Din ciclul „cand deschid televizorul ziua” va aduc in atentie o campanie noua pe care am remarcat-o. E vorba de cea construita pentru cascavalul Delaco. Prima data am vazut spotul.
Apoi am constatat ca aceasta campanie e mult mai complexa si ca personajul din spot are si un nume. Ba mai mult are si un blog. Si o gramada de bannere pe diverse site-uri. Si Razvan scrie despre asta blogul lui. Imi place ideea personajului mafiot si sincer si numele il ajuta. Delaco => De Laco, suna asa cu iz de Sicilia. Asocierea cu argoul „cascaval” e ok, in ton cu ideea campaniei (de altfel acest pseudo insight cred ca a fost si starting point-ul intregii idei) insa sloganul e un pic cam tras de par. „Sta bine pe cascaval!” nu-mi spune prea multe lucruri. Si nici nu e chiar asa de catchy, ceea ce e un lucru rau. In general sloganul e cel care ramane si nu personajele. (Vezi cazul celebru al lui Nicky Dude. Vi-l mai amintiti? Super eroul acela care sarea de pe bloc si se punea in fata trenului. Hmmm!) Ce-mi place cel mai mult e ideea de blog folosit ca loc pentru testimoniale. Good job!
… revin cu un later edit.
Later edit.
In general tindem sa repetam in gand un slogan daca acesta e catchy si fara sa vrem ajungem sa-l spunem cu voce tare in anumite situatii. E adevarat ca uneori nu mai tinem minte de unde vine sloganul respectiv si ca il fredonam ca pe o melodie fara sa insemne mare lucru pentru noi dar atunci cand il spunem cu voce tare el poate provoca un efect de recunoastere a unui brand in mintea celor cu care interactionam. Efect pozitiv zic eu. Cel mai bun exemplu e Sssssalamul sassessssc! pe care il auzeam prin tramvaie pe vremea campaniei respective. Obisnuiesc sa fac la traininguri un exercitiu de memorie cu participantii. De obicei folosesc 2 grupe de oameni carora le dau 10 branduri si celorlati 10 sloganuri. Fiecare grup trebuie sa scrie sloganul (pentru cei care au primit branduri) sau brandul (pentru cei care au primit sloganuri). Surprinzator de cele mai multe ori e mai usor sa scrie sloganul decat brandul si primesc rezultate de genul 5 din 10 la brand si 8 din 10 la slogan. Ca viitor experiment o sa inscriu in lista si brandul, respectiv sloganul Delaco sa vedem ce iese. 🙂
Am mai gasit si trailerul spotului de mai sus. Iarasi o noutate. Good job!
Sunt foarte curios ce urmeaza in viitor. Ar fi pacat ca Toni sa dispara ca Nicky Dude…
Nicky Dude… pai mai stii sloganul? Ca eu il stiu 🙂 Pentru o viata echilibrata, Bucovina plata. Si, crede-ma, la ani de la acea campanie, se intampla sa beau apa Bucovina si sa-mi vina in minte sloganul asta :))
Wow, Nicky Dude inca mai e viu in mintile consumatorilor!! Mai ales dupa campaniile total diferite pe care le-a avut Bucovina afterwards. Poate m-am inselat cand am spus ca personajul nu ramane dar totusi sustin cu tarie ca un slogan poate sa ajute consumatorul sa-si aminteasca un produs mai bine decat personajul principal al unei campanii. Poate doar Dorel, Nicky Dude sau Dl. Castor sa fie exceptiile care intaresc regula…
Curios este faptul ca desi se mentioneaza faptul ca sloganul ramine si nu personajul, totusi numele sunt pomenite de cele mai multe ori in articol 🙂
Tocmai asta incerc sa spun. Lumea o sa-si aduca aminte personajele dar nu si brandurile. E adevarat ca in cazul Delaco numele face o trimitere mai mult decat evidenta catre brand ;))
Guys, stati un pic. Eu sunt consumator de cascaval si branzeturi in general. Ce-mi transmite mie campania/spotul asta? Ce-mi spune despre produs? De ce n-as cumpara concurenta?
… eu tot incerc sa-mi raspund la intrebari de genul de cand am vazut-o.
Si sa nu imi ziceti din cauza awareness-ului, ca daca e asa, vorba unui mare om: o punem pe Marilyn Monroe langa produs, si daca nu mergem, ii mai dam jos din haine.
Foarte buna reclama..mai ales tinand cont ca e vorba de cascaval, deci putea folosi f usor un cliseu.
Apropo de sloganuri, „Prietenii stiu de ce” e un altul care a intrat in cultura populara. 🙂
Ups..sorry ca am pus de 2 ori. Se pare ca eu si WordPressul nu suntem pe aceeasi lungime de unda. 🙂
@dana. Eu nu sunt un mare consumator de branzeturi (dar cand cumpar prefer Hochland) si nici nu prea am urmarit ce strategii foloseste concurenta. Oricum ca sa folosesc o scuza preferata de publicitari: „nu sunt in publicul tinta”. As cumpara Delaco? Nu. Nu-l cumparam nici inainte si nici de-acum incolo. Poate doar in lipsa de altceva si in criza de timp.
Exact, nici eu nu sunt in publicul tinta. Totusi, ma atrage ca brand, comunica diferit, nu imi spune doar ca „avem cascaval bun”. Si cred ca o mare parte dintre consumatori nu aleg pe baza factorului rational; oricum, Delaco mizeaza si pe pret din cate stiu eu, deci lucrurile se potrivesc si campania cred ca este una de succes. Sa fim seriosi, pana la urma in multe cazuri produsele seamana, cumparam branduri. Eu consum tot felul de iaurturi, cu mici exceptii, nu pot sa spun ca unul este groaznic si unul ma lasa epuizat de placere 🙂
Off… Adrian si Razvan, fac apel la plannerul din voi. Lasati scuza cu „nu sunt in target”, si haideti sa analizam un pic insight-ul.
Si inca ceva – Razvan, daca presupunem ca toate brandurile sunt la fel, de ce oare investesc oamenii astia atat in advertising, trade, si marketing in general?? Inconstient, la raftul de iaurturi, tu te orientezi catre cel pe care il preferi datorita multor factori, de genul packaging, brand name, advertising, trial, recomandari ale prietenilor.
Cascavalul este bun, daca este obtinut cinstit!
Acest cascaval este insa este furat.
Daca aruncati o privire la un post din 2005 pe forumul Iqads veti intelege.
http://www.iqads.ro/forum/ftopic1896-0-asc-110.html
postat de mine(BaaZooKaa), si furat/folosit fara voia mea.
La revedere!