Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Exista bloguri cu strategie … de marketing?

Scris de Adrian Monoranu pe 11 martie, 2008 8 comentarii

In ultima vreme am scris mai mult despre advertising si consider ca a venit momentul sa scriu si ceva mai general. Am sa ies un pic din sfera advertisingului si am sa vorbesc despre strategii de marketing. Si nu despre orice strategii ci despre cele ale bloggerilor.

Saptamana trecuta aveam o discutie cu Sescu despre tendintele lui comerciale si incercam sa-i explic ce inseamna a fi comercial pe blog. Spuneam atunci ca a fi comercial inseamna a scrie despre subiecte de actualitate care se afla in topul cautarilor pe net. La vremea respectiva am primit si o replica de genul „daca nu-ti place ce scriu n-am ce-ti face” si sub impulsul momentului am raspuns cu un coment cam acid. De ex. toata lumea vorbeste despre recenta lansare Dacia Sandero si schimbarea logo-ului. Un fel de mina de aur pentru bloggeri. Majoritatea celor care au scris despre acest subiect au inregistrat cresteri impresionante ale indicatorilor de popularitate. Ma refer la trafic, numar de comentarii, afisari de pagina, etc. La fel s-a intamplat si cu alte subiecte gen „sex oral cu Irinel si Monica”, „transformarea BCR in Erste Bank Romania” si exemplele pot continua.

Am decis totusi sa scriu si un post despre asta pentru ca „a fi comercial” pe blog este o moda acuma si un este neaparat un lucru rau … atat timp cat urmezi si o strategie.

Asadar ce inseamna a avea un blog cu strategie … de marketing. Versiunea mea!

 1. Analizeaza! (public, categorii de bloguri, topuri, preferinte, etc.)

2. Defineste-ti obiective legate de: core-target si „piata”.

3. Defineste-ti un profil al cititorului si construieste-ti un „produs” focusat pe dorintele cititorului.

4. Alege-ti subiecte care sa-ti aduca multi cititori, dar ai grija si ca aceste subiecte sa fie interesante pentru cititorii tai. Traficul nu este totul.

5. Incearca sa te gandesti la continuitate. Majoritatea cititorilor iti asociaza blogul cu anumite subiecte.

6. Selecteaza-ti target-ul. Comentariile unor persoane din afara targetului iti vor indeparta cititorii din core-target.

7. Promoveaza-te catre core-target (gaseste sursele lor preferate de preluare a informatiilor – bligg, rss, mail, IM)

8. Distribuie-ti produsul!

9. Fa customer care. Baga-ti cititorii in seama!

10. Evalueaza-ti activitatea si revizuieste greselile!

More from my site

  • Facebook sau Hatebook?Facebook sau Hatebook?
  • Trei Motive pentru care să alegi Marketingul de la FEAATrei Motive pentru care să alegi Marketingul de la FEAA
  • Puterea autosugestiei, vracii, mentalistii si marketerii.Puterea autosugestiei, vracii, mentalistii si marketerii.
  • Petrom isi educa potentialii clienti prin mms-uri!Petrom isi educa potentialii clienti prin mms-uri!
  • Am castigat – merg la Brand SimpleAm castigat – merg la Brand Simple
  • 3 concluzii de la Iasi Business Days 20123 concluzii de la Iasi Business Days 2012
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Blogging, Cei Patru Pe, online marketing

Comentarii

  1. Alexandru Petraş a zis

    12 martie, 2008 la ora 1:10 am

    apropo de noul logo de la Dacia .. eu nu tintesc traficul (momentan) iar media este undeva la 100 de vizitatori pe zi … stirea cu rebrandigul dacia mi-a adus aproape 500 de vizitatori si de atunci in inertie tot mai vin vizite pe subiectul asta. Eu nu l-am scris pentru trafic … ci pentru ca blogul meu in zona asta incerc sa-l indrept fata de alti bloggeri care au scris doar pt trafic. Tinta mea pentru viitorul apropiat este sa-mi fac prieteni printre cititori nu doar simpli vizitatori care ajung pe blog dintr-o greseala.

    Răspunde
  2. Marius Sescu a zis

    12 martie, 2008 la ora 9:26 am

    Bun articolul dupa cum vezi, si la mine se lucreaza asupra publicului/. Acum trebuie sa ma gandesc, poate majoritatea cititorilor asociaza blogul meu, asa cum spunea cineva, cu revista presei.

    Daca il focusez pe o anumita directie, trebuie sa o aleg cu atentie.

    Răspunde
  3. Ovidiu Miron a zis

    12 martie, 2008 la ora 1:46 pm

    Corect.

    Răspunde
  4. andi a zis

    12 martie, 2008 la ora 6:39 pm

    ai sintetizat foarte bine lucrurile. etapele sunt bine gandite si sunt adaptate bine pentru un blog.

    Răspunde
  5. Paula a zis

    13 martie, 2008 la ora 12:58 am

    Tot legat de Dacia Sandero. Nu prea am acordat mare atentie subiectului, dar fara sa vreau mi-a sarit in ochi o forma foarte nereustita de promovare a Dacia. Mai exact a blogului Dacia Sandero. La unul dintre posturi am primit un comment din partea blogului Dacia Sandero…dar total pe langa subiect. Nu viza cu nimic cele scrise de mine. Era clar ca cerea doar clickuri. 😀 Mi se pare o abordare de prost gust mai ales pt un brand de talia Dacia.

    Răspunde
  6. Daniela a zis

    13 martie, 2008 la ora 11:58 pm

    Mai in gluma, mai in serios ii spuneam unui coleg zilele astea ca nu o sa fiu deloc surprinsa data o sa vad in curand bloguri in SATI.
    Mi-au vazut ochii reclame online si in print.
    La asta cu strategia blogurilor as mai adauga un lucru: un blog r in primul rand blog, adica indiferent de temele abordate trebuie sa iti asumi pareri proprii privind subiectele alese, si sa mai scrii si cate ceva despre tine, si uneori chiar off-topicuri pentru destinderea atmosferei. Altfel blogul ti se transforma in portal de stiri/articole. Adica pierzi dimensiunea 2.0 🙂

    Răspunde
  7. Adrian Monoranu a zis

    14 martie, 2008 la ora 10:01 am

    Intradevar, blogul trebuie sa fie despre pareri personale vis-a vis de subiecte. Pentru mine e atat de evidenta chestia asta incat am omis sa o precizez. 🙂

    Răspunde

Trackbacks

  1. Blogurile si advertisingul | Searching Freedom spune:
    19 martie, 2008 la 12:24 pm

    […] trecuta Mono scria despre blogurile cu strategie (deci CU, nu DE). Si ma gandeam daca metodele actuale de a-ti […]

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d