In ultima vreme am scris mai mult despre advertising si consider ca a venit momentul sa scriu si ceva mai general. Am sa ies un pic din sfera advertisingului si am sa vorbesc despre strategii de marketing. Si nu despre orice strategii ci despre cele ale bloggerilor.
Saptamana trecuta aveam o discutie cu Sescu despre tendintele lui comerciale si incercam sa-i explic ce inseamna a fi comercial pe blog. Spuneam atunci ca a fi comercial inseamna a scrie despre subiecte de actualitate care se afla in topul cautarilor pe net. La vremea respectiva am primit si o replica de genul „daca nu-ti place ce scriu n-am ce-ti face” si sub impulsul momentului am raspuns cu un coment cam acid. De ex. toata lumea vorbeste despre recenta lansare Dacia Sandero si schimbarea logo-ului. Un fel de mina de aur pentru bloggeri. Majoritatea celor care au scris despre acest subiect au inregistrat cresteri impresionante ale indicatorilor de popularitate. Ma refer la trafic, numar de comentarii, afisari de pagina, etc. La fel s-a intamplat si cu alte subiecte gen „sex oral cu Irinel si Monica”, „transformarea BCR in Erste Bank Romania” si exemplele pot continua.
Am decis totusi sa scriu si un post despre asta pentru ca „a fi comercial” pe blog este o moda acuma si un este neaparat un lucru rau … atat timp cat urmezi si o strategie.
Asadar ce inseamna a avea un blog cu strategie … de marketing. Versiunea mea!
1. Analizeaza! (public, categorii de bloguri, topuri, preferinte, etc.)
2. Defineste-ti obiective legate de: core-target si „piata”.
3. Defineste-ti un profil al cititorului si construieste-ti un „produs” focusat pe dorintele cititorului.
4. Alege-ti subiecte care sa-ti aduca multi cititori, dar ai grija si ca aceste subiecte sa fie interesante pentru cititorii tai. Traficul nu este totul.
5. Incearca sa te gandesti la continuitate. Majoritatea cititorilor iti asociaza blogul cu anumite subiecte.
6. Selecteaza-ti target-ul. Comentariile unor persoane din afara targetului iti vor indeparta cititorii din core-target.
7. Promoveaza-te catre core-target (gaseste sursele lor preferate de preluare a informatiilor – bligg, rss, mail, IM)
8. Distribuie-ti produsul!
9. Fa customer care. Baga-ti cititorii in seama!
10. Evalueaza-ti activitatea si revizuieste greselile!
Alexandru Petraş a zis
apropo de noul logo de la Dacia .. eu nu tintesc traficul (momentan) iar media este undeva la 100 de vizitatori pe zi … stirea cu rebrandigul dacia mi-a adus aproape 500 de vizitatori si de atunci in inertie tot mai vin vizite pe subiectul asta. Eu nu l-am scris pentru trafic … ci pentru ca blogul meu in zona asta incerc sa-l indrept fata de alti bloggeri care au scris doar pt trafic. Tinta mea pentru viitorul apropiat este sa-mi fac prieteni printre cititori nu doar simpli vizitatori care ajung pe blog dintr-o greseala.
Marius Sescu a zis
Bun articolul dupa cum vezi, si la mine se lucreaza asupra publicului/. Acum trebuie sa ma gandesc, poate majoritatea cititorilor asociaza blogul meu, asa cum spunea cineva, cu revista presei.
Daca il focusez pe o anumita directie, trebuie sa o aleg cu atentie.
Ovidiu Miron a zis
Corect.
andi a zis
ai sintetizat foarte bine lucrurile. etapele sunt bine gandite si sunt adaptate bine pentru un blog.
Paula a zis
Tot legat de Dacia Sandero. Nu prea am acordat mare atentie subiectului, dar fara sa vreau mi-a sarit in ochi o forma foarte nereustita de promovare a Dacia. Mai exact a blogului Dacia Sandero. La unul dintre posturi am primit un comment din partea blogului Dacia Sandero…dar total pe langa subiect. Nu viza cu nimic cele scrise de mine. Era clar ca cerea doar clickuri. 😀 Mi se pare o abordare de prost gust mai ales pt un brand de talia Dacia.
Daniela a zis
Mai in gluma, mai in serios ii spuneam unui coleg zilele astea ca nu o sa fiu deloc surprinsa data o sa vad in curand bloguri in SATI.
Mi-au vazut ochii reclame online si in print.
La asta cu strategia blogurilor as mai adauga un lucru: un blog r in primul rand blog, adica indiferent de temele abordate trebuie sa iti asumi pareri proprii privind subiectele alese, si sa mai scrii si cate ceva despre tine, si uneori chiar off-topicuri pentru destinderea atmosferei. Altfel blogul ti se transforma in portal de stiri/articole. Adica pierzi dimensiunea 2.0 🙂
Adrian Monoranu a zis
Intradevar, blogul trebuie sa fie despre pareri personale vis-a vis de subiecte. Pentru mine e atat de evidenta chestia asta incat am omis sa o precizez. 🙂