Ieri am gasit un hanger agatat de clanta usii de la intrare. Nimic nou pana aici. Vad ca aceasta tehnica a devenit din ce in ce mai populara. Probabil datorita faptului ca e un touchpoint destul de bun. Am luat bineinteles hangerul cu gandul ca am sa-l studiez mai tarziu. Nu am putut insa sa-l las din mana si asta e un lucru foarte bun. De ce? Pentru ca de data asta a fost un mesaj extrem de creativ. Atat ca forma, dar si in continut. Era pacat sa nu vi-l arat si voua. E un mesaj de la GE Money care s-a hotarat sa-si faca mai mult simtita prezenta in Romania. Daca pana acum nu au fost prezenti decat prin Domenia Credit IFN SA si Ralfi IFN SA si ma indoiesc ca prea multa lume stia ca acestea apartin de marele concern american, acum GE apare cu servicii bancare sub brandul GE Money. Nu vreau sa spun multe lucruri despre creativitatea mesajului pentru ca va puteti da seama din imagini. E vorba de o solnita pe care receptorul mesajului trebuie sa o faca din foaia atasata (vezi imaginile). E cool pentru ca pune la treaba mintea si dexteritatea receptorului. Nu e o chestie foarte grea si in plus in copilarie cred ca toti am facut aceste solnite fara sa avem si indicatiile pe spatele hartiei. In plus nu e nicio chestie foarte complicata ca un rebus sau o anagrama. E pur si simplu ceva simplu si copilaresc dar care lasa o impresie familiara. Ceea ce mi-a placut insa foarte mult este faptul ca mesajul se potriveste prin creativitate cu sloganul GE: „Imagination at work”. E un exemplu extraordinar de exploatare a potentialului sloganului. E adevarat ca atunci cand ai un slogan atat de bun, in timp, e destul de simplu sa gasesti asocierile potrivite. Sunt foarte curios daca aceasta campanie e creatia unei agentii romanesti sau e o idee cu care au venit din afara. Oricum mi se pare excelenta in toate aspectele.
Iata imaginea initiala a hangerului
si iata ce a iesit din el. 🙂
adi a zis
Pai solnita ce treaba are cu „Tu stii ce vrei, noi venim cu banii”? 🙂 – in fond asta e mesajul campaniei si nu tagline-ul „imagination at work”, nu?!
Ioana Grigoriu a zis
Din cate am inteles campania de rebranding a GE Money a fost dezvoltata de companiile din grupul Leo Burnett.
Vad ca aceasta campanie se axeaza mai mult pe relationare si mai ales pe comunicare directa.
Vroiam sa te intreb daca ai observat o usoara ironie la adresa spotului BCR (cel cu fotbalul)?
Uite si un link http://www.iqads.ro/stire_8747/lansarea_brandului_ge_money.html pentru a afla cine se ocupa de campania lor.
Adrian Monoranu a zis
@adi: „Tu stii ce vrei, noi venim cu banii” e mai degraba un tagline dar „Imagination at work” este sloganul. Sloganul nu se schimba de la o campanie la alta. Nu poti sa spui ca Just do it! e un tagline. In plus, creativitatea nu face decat sa confirme integrare in strategia pe care o comunica chiar si sloganul. Din pacate mai avem de asteptat pana cand o companie din Romania va avea un slogan atat de bun precum Nike, Apple sau GE. Pana atunci ne multumim cu „Inca una si ma duc” sau „Caldurica de la pasarica” 🙂
Adrian Monoranu a zis
@Ioana Grigoriu: Care rebranding? Nu e niciun rebranding la mijloc. Astia pur si simplu s-au lansat in Romania. Atat. Cat despre ironia la adresa celor de la BCR … sincer ma cam dezgusta comportamentul celor de la Leo in ultimele campanii. Din pacate atunci cand nu faci decat sa parodiezi arati ca nu esti foarte creativ. A parodia inseamna a dezvolta intr-o anumita directie o idee a altcuiva. Din pacate nu ma da pe spate ideea asta. Nici din ironizarea celor de la Stejar nu au castigat nimic si nici de data asta nu vor avea un plus. Pacat de GE Money …
adi a zis
Fiind un simplu pamantean am recurs la metode mai ceresti pentru a ma edifica ce inseamna tagline.
Concluzia trasa: tagline-ul „Imagination at work” este sloganul companiei si nu al campaniei, prin urmare campania transmite un mesaj confuz datorita faptul ca pe de o parte promoveaza un produs (sa-l numim „creditele de nevoi personale”) si pe de alta parte promoveaza brandul in sine.
In ceea ce priveste „Just do it” pot spune ca e tagline, al brandului, asa cum Reebok avea intr-o vreme „No slogan brand” drept tagline.
Dar, pana una alta, eu sunt un profan 🙂
Adrian Monoranu a zis
@adi:
wikipedia e o sursa buna de informare dar pana una alta eu ma bazez pe Kotler, Armstrong, etc. 😉
Cat despre sloganul de companie si campanie e normal sa apara sloganul de companie peste tot. Mai ales atata timp cat el comunica excelent filosofia companiei care ar trebui sa se regaseasca in toate campaniile indiferent de scopul acestora. Asta inseamna de fapt coerenta. Sincer mi se pare ca sustii un punct de vedere prea putin documentat si iti recomand ceva lecturi de cultura organizationala, brand management si corporate strategy. Cum am spus, wikipedia e buna dar are si multe scapari. Eu unul o folosesc ca starter, dar pentru a ma edifica incerc surse mai credibile. Pe wikipedia poate sa adauge continut orice user.
Laura Alexandru a zis
In principiu sunt si eu de acord ca trebuie sa te focusezi pe cate un obiectiv, nu sa incerci sa prinzi prea multi iepuri deodata pentru ca risti sa diluezi mesajul care te intereseaza de fapt. In cazul asta insa, fiind o companie nou intrata pe piata care trebuie sa se si prezinte clientului si, mai mult, cand campania in sine intareste acest mesaj, consider foarte potrivita actiunea.
adi a zis
@Mono: tu vrei sa spui ca Kotler, Armstrong si „etc.” sustin ca „Just do it!” e slogan dar nu e tagline?
Discutia despre Wikipedia cred ca ar trebui purtata in alte circumstante (ca nu prea are legatura cu subiectul), insa e un singurl lucru de mentionat: in spatele fiecarui articol de Wikipedia sta o intreaga comunitate care reviziueste continutul. Mi-e greu sa cred ca acesta este fals – desigur, pentru studii aprofundate e bine sa citesti si autorii mentionati de tine.
Cat despre cultura organizationala, brand management… sa zicem ca am experienta in campul muncii – evident, cata poate avea un om de 23 de ani 😉
Coerenta? Pai ce legatura e intre cele 2 mesaje transmise? Nu la asta se refera coerenta: la mesaj unitar, clar, nedistorsionat etc.?
Adrian Monoranu a zis
@adi: Tipic pentru toti cei cu care am lucrat in ultimii ani. Incapatanare cu carul lipsita de fundamente. Experienta ta in campul muncii nu te ajuta prea mult in acest aspect. Cel putin nu se vede asta din ceea ce scrii. Sloganul e un element al culturii organizationale si de asemenea un simbol al puterii brandului (e cam 50% din ceea ce inseamna brand recognition) Coerenta se refera la pastrarea aceluiasi mesaj la nivel de strategie de comunicare, pozitionare, touchpointuri, etc. Ori tu imi spui mie acum ca „Imagination at work” nu are legatura cu campania de fata. Pai nu tre sa existe o legatura evidenta (prin folosirea acelorasi cuvinte sau expresii) ci pur si simplu sloganul trebuie sa se regaseasca in toata campania. Priveste in ansamblu si nu te mai incapatana sa contrazici.
In fine, e o discutie care se poate prelungi si tocmai de asta eu ma opresc aici si trec la alte subiecte :).
adi a zis
Discutia a degenerat si raspunsul la intrebarea: „Ce legatura are o solnita facuta dupa un tipar cu imaginatia?” nu a fost elucidat. Care sunt touchpoint-urile aici? Sa ne referim si la textul campaniei? „Stii ce vrei, noi venim cu banii” – unde se sugereaza imaginatia?
Privind in ansamblu, da, e de bun augur faptul ca incearca sa implici receptorul in campanie dar nu cred ca „aia cu solnita” se apropie prea tare de „aia cu multa imaginatie” 🙂
Adrian Monoranu a zis
@adi:
Hmm … imaginatia tine de modalitatea de transmitere a mesajului. Credeam ca e evident. Textul e sec, normal, vorbim de o banca si cand discuti despre bani tre sa fii foarte precis, sa nu creezi asteptari nerealiste. Touchpoint = punct in care receptorul intra in contact cu mesajul publicitar. In cazul nostru e vb de clanta usii.
adi a zis
Suntem pe drumul cel bun 🙂 Eu spun ca mesajul este transmis prin bucata de hartie care e agata de clanta usii, nu prin solnita – pentru ca solnita nu are legatura cu ce se trasmie prin scris. Hangere primeam de la pizzerii in fiecare zi (cand locuiam in Iasi), ceea ce ma face sa cred ca nu se pune problema de imaginatie.
O sa-mi spui ca tocmai aici intervine solnita, dar totusi… nu e lipsa de coerenta sa introduci in „ecuatie” ceva ce nu are legatura cu mesajul, doar ca sa dai dovada de imaginatie? (ar fi putut sa transforme hangerul in altceva – o umbreluta de plaja, o masinuta, o barcuta, dar nu solnita – pentru ca bani de solnite am, de vacante, yahturi si masini nu 😉
Adrian Monoranu a zis
@adi:
Din partea mea discutia s-a terminat. Mesajul meu nu ajunge la tine pentru ca nu poate trece dincolo de dorinta ta de a ma contrazice cu orice pret. Te astept pe viitor cu alte comenturi mai fundamentate.
Daniel a zis
are cineva vreo cunostinta la ge money?