De cand au facut rebrandingul am zis ca nu o sa scriu despre ei dar nu ma pot abtine. N-am sa scriu insa despre rebranding ci despre sloganul pe care il folosesc si despre spoturi. Desi s-a scris deja despre asta de ceva vreme mie mi se pare ca inca nu a fost indeajuns de mult criticat. 🙂
„Hai ca se poate”???!!!! Oare ce-a fost in mintea lor? Sincer cu un asa slogan nu cred si-au propus altceva decat s-o dea in bara mai rau decat Erste si al lor „Gandim la fel”. Si cum BCR si CEC sunt niste icon-uri in ceea ce priveste institutia bancara in Romania cred ca intradevar e o competitie intre ele. Oare chiar nu-si dau seama ca prin sloganul asta au stricat tot ce au creat prin alegerea extrem de potrivita a frunzei de stejar care reprezinta traditia si puterea romaneasca atat de bine. Trebuie sa recunosc insa ca sloganul e motivational. Nu neaparat pentru clienti ci mai degraba pentru cei care se ocupa de promovare. La cat de proaste sunt si spoturile pe care le-au scos (in afara de primul in care anuntau schimbarea si in care parca nu era prezent si sloganul) cred ca acest „hai ca se poate” e un indemn pentru agentie. Poate vor putea in curand sa scoata un spot care sa ma convinga si pe mine cumva. E drept ca in sectorul bancar se comunica mereu aceleasi avantaje si spoturile sunt cam serbede dar schimbarea asta pe care o propun ei mi se pare departe de ceea ce as numi insightfull. Spotul pentru creditul imobiliar e haios intr-o oarecare masura dar ideea asta folk-flowerpower nu ma convinge sa apelez la ei. E drept ca ma duce cu gandul la un target pentru care Cenaclul Flacara inseamna cele mai frumoase vremuri si poate asta tintesc si ei dar ma intreb daca si cei din acest segment 35+ sunt atat de receptivi si se identifica cu acest cuplu. Melodia ma duce cu gandul mai degraba la imposibilitatea de a plati ratele iar apropo de simbolism … parca sunt cei care abia asteapta lucrul acesta ca sa-mi poata cumpara apartamentul la un pret de nimic. 🙂 OK, am exagerat dar c’mon, sunt singurul care crede ca sunt atat de penibile? Hai, dati-va cu parerea oameni buni, hai ca se poate! 🙂
Intr-adevar primul spot a fost unul reusit si chiar mi-a captat si mie atentia.
In ceea ce priveste sloganul, eu nu-l vad chiar asa. Probabil ca sunt constienti ca imaginea lor a fost si pentru unii inca mai este una de banca a oamenilor mai batrani. Ma gandesc ca au vrut sa sublinieze faptul ca se poate ca banca sa devina una cu un aspect total nou si probabil asta vor sa o atinga prin restructurarea intregei retele. Multi s-au saturat de aspectul neingrijit a sucursalelor, de personalul morocanos si de acea o evita. Oricum, la produsele bancare ar putea sa mai lucreze mai mult.
Mono, da-le o sansa, mai au timp sa-si revina 😉
@Ioana Grigoriu:
Pai tocmai de asta am zis ca e motivational. E motivational si pentru angajati si s-a mai vorbit despre asta si e normal sa fie asa pentru ca sloganul tre sa reflecte cultura organizationala si nu trebuie proiectat doar in exterior ci si in interior. Primii care trebuie sa inteleaga sloganul sunt angajatii si de asta e bun. In afara de asta insa … e o gluma proasta!
nu stiu,
dar cand o sa evaluez instrumente financiare..o sa includ si CEC-ul in „setul evocat” 😛
@sebah: E bine ca aud asta. Inseamna ca ma insel eu dar asta e bine pentru CEC pentru ca desi sunt vehement in legatura cu sloganul si comunicarea lor, o fac doar pentru ca imi doresc ca acest brand sa reuseasca sa se impuna pentru ca are potential. 🙂
si eu cred insa ca sloganul este cel putin riscant..
s-ar putea totusi noi sa nu fim relevanti, adica sa nu fim piesa grea din targetul CEC.
Cand am auzit prima data sloganul, m-am gandit la nationala de fotbal a Romaniei…nu o data auzisem in timpul meciurilor: „hai, mai baieti, ca se poate”. Din punctul meu de vedere e cel mai prost slogan din ultimul timp, pentru ca nu imi transmite siguranta, ci dimpotriva, parca mesajul subliminal e: „suntem vai de capul nostru, nu stim prea bine ce avem de facut, dar cu putin noroc, hai ca se poate” :D.
@Laura Alexandra: la acelasi lucru m-am gandit si eu, exceptand partea cu meciurile pentru ca evit sa ma uit la orice meci de forbal, la fel cum evit sucursalele CEC.
Pe langa spoturile publicitare jenibile(jenante si penibile), lipsa educarii angajatilor in relatiile cu clientii precum si felul in care arata filialele nu conving pe cei care utilizeaza cu adevarat serviciile bancare sa apeleze la ei. Pentru ca multi dintre pensionari prefera tot varianta veche a postasului care aduce pensia acasa.
Stii cum e: unde nu e baza e vai de suprastructura! Fara gluma, e un pct de vedere sloganul lor, incearca sa „vorbeasca” pe limba celor care stiu de CEC-ul vechi si care probabil nu mai aveau increde in institutia asta.
E cam ciudatel, e drept, dar e altceva, mai ales in conditiile in care bancile comunica mult diversele lor servicii. Se vrea ‘personal’.
Iar ultimul spot…nu prea te face sa privesti cu ‘incredere’ serviciul sau banca respectiva. Vb despre BANI, deci sa fim rationali, iar conceptul lor ‘emotional’ poate genera mai degraba nostalgie, decat incredere.
Totusi campania pare structurata destul de ok, vb de tot aici, dar tre sa mai asteptam sa vedem cum continua. Poate mai au surprize.