Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Cat de mult conteaza varsta la endorseri?

Scris de Adrian Monoranu pe 6 noiembrie, 2008 16 comentarii

Azi am observat o chestie pe care initial am considerat-o tare ciudata. Dar sa va spun despre ce vorbesc. In fiecare an, in holurile principale ale universitatii apar niste standuri ale diferitelor banci care incearca sa atraga studentii catre un produs tipic lor, cardul. Pana aici totul s-a derulat normal. Au aparut standurile, poate un pic mai estetice decat pana acum dar in principiu cam aceeasi idee. 2-3 persoane care se plimba printre masele de studenti iesiti in pauze si incearca sa-i atraga catre un brand bancar sau altul. Aici apare insa situatia de care vreau sa va vorbesc.

Aceste 2-3 persoane erau de obicei tinere domnisoare, aranjate si cochete, de obicei proaspete angajate ale bancii, dornice a se afirma si posibil foste studente ale universitatii in cauza. Ei bine, acum lucrurile se schimba. Anul acesta unele banci au preferat sa aduca niste endorseri mai in varsta si sunt preferati mai mult barbatii. O fi vreo intamplare sau e o chestie de strategie? Eu as vrea sa cred ca e o strategie la mijloc desi … sunt inca in dubii. Culmea e ca strategic vorbind, putem trage o concluzie. Endorserii mai in varsta au impact mai mare asupra tinerilor studenti. Poate ca e din cauza imaginii mai profesioniste sau poate ca e doar datorita diferentei de varsta. In orice caz un lucru e sigur, comunicarea dintre student si reprezentantul bancii este acum mai oficiala si au disparut glumitele si avansurile cu tenta sexuala, totul rezumandu-se acuma la business. Per total, eu zic ca daca bancile nu au facut asta intentionat atunci ar trebui sa se bucure de intamplare si sa traga niste concluzii pe care sa le ia in calcul si la anul. Studentul asteapta o diferenta de varsta intre el si omul de business. Nu stiu de ce se intampla asta dar e o realitate.

More from my site

  • Quiet quitting in universitati.Quiet quitting in universitati.
  • Vocabularul studentilor si curiozitatea.Vocabularul studentilor si curiozitatea.
  • Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Verdictism cronic.Verdictism cronic.
  • Welcome Pack to College! (p)Welcome Pack to College! (p)
  • INSIDE Iulius in Aula UAIC – eveniment (P)INSIDE Iulius in Aula UAIC – eveniment (P)
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Cei Patru Pe, celebrity endorsement, consumer psychology, strategic planning Etichete: banca, card, credit, endorser, studenti, varsta

Comentarii

  1. sergiu a zis

    7 noiembrie, 2008 la ora 12:35 am

    nu vad de ce ar conta varsta si nu experienta, desi in anumite cazuri varsta preda loc experientei(tineri experimentati). Mai mult as vrea sa stau de vorba cu cineva care imi poate da niste raspunsuri la nevoile mele financiare si nu un personaj sictirit ,de o varsta respectabila, care sa ma ia la misto doar pentru ca ii vorbesc in termeni financiari.Si nu vad ce ai cu glumitele cu tenta sexuala, sexul vinde:-w hehehe

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      7 noiembrie, 2008 la ora 12:47 am

      pai conteaza varsta pentru ca el vine acolo ca si imagine, nu pentru experienta. studentul vrea sa vada om la 35 de ani pentru ca asta e imaginea lui despre profesionist. tinerii un inspira incredere nici pentru tineri. 🙁 iar glumitele alea de care zici tu au loc in reclame poate dar in vanzarea one to one nu au ce cauta.

      Răspunde
  2. ines a zis

    7 noiembrie, 2008 la ora 9:48 am

    Eu zic sa treci strada si sa te duci si in corpul A. O sa constati ca ori numai unele banci au adoptat aceasta strategie, ori e coincidenta 🙂

    Răspunde
  3. sergiu a zis

    7 noiembrie, 2008 la ora 9:58 am

    am primit mai multe informatii de la reprezentanti tineri, decat de la persoane cu o varsta mai inaintata (anumite persoane – cele in varsta – nici nu stiau ce e ala PayPal).

    Răspunde
  4. Adrian Monoranu a zis

    7 noiembrie, 2008 la ora 10:01 am

    @sergiu:

    nu te contrazic. tot ce e posibil. dar daca banca nu ofera servicii legate de paypal atunci e oarecum normal sa nu stie. in plus e destul de recent intrat pe piata din Ro si nu multa lume stii cam despre ce e vb. cred ca asta e o pb de notorietate a celor de la paypal. eu sincer ma asteptam sa-si faca o campanie prin care sa anunte macar ca au aparut pe piata din Ro dar se pare ca numarul tranzactiilor este destul de mic incat au considerat ca ar fi cheltuiala prea mare pentru o astfel de campanie. cine are de aflat, afla oricum. 😉

    Răspunde
  5. Yoyo a zis

    7 noiembrie, 2008 la ora 10:15 am

    ok, ok, ok…poate aveti dreptate, dar hai sa va zic si eu ce si cum (mai ales ca am stat 5saptamani la stadul ala BRD)….nu e neaparat nevoie ca angajatii bancii sa fie mai in varsta. De exemplul BRD-ul a avut la fiecare stand amplasat un angajat al bancii (numai fete tinere) si inca 2-3 studenti de practica. Si si-a atins scopul de 5000carduri in aceasta campanie. BT a adus si el domnisoare tinere si frumoase…insa fara mare rezultat. ING si BCR-ul a preferat insa sa aduca personal mai in varsta, un barbat si una-doua doamne…insa, din experienta proprie va zic, nu au avut atat de mare succes pe cat spui u, Mono. De fiecare data cand reuseau sa faca un card, BRD si BT faceau cate 10…si nu glumesc. 🙂

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      7 noiembrie, 2008 la ora 10:24 am

      Yoyo, nu poti sa compari BRD cu BCR si ING in materie de prezenta in UAIC. Voi ati aparut mereu primii pentru ca beneficiati de un contract cu universitatea care va da intaietate. In plus, BRD are mult mai multa notorietate in UAIC pentru ca s-a implicat in evenimente. Pe de alta parte, BCR si ING au ales sa promoveze si alte servicii bancare decat cardurile. Si daca stai un pic sa analizezi chiar si cardurile pe care le-au promovat, acestea sunt un pic mai complexe ca si produs bancar decat cele de la BRD. Voi ati mers pe cantitate dar sincer din cele 5000 de carduri nu stiu cate vor inregistra un volum satisfacator de tranzactii. Telul nu este de a incheia cat mai multe contracte ci de a incheia contracte care merg. Asta e o greseala in politica BRD, la fel ca si cu deschiderea prea multor agentii pe care acum incep sa le inchida. Cantitatea nu te face lider de piata sa stii. Cotele de piata se calculeaza in volumul tranzactiilor. Numarul de clienti e relativ la fel ca si in cazul telefoniei mobile. Nu ca vreau eu sa tin partea BCR sau ING dar cred ca strategia lor e mai buna. Pe termen lung.

      Răspunde
  6. Yoyo a zis

    7 noiembrie, 2008 la ora 10:17 am

    sunt cateva greseli in postul de mai sus…dar daca nu este edit post…scz pentru ele, de vina e oboseala 🙁

    Răspunde
  7. Yoyo a zis

    7 noiembrie, 2008 la ora 10:18 am

    care e banca care nu stia de paypal?

    Răspunde
  8. Yoyo a zis

    7 noiembrie, 2008 la ora 10:31 am

    de acord cu tine…la urma urmei eu nu am facut decat ce mi-au cerut…dar vroiam sa subliniez faptul ca nu conteaza varsta in astfel de cazuri, mai ales ca multi studenti tin la apropierea de varsta intre angajatii unei banci si ei…adevarul e ca asa e, exista conventia intre brd si uaic si poate asta a contat destul de mult, dar inca imi sustin parerea ca varsta nu conteaza…ci gradul de informare si modul de abordare. si sa mai adaug ceva: dintre cele 4 oferte de carduri pentru studenti, cea mai proasta oferta o avea brd-ul. la bt, bcr si ing nu exista comisioane de nici un fel (cel putin asta sustineau ei)…si, de ex, ing mai dadea si 30ron pe card moca…nu stiu daca e relevant, dar am tinut sa precizez. 🙂

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      7 noiembrie, 2008 la ora 10:37 am

      E foarte relevant, cum sa nu fie? E clar ca BCR si ING sunt mai orientate catre client si nevoile sale. Cat despre varsta, eu chiar cred ca studentul rezoneaza mai bine cu ideea de a avea in fata un om de varsta medie atunci cand cauta un „professional”. Strategia BRD care se bazeaza pe tineri e foarte intruziva si oarecum stresanta dar din pacate nu-i intereseaza chestia asta, practic cardurile le sunt bagate pe gat studentilor. In directia opusa, BCR si ING nu folosesc intruzivitatea ci mai degraba liberul arbitru si curiozitatea. 😉

      Răspunde
  9. scumpica a zis

    7 noiembrie, 2008 la ora 11:26 am

    E posibil ca agentii mai in varsta sa aiba un impact mai mare asupra studentilor,insa un lucru este sigur:vor veni la stand cei care intr-adevar sunt interesati sa afle informatii despre carduri

    Răspunde
  10. Loredana a zis

    7 noiembrie, 2008 la ora 11:47 am

    Toata lumea are dreptate, doar ca priviti din ungiuri diferite.
    Cand cumperi un telefon mobil sau un laptop preferi sa vorbesti cu cineva tanar, informat de noile tehnologii.
    Sistemul bancar (finaciar) trebuie sa imrpime siguranta, seriozitate, iar toate acestea sunt asimilate varstei. cand spunem varsta nu ne referim la 55 ci la 30-35 ani.
    Si daca vreti sa ma contraziceti, raspundeti-va mai intai la intrebarea urmatoare: unde v-ati pune banii, intr-un fond de investitii patronat de colegul de banca… de camera… sau intr-un fond patronat de Mugur Isarescu?
    Si daca vorbim de strategia BRD, ei se bazeaza pe tineri studenti si din cauza lipsei de personal. Iar tehnica asta e foarte veche la ei (de pe vremea me 🙂 ). Este mult mai ieftin sa lucrezi cu doi – trei studenti in practica, decat sa angajezi si sa pregatesti pe cineva.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      7 noiembrie, 2008 la ora 11:50 am

      Cred ca nu puteai sa pui mai bine punctul pe i. :d Eu n-am vrut sa fiu atat de direct si sa critic BRD-ul pentru ca nu vreau sa se creada ca am vreo pasiune pentru concurentii lor. Good mktg POV. 🙂

      Răspunde
  11. cristian a zis

    7 noiembrie, 2008 la ora 5:17 pm

    Eu cred ca, cel putin in cazul bancilor in acest moment, conteaza FOAMEA. Foamea de clienti, frica de target, etc. Nu cred ca si-au pus probleme de imagine, pur si simplu sunt disperati si scot in teren toate resursele umane disponibile.

    Răspunde
  12. alex negru a zis

    9 noiembrie, 2008 la ora 3:58 am

    Mono,
    asta deja e deformare profesionala (in sens pozitiv;) )
    si anume ca vezi gandire strategica in multe lucruri.

    sa iti/va zic si opinia mea:

    eu mai am acces la informatii (generale) de la cineva care lucreaza de mult in una dintre banci.
    nu este vorba de nici o strategie, ci e pura intamplare.
    din cauza restructurarilor, modificarilor, schimbarilor etc. este un adevarat haos si cei din conducere nici o secunda nu se gandesc la astfel de actiuni strategice.
    pur si simplu nu au alte optiuni si trimit pe cine se poate.

    P.S. zici ca „sa traga concluzii”? :)) cine? desi poate par necredibil, din cate constat eu, aproape toate bancile incalca acum multe reguli si tactici de marketing si pur si simplu ataca piata cat mai violent posibil.
    perioada economica actuala influenteaza f mult comportamentul acesta.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d