Azi am observat o chestie pe care initial am considerat-o tare ciudata. Dar sa va spun despre ce vorbesc. In fiecare an, in holurile principale ale universitatii apar niste standuri ale diferitelor banci care incearca sa atraga studentii catre un produs tipic lor, cardul. Pana aici totul s-a derulat normal. Au aparut standurile, poate un pic mai estetice decat pana acum dar in principiu cam aceeasi idee. 2-3 persoane care se plimba printre masele de studenti iesiti in pauze si incearca sa-i atraga catre un brand bancar sau altul. Aici apare insa situatia de care vreau sa va vorbesc.
Aceste 2-3 persoane erau de obicei tinere domnisoare, aranjate si cochete, de obicei proaspete angajate ale bancii, dornice a se afirma si posibil foste studente ale universitatii in cauza. Ei bine, acum lucrurile se schimba. Anul acesta unele banci au preferat sa aduca niste endorseri mai in varsta si sunt preferati mai mult barbatii. O fi vreo intamplare sau e o chestie de strategie? Eu as vrea sa cred ca e o strategie la mijloc desi … sunt inca in dubii. Culmea e ca strategic vorbind, putem trage o concluzie. Endorserii mai in varsta au impact mai mare asupra tinerilor studenti. Poate ca e din cauza imaginii mai profesioniste sau poate ca e doar datorita diferentei de varsta. In orice caz un lucru e sigur, comunicarea dintre student si reprezentantul bancii este acum mai oficiala si au disparut glumitele si avansurile cu tenta sexuala, totul rezumandu-se acuma la business. Per total, eu zic ca daca bancile nu au facut asta intentionat atunci ar trebui sa se bucure de intamplare si sa traga niste concluzii pe care sa le ia in calcul si la anul. Studentul asteapta o diferenta de varsta intre el si omul de business. Nu stiu de ce se intampla asta dar e o realitate.
sergiu a zis
nu vad de ce ar conta varsta si nu experienta, desi in anumite cazuri varsta preda loc experientei(tineri experimentati). Mai mult as vrea sa stau de vorba cu cineva care imi poate da niste raspunsuri la nevoile mele financiare si nu un personaj sictirit ,de o varsta respectabila, care sa ma ia la misto doar pentru ca ii vorbesc in termeni financiari.Si nu vad ce ai cu glumitele cu tenta sexuala, sexul vinde:-w hehehe
Adrian Monoranu a zis
pai conteaza varsta pentru ca el vine acolo ca si imagine, nu pentru experienta. studentul vrea sa vada om la 35 de ani pentru ca asta e imaginea lui despre profesionist. tinerii un inspira incredere nici pentru tineri. 🙁 iar glumitele alea de care zici tu au loc in reclame poate dar in vanzarea one to one nu au ce cauta.
ines a zis
Eu zic sa treci strada si sa te duci si in corpul A. O sa constati ca ori numai unele banci au adoptat aceasta strategie, ori e coincidenta 🙂
sergiu a zis
am primit mai multe informatii de la reprezentanti tineri, decat de la persoane cu o varsta mai inaintata (anumite persoane – cele in varsta – nici nu stiau ce e ala PayPal).
Adrian Monoranu a zis
@sergiu:
nu te contrazic. tot ce e posibil. dar daca banca nu ofera servicii legate de paypal atunci e oarecum normal sa nu stie. in plus e destul de recent intrat pe piata din Ro si nu multa lume stii cam despre ce e vb. cred ca asta e o pb de notorietate a celor de la paypal. eu sincer ma asteptam sa-si faca o campanie prin care sa anunte macar ca au aparut pe piata din Ro dar se pare ca numarul tranzactiilor este destul de mic incat au considerat ca ar fi cheltuiala prea mare pentru o astfel de campanie. cine are de aflat, afla oricum. 😉
Yoyo a zis
ok, ok, ok…poate aveti dreptate, dar hai sa va zic si eu ce si cum (mai ales ca am stat 5saptamani la stadul ala BRD)….nu e neaparat nevoie ca angajatii bancii sa fie mai in varsta. De exemplul BRD-ul a avut la fiecare stand amplasat un angajat al bancii (numai fete tinere) si inca 2-3 studenti de practica. Si si-a atins scopul de 5000carduri in aceasta campanie. BT a adus si el domnisoare tinere si frumoase…insa fara mare rezultat. ING si BCR-ul a preferat insa sa aduca personal mai in varsta, un barbat si una-doua doamne…insa, din experienta proprie va zic, nu au avut atat de mare succes pe cat spui u, Mono. De fiecare data cand reuseau sa faca un card, BRD si BT faceau cate 10…si nu glumesc. 🙂
Adrian Monoranu a zis
Yoyo, nu poti sa compari BRD cu BCR si ING in materie de prezenta in UAIC. Voi ati aparut mereu primii pentru ca beneficiati de un contract cu universitatea care va da intaietate. In plus, BRD are mult mai multa notorietate in UAIC pentru ca s-a implicat in evenimente. Pe de alta parte, BCR si ING au ales sa promoveze si alte servicii bancare decat cardurile. Si daca stai un pic sa analizezi chiar si cardurile pe care le-au promovat, acestea sunt un pic mai complexe ca si produs bancar decat cele de la BRD. Voi ati mers pe cantitate dar sincer din cele 5000 de carduri nu stiu cate vor inregistra un volum satisfacator de tranzactii. Telul nu este de a incheia cat mai multe contracte ci de a incheia contracte care merg. Asta e o greseala in politica BRD, la fel ca si cu deschiderea prea multor agentii pe care acum incep sa le inchida. Cantitatea nu te face lider de piata sa stii. Cotele de piata se calculeaza in volumul tranzactiilor. Numarul de clienti e relativ la fel ca si in cazul telefoniei mobile. Nu ca vreau eu sa tin partea BCR sau ING dar cred ca strategia lor e mai buna. Pe termen lung.
Yoyo a zis
sunt cateva greseli in postul de mai sus…dar daca nu este edit post…scz pentru ele, de vina e oboseala 🙁
Yoyo a zis
care e banca care nu stia de paypal?
Yoyo a zis
de acord cu tine…la urma urmei eu nu am facut decat ce mi-au cerut…dar vroiam sa subliniez faptul ca nu conteaza varsta in astfel de cazuri, mai ales ca multi studenti tin la apropierea de varsta intre angajatii unei banci si ei…adevarul e ca asa e, exista conventia intre brd si uaic si poate asta a contat destul de mult, dar inca imi sustin parerea ca varsta nu conteaza…ci gradul de informare si modul de abordare. si sa mai adaug ceva: dintre cele 4 oferte de carduri pentru studenti, cea mai proasta oferta o avea brd-ul. la bt, bcr si ing nu exista comisioane de nici un fel (cel putin asta sustineau ei)…si, de ex, ing mai dadea si 30ron pe card moca…nu stiu daca e relevant, dar am tinut sa precizez. 🙂
Adrian Monoranu a zis
E foarte relevant, cum sa nu fie? E clar ca BCR si ING sunt mai orientate catre client si nevoile sale. Cat despre varsta, eu chiar cred ca studentul rezoneaza mai bine cu ideea de a avea in fata un om de varsta medie atunci cand cauta un „professional”. Strategia BRD care se bazeaza pe tineri e foarte intruziva si oarecum stresanta dar din pacate nu-i intereseaza chestia asta, practic cardurile le sunt bagate pe gat studentilor. In directia opusa, BCR si ING nu folosesc intruzivitatea ci mai degraba liberul arbitru si curiozitatea. 😉
scumpica a zis
E posibil ca agentii mai in varsta sa aiba un impact mai mare asupra studentilor,insa un lucru este sigur:vor veni la stand cei care intr-adevar sunt interesati sa afle informatii despre carduri
Loredana a zis
Toata lumea are dreptate, doar ca priviti din ungiuri diferite.
Cand cumperi un telefon mobil sau un laptop preferi sa vorbesti cu cineva tanar, informat de noile tehnologii.
Sistemul bancar (finaciar) trebuie sa imrpime siguranta, seriozitate, iar toate acestea sunt asimilate varstei. cand spunem varsta nu ne referim la 55 ci la 30-35 ani.
Si daca vreti sa ma contraziceti, raspundeti-va mai intai la intrebarea urmatoare: unde v-ati pune banii, intr-un fond de investitii patronat de colegul de banca… de camera… sau intr-un fond patronat de Mugur Isarescu?
Si daca vorbim de strategia BRD, ei se bazeaza pe tineri studenti si din cauza lipsei de personal. Iar tehnica asta e foarte veche la ei (de pe vremea me 🙂 ). Este mult mai ieftin sa lucrezi cu doi – trei studenti in practica, decat sa angajezi si sa pregatesti pe cineva.
Adrian Monoranu a zis
Cred ca nu puteai sa pui mai bine punctul pe i. :d Eu n-am vrut sa fiu atat de direct si sa critic BRD-ul pentru ca nu vreau sa se creada ca am vreo pasiune pentru concurentii lor. Good mktg POV. 🙂
cristian a zis
Eu cred ca, cel putin in cazul bancilor in acest moment, conteaza FOAMEA. Foamea de clienti, frica de target, etc. Nu cred ca si-au pus probleme de imagine, pur si simplu sunt disperati si scot in teren toate resursele umane disponibile.
alex negru a zis
Mono,
asta deja e deformare profesionala (in sens pozitiv;) )
si anume ca vezi gandire strategica in multe lucruri.
sa iti/va zic si opinia mea:
eu mai am acces la informatii (generale) de la cineva care lucreaza de mult in una dintre banci.
nu este vorba de nici o strategie, ci e pura intamplare.
din cauza restructurarilor, modificarilor, schimbarilor etc. este un adevarat haos si cei din conducere nici o secunda nu se gandesc la astfel de actiuni strategice.
pur si simplu nu au alte optiuni si trimit pe cine se poate.
P.S. zici ca „sa traga concluzii”? :)) cine? desi poate par necredibil, din cate constat eu, aproape toate bancile incalca acum multe reguli si tactici de marketing si pur si simplu ataca piata cat mai violent posibil.
perioada economica actuala influenteaza f mult comportamentul acesta.