Dupa cum probabil deja stiti, in urma cu vreo doua saptamani toata suflarea roakerilor din Romania era in extaz dupa ce toata mass-media anunta cu mare fast prezenta la festivalul Bucharest Rock Arena a legendarei trupe australiene AC-DC. O sa ziceti acum ca sunt un viteaz care se arata dupa razboi dar va spun cat se poate de sincer ca mi-a mirosit a teapa de la bun inceput. Trupe de talia celor de la AC-DC isi anunta programul de concerte inca cu 1 an sau 2 inainte si se stie foarte clar unde au de cantat. Ma mir cum de entuziastii unei astfel de trupe si mai ales cei care s-au grabit sa puna biletele in vanzare nu s-au gandit la asta. Pana la urma asta e business-ul lor si ar trebui sa stie mai bine.
Cu toate acestea, nu teapa e subiectul de azi ci modul in care se poate capitaliza valoarea de marketing a acestei tepe. Biletele au fost puse in vanzare oficial la Diverta si pe site-ul Ticket Point si s-au vandut in draci. Site-ul Realitatea anunta ca pana la anuntarea tepei incasarile erau in valoarea de 250.000 de euro. E clar ca popularitatea acestei trupe este impresionanta dupa cum este si suma incasata.Iata si comunicatul oficial de pe site-ul formatiei.
Problema pe care o aduc in discutie este reactia firmei care a pus in vanzare biletele. Site-ul Realitatea anunta ca organizatorii vor returna valoarea biletelor vandute prin intermediul magazinelor Diverta iar cei care au cumparat bilelte online trebuie sa se adreseze reprezentantilor site-ului Ticket Point. Reactia e prompta si demna de laudat. Rockerii o sa-si primeasca banii inapoi desi se pare ca o parte din suma de mai sus (cca. 10.000 euro) deja apucase sa fie virata catre falsii agenti ai celor de la AC DC, o firma a unor frati israelieni.
Este clar ca Ticket Point si-a luat teapa dar e de admirat faptul ca isi asuma pierderea si ca returneaza integral valoarea biletelor. Judecand dupa potentialul de marketing al acestui nefericit eveniment consider ca este o ocazie buna pentru a capitaliza valoarea acestui dezastru. E un calcul foarte simplu, teapa de 10.000 de euro poate fi considerata o investitie in customer care si imagine. E foarte clar ca dis-satisfactia unui client in cazul unui astfel de eveniment neplacut este mare insa o reactia potrivita poate sa elimine aceasta dis-satisfactie si chiar sa puna bazele unei relatii pe termen mediu sau chiar lung.
Intr-o astfel de situatie nefericita, principala preocupare a clientului este sa-si ia banii inapoi. El nu se gandeste la faptul ca poarta si el o parte din vina. A fost naiv dar altcineva trebuie sa plateasca pentru asta. As zice tipic romanesc dar o sa-mi sariti in cap. In fine, e clar ca nemultumirea lui va creste simtitor daca firma care i-a vandut biletul nu va reactiona imediat si nu-i va returna banii. E la mintea cocosului ca in web 2.0 consumatorul te poate distruge cu review-uri negative si asta nu e de dorit, cu atat mai mult cu cat biletele s-au vandut online. Iata doar cateva comentarii negative ale clientilor nemultumiti la adresa organizatorului OneEvent pe site-ul Bestmusic. Tocmai de asta Ticket Point a reactionat foarte bine. Deocamdata.
Reactia e de apreciat pentru ca acum increderea clientului in site-ul cu pricina poate chiar sa creasca in loc sa scada. Sa speram ca toti banii vor fi pana la urma returnati pentru ca acest post sa-si gaseasca finalitatea. Cu customer care nu e bine sa te joci. Cu atat mai mult cu cat „customer”-ul e roman.
varza a zis
Da, asa e, teapa asta se poate transforma intr-o mica strategie de marketing. Au reactionat foarte bine cei de la Ticket Point. Nota 10 pentru ei.
Uite un good review 😉
Sebastiano a zis
Mda, misto. Investitie de 10k in customer care, indeed.
Insa e, cred eu, si pretul ne-disparitiei firmei de pe piata.
sFor a zis
Da Cam Asa e Tara Noastra Romania! Este jalnic ca totusi 250.000 de oameni au cumparat bilete pentru aceste concert iar sa anulat Teapa de 10.000 de euro foarte banal:)
Alex a zis
@sFor: E vorba de vreo 8000 de oameni care au cumparat bilete… in total 250.000 Euro
Iar despre cei care au cumparat nu cred ca se poate spune ca sunt naivi. Oferta, din ceea ce vazusem pe siteul evenimentului, era una interesanta. Iar daca nu esti un „die hard fan” si nu urmaresti programul oficial al trupelor, nu prea ai motive sa te gandesti la fraude.
Nu se mai poate spune ca AC/DC mai sunt cine erau inainte. Iar Romania s-a umplut de artisti mari care vin „la pensie” si pe la noi (vezi Rolling Stones, Madonna, ABBA, UB40 etc.)
P.S.: Poate ca „One Event” si-a ales bine numele. (idee inspirata de o discutie de pe hotnews.ro)
Adrian Monoranu a zis
@Alex: Cum poti sa fii „die hard fan” si sa nu stii programul de concerte al trupei tale preferate?
Alex a zis
@mono: Pai tocmai… spuneam ca daca NU esti die hard fan nu urmaresti neaparat programul.
Apropo… Paste fericit! 🙂