Inca de cand eram in facultate auzeam povestile despre megapreturile platite pentru spoturile difuzate in timpul Super Bowl-ului. Pentru cine nu stie ce e Super Bowl-ul … de fapt e cineva care citeste blogul asta si nu stie? Ma rog, de prin anul 3 cand am inceput sa aflu dedesubturile publicitatii am aflat ca la Super Bowl reclamele costa mult tare. Mult insemna inca de pe atunci (2001) cam aproape 1 milion $ pentru 30 secunde.
In fiecare an cineva imi povesteste despre cat de scumpe sunt clipurile astea si totusi anul acesta pretul nu a depasit 3,1 milioane $ per 30 de secunde. Asta inseamna ca au crescut de 3 ori in 9 ani. Nu e chiar mult, zic eu. Ceea ce e mai interesant sunt strategiile cu care vin brandurile care sunt pregatite sa scoata din buzunar aceste sume destul de mari, totusi.
Anul trecut Miller a tinut prim-planul cu ale sale spoturi de o secunda. Nu stiu daca le-ati vazut dar youtube e plin de ele. Nici nu ma mai chinui sa pun link. Le gasiti voi. Unii au zis ca sunt geniali, altii au zis ca sunt doar zgarciti. Anul asta insa n-am vazut nimic interesant. Ce s-o fi intamplat pe Madison Avenue? Anyway, am vazut cateva clipuri destul de bine facute insa doar atat. Nimeni nu a mai incercat nimic out of the ordinary.
Am putea spune ca anul asta la Super Bowl publiciarii au dat-o pe back to the roots si au facut plain old advertising pe TV. Daca e un lucru bun sau nu … poate ca ei stiu mai bine insa eu trag o singura concluzie. Drumul cunoscut e cel mai sigur! Toate spoturile de anul asta de la Super Bowl le gasiti pe site-ul asta si aveti in dreapta sus paginile care trebuiesc derulate. Am facut precizarea pentru ca e destul de greu de remarcat page-navi-ul. Va las cu un clip care e de fapt un mix al celor mai bune spoturi insa pentru a intelege e mai bine sa le urmariti pe fiecare.
Marius a zis
Daca stam bine si ne gandim spotul de la Miller intr-adevar a fost excentic dintr-un punct de vedere, dar oare nu este retinut mult mai bine un spot care face apel la aspecte ale vietii cotidiene decat unul care apeleaza la trucuri pentru a evidentia brandul? „Keep ur hand of’a my moma, keep ur hands of’a my doritos!” (genial) Nu cumva din categoria care consuma doritos face parte un consumator cu venituri sub medie? Mama singura, cu un copil, in cautare de partener(stabil financiar eventual) si o casa cat se poate de simpla. (nu ma leg de culoare ca sa nu fiu perceput a fi rasist) Sunt realitati din societate … societatea americana.
Exemplul cel mai bun la noi: „Fata am castigat 2000 de euro pentru ca am cumparat o punga de Lay’s”, „Serios fata? Ma duc si eu sa cumpar 100 de pungi, poate imi cumpar pantofii aia din mall. O sa-l dau pe spate pe Radu, fata.” Concluzia: Do i get an amin on that? :d
Monoranu a zis
@Marius: Ai dreptate, nu zic nu. E clar ca spoturile au research in spate insa cand am zis ca n-au facut nimic out of the ordinary ma refeream la strategie de orice fel. Sunt just plain old commercials fara un iz de inventivitate in zona media.
Smart Clean a zis
De cate milioane de telespectatori e vazut?
Monoranu a zis
@Smart Clean: daca esti smart, afli, vanator de PR ce esti! 🙂
Marius a zis
Da, ar fi trebuit sa mai faca un teaser de vreo 3 secunde in care sa apara copilul si tipul fata in fata si sa raspunda cu o expresie de looser speriat ” ok! „. Apoi sa apara „Doritos” si mama pe fundal „Are u being good?” :))
Predicti a zis
Eu stiu ca anul asta au fost cele mai cazute preturi pentru cele 30 de secunde de publicitate.. in jur de 1.2 milioane de dolari..
eBogdan a zis
Pana si Google a cumparat reclama si a dat ceva bani..
mmrn a zis
btw exista si Power Bowl, evident de dimensiuni ceva mai reduse decat SB 🙂 un sistem de loto mult mai evoluat decat la noi 😀