An de an, publicitarii din Romania se plang de absenta tinerilor motivati, creativi si dedicati. An de an insa dupa Olimpiadele Comunicarii apareau discutii despre cat de slabi sunt studentii care participa, cat de nemotivati si cat de putin creativi. Ei bine anul acesta dragi publicitari n-o sa mai aveti nici asta pentru ca editia din 2010 a Olimpiadelor Comunicarii nu se va mai tine.
Comunicatul oficial este postat pe site-ul lor si poate fi consultat aici. Eu ma intreb insa cum vor primi studentii vestea aceasta. Sunt unii, cei pe care ii stiu eu, care abia asteptau sa se afiseze calendarul activitatilor de anul acesta. Probabil vor fi dezamagiti. Eu unul, desi nu sunt student, sunt tare dezamagit.
N-am stiut niciodata cine suporta cheltuielile acestui eveniment insa banuiesc ca nu se ridica la mai mult de cateva mii de euro. Avand in vedere partenerii din editiile anterioare reprezinta nume rasunatoare cu bugete de comunicare uriase chiar si pentru o piata aflata in criza, mi-e greu sa cred ca anul acesta nu ar fi putut sustine acest proiect.
E ok, nu moare comunitatea de comunicare din Romania din asta. Nu moare dar se pierde un an. E un an care ar fi putut aduce un suflu proaspat intr-o industrie si-asa macinata de orgolii, mandrii inutile, lovituri sub centura si bugete scazute. E un semnal de alarma si pentru companii. Evenimentul acesta este un icon pentru tot ceea ce inseamna evenimente private pentru studenti. Era poate cel mai cunoscut concurs pentru studenti care nu se organiza sub egida Ministerului Educatiei si chiar avea succes.
Nu vreau sa fac o tragedie din asta, probabil editia a X-a se va tine la anul insa fac o tragedie din lipsa de interes a companiilor romanesti vis a vis de dezvoltarea abilitatilor practice ale studentilor. Eu reprezint mediul universitar si sunt foarte constient ca avem o groaza de probleme insa stiu sigur un lucru. Cand vine vorba de practica, studentii romani nu au multe optiuni. Ajung sa foloseasca „pile” si „cunostinte” pentru a putea intra intr-o companie doar pentru a furniza forta de munca gratuita. Dintre cei care reusesc sa intre putini sunt cei care sunt cu adevarat pusi la treaba. Majoritatea sunt trimisi acasa cu pretextul „mai mult ne incurci, o sa-ti dam la sfarsit niste informatii”.
Apoi asteptati ca dupa 3 ani de facultate si 2 de master, absolventul sa aiba si experienta practica, skills si competente ultra dezvoltate, etc. Dar unde? Noi doar reusim sa simulam conditiile de piata iar ceea ce urmeaza este sa incercam sa-i trimitem in firme sa-si ofere mintile proaspete catre un mediu business extrem de exigent dar indiferent in acelasi timp. Cand o sa vedem o preocupare pentru educatie?
Oh, da oamenii de business vin si vorbesc in universitati despre cat e de greu si cat de greu le-a fost si lor atunci demult. Parca imi aduc aminte vorba unui coleg de generala de cand eram mic … „cand o sa cresc o sa ma fac profesor sa ii frec si eu pe altii cum m-a frecat si pe mine cutare”. E trist ca ajungem sa venim sa ne batem cu pumnii in piept insa nu facem nimic pentru a ii implica.
S-au dus si Olimpiadele anul acesta. Pacat. As fi vrut sa spun asta peste 2 luni cand teoretic ar fi trebuit sa se termine pe bune. Sa fi spus ca a fost o editie reusita si sa-i fi felicitat pe cei implicati. As fi vrut …
Alina a zis
Imi pare rau… imi doream sa particip, la fel ca alti cativa colegi. Din pacate trebuie sa mai asteptam 🙁
ioanADoroftea a zis
Oarecum stiam ca o sa se intample asta. Anul trecut pe 16 febrarie (daca imi amintesc bine) se anuntau temele. Acum, se ajunsese in martie si tot nimic. Apoi aflam ca Dragos Tuta lucreaza pentru o noua companie iar Corina Iordache nu a mai colaborat cu vechii angajatori. De aici incepusem sa-mi pierd sperantele ca va mai fi ceva.
A urmat si „piatra de mormant” cu afisarea comunicatului…
Alex Sima a zis
Pacat. Chiar vorbeam zilele trecute cu Ioana si nu stiu cum veni vorba, insa aflu ca nu se mai tin anul acesta Olimpiadele Comunicarii. Superdezamagit. Adica, dupa ciufuleala de anu trecut chiar vroiam sa aratam o alta fata, sa mergem mai pregatiti si cu o echipa mai determinata. Chiar eram curios si de tema, de brief..la urma urmei, vroiam o noua provocare..pacat!
Si nu mi am pus problema ca iar o sa absentez la teste ca anul trecut si nimeni nu o sa ma inteleaga. Si daca am ajuns si aici, tin sa fac o remarca: foarte putini domni profesori sunt deschisi la chestii de genu. E cam stupid sa generalizez, dupa o singura persoana, dar in acea intamplare a contat ca si experienta in ceea ce inseamna interesul (sustinerea din partea) profesorului pentru dezvoltarea personala a studentului. Sau am dat eu de cel mai „indiferent”…anul trecut.
De partea referitoare la asteptarile companiilor, ca si angajator, pe de o parte, si lipsa lor de interes, in sustinerea de evenimente de acest gen, pe de alta parte, nici nu ma mai leg. Zici chiar bine acolo!
Pacat, pacat…
Alex Sima a zis
„dar in acea intamplare a contat ca si experienta in ceea ce inseamna interesul (sustinerea din partea) profesorului pentru dezvoltarea personala a studentului”
Adica acea intamplare a „cantarit” destul de greu in formarea unei imagini cu privire la interesul domnilor profesori pentru sustinerea dezvoltarii studentului. Incep sa vorbesc ca un PRist :)) Ceva nu e in regula :))
doru a zis
Un amic cu vechime dintr-o agentie cu greutate mi-a spus intr-o zi: „Nu te mai chinui sa faci lucrurile curate, corecte si <>! Lucrezi intr-una din cele mai murdare industrii, in care competenta e pusa in coada listei si in care interesele primeaza” … stiati ca advertisingul e unul din cele mai politizate domenii?! Eu nu stiam, si sincer, am ramas dezamagit cand am aflat. In Romania nu da nimeni doi bani pe resursa umana, de asta calitatea oamenilor din domeniu (profesional vorbind) ramane una mediocra, in opinia mea.
doru a zis
intre e „by the book”
Cristi a zis
Nu e de mirare, consider ca si anul acesta ar fi fost companii doritoare sa sponsorizeze evenimentul, eu personal am trimis o propunere prin 2008 cand existau bugete de comunicare mari si am primit un raspuns nu tocmai profesionist, dupa o luna de la trimiterea propunerii, in care primeam un raspuns care dadea dovada de management total aiuratic si facut dupa ureche. Au zis ca vor reveni ei anul viitor si ca m-au pus pe lista de prioritati, dar in 2009 a venit criza si nici un contact, cu atat mai mult cu cat era interesul lor sa gaseasca sponsori in acea perioada.
Adrian Monoranu a zis
@Cristi: Stiu foarte bine ce zici. Vor numai figuri si sponsori de calibru ca deh, publicitarii din juriu nu vor sa lucreze pe orice branduri. No further comments ca se supara. 🙂
ROXANA a zis
Prin masteranzii de la Marketing, mie mi se pare ca Olimpiadele Comunicarii s-au mutat la Iasi. A se vedea: „Fluier din Nou”, „Gala 10 pentru UAIC”, „Let;s roll”, ” stand up 4 education”, „Party around the world in one night” … si banuiesc ca mai sunt si altele…
Personal, sunt incantata sa vad ca „proiectele” – spaima studentului la marketing trec din ciorne si calculatoare direct in viata reala. Iasul ducea lipsa de astfel de evenimente si este extraordinar ca fiecare din ele are si o latura caritabila, asa ca, inca o data, FELICITARI!
…mama, chiar mi-e dor sa fiu iar studenta!