Fiind printre fanii Universitatii „Al. I. Cuza” din Iasi pe Facebook, primesc evident, update-urile ce apar pe pagina respectiva. Trebuie sa recunosc ca nu le dau atentie de fiecara data dar acum a aparut ceva ce mi-a prins privirea. E vorba de o poza cel putin interesanta. Am studiat-o cu atentie si am cautat explicatii imediat. Va spun imediat ce-am aflat. Deocamdata iata poza:
Da, am accesat si eu site-ul recomandat si ma asteptam sa gasesc ceva similar, ceva legat de admiterea de la UAIC. Si am gasit … doar ca e vorba de site-ul vechi, cu informatiile din 2010, nicidecum actualizat si de asemenea cu cateva legaturi care nu mai sunt valide. Stiu ca sunt carcotas dar de ceva timp infouaic.com nu mai exista, ci este de fapt 360.uaic.ro, de ex. 🙂 Anyway, iata un printscreen mai jos si cu ce-am gasit.
Ceea ce vreau sa semnalizez este faptul ca nu e ok sa dam drumul la materiale de promovare dintr-o campanie de marketing pana nu integram toate mediile de comunicare si pana nu ne asiguram ca informatiile nu sunt actualizate si aplicatiile functionale. Universitatea are peste 5000 de fani pe FB si toti acestia au vazut sau vor vedea poza cu pricina. O parte dintre ei sunt in target-ul campaniei in mod direct pentru ca se inscriu la master dar ceilalti reprezinta surse de informatii pentru tinerii care vin sa se inscrie. Prin urmare cred ca toti sunt interesati sa vada informatii actualizate.
Intre timp, am luat legatura cu Cosmin, de la departamentul de comunicare si am aflat ca e un print pe care au de gand sa-l foloseasca in campania offline si ca de fapt poza e un leak. Totusi e postata de cineva care are acces la administrarea paginii si e clar din interior. No excuses here! Revenind asupra problemei, cred ca poate Facebook-ul n-ar trebui implicat in aceasta campanie, sau cel putin nu in faza de anuntare a campaniei de informare asupra admiterii.
Acesta poate fi integrat ulterior in campanie, in momentul in care deja tinerii au luat contact cu pagina de Facebook a Universitatii fiind eventual stimulat chiar prin intermediul printului cu pricina. Este un lucru recunoscut faptul ca paginile de FB pot fi folosite mult mai bine ca si hub-uri de campanie decat site-urile care au nevoie de eforturi suplimentare de promovare, SEO, etc. Printul prezentat poate deveni de fapt un tab in profilul paginii iar in momentul in care incepe campania poate deveni chiar landing page. Intre timp se poate face cod html in spatele pozei si se pot crea butoane functionale care pot duce vizitatorii direct pe site-ul admiterii mentionat anterior.
Este important sa intelegem cum si cand putem integra FB in campaniile de comunicare, chiar si pentru postarea materialelor care de fapt vor fi tiparite mai tarziu. Nu vreau sa fac din tantar armasar pentru ca nu e damage-ul asa de mare dar sper sa fie o lectie buna de care sa se tina cont in viitor. 🙂 Si poate vedem si landing page-ul de care zicea, ce zici Cosmine?
Scrie un comentariu!