Si pentru ca in ultima saptamana am tot scris despre facebook si pare-se ca este un subiect interesant pentru voi, am decis sa inchei saptamana cu un post tot despre facebook. Nu voi spune lucruri noi pentru unii, nu le-am inventat eu si nici n-au aparut acum cateva minute. La fel insa ca si conditiile de utilizare a facebook pentru campanii, multe dintre acestea sunt ignorate de marketerii care se aventureaza cu brandurile in social media.
Postul este despre o serie de pluginuri sociale pe care facebook le pune la dispozitia celor care vor sa-si integreze pe site-urile proprii elemente specifice retelei de socializare si care de asemenea vor sa integreze canalele de comunicare eficient. O sa incerc sa le descriu mai jos si sa spun si niste avantaje si eventual dezavantaje ale folosirii lor.
1. Butonul Like. Nimic nou aparent, probabil multi il au deja pe site. Intrebarea e, stim la ce foloseste si ce putem castiga de pe urma lui? Ce se intampla cand cineva face click pe butonul Like? Ei bine, rolul lui este de a-l ajuta pe cititor sa-ti dea un feedback iar tu il poti folosi pentru a masura impactul pozitiv al informatiei publicate de tine. Totusi, pe langa asta, de fiecare data cand un user da like, un update apare pe peretele sau de facebook si asta inseamna ca prietenii lui, care il urmaresc, pot vedea ca lui ii place acel continut si pot intra pentru a-l vedea si ei la randul lor. Poti sa-ti pui foarte usor acest buton pe site urmand pasii de aici sau daca ai un blog, folosind un plugin special pentru asta. Il gasesti pe wordpress.org.
2. Activity Feed. Acest plugin afiseaza cea mai interesanta activitate de pe site-ul tau. De vreme ce continutul este hostat de facebook, pluginul poate afisa continut personalizat chiar daca userul nu ce vizualizeaza site-ul este sau nu logat pe site-ul tau. Activity feed afiseaza continut atunci cand userii dau like unor chestii de pe site-ul tau dar si cand userii distribuie continut de pe site-ul tau pe peretii lor proprii de facebook. Daca userul este logat pe facebook in timp ce navigheaza pe site-ul tau atunci pluginul va afisa continut de la prietenii sai. Daca acesta nu este logat, atunci pluginul afiseaza recomandari de pe site-ul tau si ii va sugera userului sa se logheze pe facebook. Cum te ajuta asta? Userii pot vedea ce continut a mai fost citit de alti prieteni de-ai lor pe site-ul respectiv sau eventual pot vedea care dintre articolele publicate au fost distribuite pe facebook mai mult, si prin urmare vor fi motivati sa citeasca informatiile respective. E un plugin care ajuta foarte mult site-urile de content dar si cele ce de comert electronic incat ofera o alternativa la recomandarea de produse. Poti afla cum sa setezi activity feed pe site-ul tau citind aici.
3. Recomandari. Acest plugin afiseaza recomandari personalizate pentru vizitatorii tai. La fel ca si mai devreme, continutul este hostat de facebook iar pluginul afiseaza recomandari personalizate chiar daca vizitatorul este sau nu logat pe site-ul tau. Pentru a genera recomandarile, pluginul ia in considerare toate interactiunile sociale in care sunt implicate URL-uri de pe site-ul tau. La fel ca si la pluginul anterior prezentat, daca vizitatorul este logat pe facebook atunci va primi recomandari de la prietenii sai ce au interactionat cu site-ul tau anterior. Instructiuni de utilizare si implementare aici. Avantaje sunt in principal pentru site-urile de e-commerce dar si pentru cele de publishing.
4. Like Box. Este un plugin pe care din pacate il vad destul de rar folosit, sau cel putin mai rar decat ma asteptam. Il am si eu implementat pe site intr-o forma simplificata care arata doar cati fani are pagina mea de facebook si alege aleator un numar definit de mine de fani pe care ii afiseaza cu poza de la profil. Daca vizitatorul este logat pe facebook, in caseta respectiva vor aparea prieteni de-ai sai care sunt fani ai paginii mele de facebook ceea ce ii poate motiva sa devina si ei fani la randul lor. Caseta poate contine si un feed al paginii de facebook si cateva recomandari insa eu am dezactivat aceasta optiune intrucat folosesc pagina de facebook pentru a promova continutul de pe site si in felul acesta nu as face altceva decat sa dublez continutul si as fi plictisitor. Instructiuni despre cum se poate folosi gasiti aici. Sfatul meu … folositi-l!
5. Butonul Login. Pluginul ii ajuta pe vizitatorii tai sa se logheze pe facebook pentru a beneficia de posibilitatea de a folosi celelalte feature-uri prezentate anterior. De asemenea, sub buton vor aparea fotografii si nume ale celor care s-au logat pe facebook folosit butonul de pe pagina ta, prin urmare citind si continutul de pe site. Functioneaza foarte simplu si ii incurajeaza pe cititori sa dea foloseasca si butoanele Like. Afli de aici cum sa-l pui pe site.
6. Butonul Register. Pluginul le permite vizitatorilor sa se aboneze foarte simplu la continutul site-ului tau folosindu-si contul de facebook. Pluginul este un iframe simplu de inserat pe site-ul propriu. Cand vizitatorii sunt logati pe facebook, acestia pot vedea un formular pre-completat cu informatii din contul de facebook. Acest plugin iti ofera flexibilitatea de a cere informatii suplimentare care nu sunt disponibile prin API-ul facebook (de ex. filmul favorit). Pluginul le permite de asemenea vizitatorilor care nu au un cont pe facebook, sau care nu doresc sa se aboneze prin contul de facebook, sa foloseasca acelasi formular ca si cei care se conecteaza prin facebook. Acest lucru elimina nevoia de a oferi doua tipuri diferite de login. Avantajul este ca acum vizitatorii se pot abona mai usor la continutul site-ului tau dat fiind faptul ca au deja un cont de facebook. Este stiut faptul ca reticenta cu privire la abonarile prin completari de formulare lungi si obositoare este crescuta, prin urmare in cazul de fata, acest proces este eliminat pentru acei vizitatori care au deja un cont de facebook. Dezavantajul este ca atunci cand vizitatorii se logheaza prin facebook, pierzi posibilitatea de a-i introduce in propria baza de date si de a folosi ulterior informatiile in alte campanii. Instructiuni aici.
7. Facepile. Este un plugin simplu care afiseaza fotografiile de profil ale vizitatorilor ce au dat like la pagina ta sau ale celor care s-au abonat la continut prin contul de facebook. La fel ca si in cazul like box-ului alti vizitatori ar putea fi incurajati sa dea like sau sa se aboneze prin faptul ca si alti prieteni de-ai lor au facut asta anterior. Codul il poti lua de aici.
8. Comments. Acesta este un plugin care le permite vizitatorilor sa comenteze pe site-ul tau utilizandu-si conturile de facebook. Functionalitatile lui permit moderarea comentariilor si distribuirea acestora pe peretele de facebook al comentatorului. Relevanta acestui plugin este cu atat mai mare cu cat toata activitatea de pe site poate fi reflectata foarte usor in News Feed-ul prietenilor acesta incluzand si feature-uri ca „like” si „share” care poti fi folosite de alti vizitatori ce isi pot exprima astfel acordul sau dezacordul fata de parerea comentatorilor. Este de asemenea un lucru stiut faptul ca nu multi dintre vizitatori decid sa comenteze tocmai datorita faptului ca majoritatea site-urilor cer nume, adresa de email si alte elemente gen filtre anti-spam, etc. Acest plugin ii ajuta sa comenteze mai usor si de asemenea sa verifice popularitatea comentariilor lor. Este un plugin disponibil aici.
9. Live Stream. Acest plugin permite vizitatorilor tai sa comenteze si sa distribuie continutul de pe site-ul tau in timp real. Este un plugin util pentru site-urile care ofera informatii live despre evenimente. Functioneaza ca un fel de chat live in care poti intra foarte usor cu contul de facebook. Este ideal pentru streaming live de continut video sau audio: concerte, discursuri, webcast-uri, webinarii sau jocuri multiplayer. Este disponibil aici.
Eu recomand folosirea acestor pluginuri cu cap si nu in masa pentru ca nu toate sunt foarte utile pentru orice tip de site. De asemenea luati in considerare faptul ca integrarea masiva a facebook-ului in site-ul propriu poate deveni obositoare si depersonalizatoare ceea ce nu e de dorit mai ales in conditiile in care diferentierea e importanta in online la fel ca si in offline. Succes!
.
vitaclub a zis
Intr-un timp m-a batut gandul sa le instalez si eu insa nu cred ca m-ar ajuta in momentul asta prea mult.
Jonathan a zis
Mare nebunie cu retelele astea sociale, par rezolvarea la toate probleme omenirii
Tudor a zis
@Jonathan: poate chiar sunt
alex a zis
A capatat un avant serios social networking-ul si va mai creste un urmatorii ani…