O da, in ultima vreme, datorita noului meu job, am intalnit tot felul de „marketeri”. De fapt chiar si cu ghilimele e mult spus marketeri. E vorba doar de niste persoane care ocupa functii de marketing dar care in realitate nu au nicio treaba cu acest domeniu. Nu vreau sa scriu un post prea lung asa ca incep repede si punctual.
1. Asigura-te ca are cunostinte de marketing solide! Si cand spun solide, ma refer la mai mult de o carte citita si mai mult de ce inseamna cei 4 P.
2. Convinge-te ca poate face un studiu de piata, ca stie putina analiza calitativa si cantitativa!
3. Verifica-i gandirea strategica dar si cea creativa!
4. Fa-l sa comunice, testeaza-i capacitatile de a se exprima in scris sau oral si de preferinta liber!
5. Incearca-i logica! Recomand teste simple de tip G-MAT dar si teste specifice jobului!
E important, extrem de important, sa alegi o persoana potrivita pentru jobul tau. Faptul ca a terminat o facultate de profil nu e intotdeauna suficient dar e necesar, cel putin in acest domeniu. Apoi, asigura-te ca intelege industria in care o sa lucreze si ca are o afinitate pentru aceasta. Nu-ti lua un om care sa urasca domeniul cu pricina, va veni la munca doar pentru bani.
Marketerul trebuie sa fie cel care intelege business-ul si identifica oportunitatile de piata. Mintea lui/ei trebuie sa fie brici, sa inteleaga din prima si sa acumuleze si sa filtreze ca un burete, toate informatiile cu care se intalneste.
Nu-ti lua om de marketing doar de dragul de a avea unul. Nu-l lua pentru ca poate face un cont de Facebook si vorbeste frumos. Nu-ti lua marketer decat atunci cand stii ca ai gasit unul bun. Nu fa compromisuri!
Un marketer prost te va pune pe tine si toata compania ta intr-o lumina proasta. Va fi de multe ori prima persoana care va interactiona cu parteneri, clienti sau diverse alte entitati cu care compania ta colaboreaza. Atunci cand ai un om slab pregatit pe aceasta pozitie, imaginea companiei tale va avea, indubitabil, doar de suferit. Gandeste-te de doua ori si fa alegerea corecta! Nu te grabi!
Ana a zis
good to know pt cand voi merge la interviuri 🙂
Laura a zis
Sunt convinsa ca si marketerii pe care i-ai intalnit spun la fel despre ceilalti „marketeri”! La urma urmei conteaza ce reusim sa dezvoltam in practica. Cu teoria e usor…
Adrian Monoranu a zis
@Laura: Important e sa realizezi cand in practica rezultatul obtinut e chiar rodul muncii tale si nu neaparat al unei conjuncturi favorabile. Teoria e esentiala, nu ai cum sa reusesti fara sa stii macar in ce directie trebuie sa mergi. Fara intelegerea solida a notiunilor elementare nu reusesti sa faci nimic coerent. Crede-ma stiu destui „marketeri” de ocazie care au citit o carte din categoria „10 pasi catre un marketing de succes” si s-au trezit peste noapte cunoscatori.
Gabriela a zis
Salutare Mono,
Am accesat post-ul tau pentru a cunoaste si viziunea unei persoane care chiar lucreaza in domeniu. Sunt perfect de acord cu toate aspectele pe care le-ai subliniat, intrucat recent am trecut printr-un proces de recrutare pentru aceasta pozitie. Am intervievat muuuulti candidati,a durat un pic fiindca nu am vrut sa facem compromisuri si cu rabdare am identificat persoana potrivita.
Adrian Monoranu a zis
@Gabriela: Sper si eu sa colaborati bine. Intamplator stiu si alegerea pe care ati facut-o si cred ca e una potrivita. Rezultatele se vor vedea in timp. 😉
Haine Outlet a zis
un must-know cand te afli fata-n fata cu angajatorul 😀
syl88 a zis
http://www.bogdanabutnar.ro/test-de-publicitate/ uite aici modalitate simpla si eficienta de angajat marketer
Calivita a zis
Ar trebui sa se faca un articol si despre cei care angajeaza si selecteaza marketerul….ati putea fi foarte surprinsi sa aflati ca sunt foarte multi care dau dovada de mai putina competenta ca amaratul ala care se duce sa caute un job.
Valentin Todor a zis
Calivita, ai pus excelent problema. In Romania foarte multi patroni, care au prins valul „afacerilor” din 90 incoace, sunt acum in aceasta situatie. Realizeaza ca nu mai poti face planuri pe termen lung, piata este extrem de usor influentabila, romanul odata ce a mirosit aer din Occident isi schimba deciziile atunci cand cumpara foarte usor. Patronul vrea sa faca fata acestui tip de consumator, si incearca diverse variante printre care si angajarea unui marketer. Intrebarea este au ei competente de selectie? sau cer rezultate si ii schimba lunar daca acestia nu le ating?