Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

What about „brending”?

Scris de Adrian Monoranu pe 16 noiembrie, 2011 4 comentarii

Am ratat cursul de branding de luni seara dar am supravietuit si pentru ca nu vreau sa treaca o saptamana fara sa vorbim despre acest subiect am sa incerc sa suplinesc lipsa mea cu acest post. Ii multumesc lui Andrei Danila pentru materialul trimis.

Subiectul de azi este legat de naming si brand statements. Discutam zilele trecute cu un alt amic despre un magazin de haine. Era vorba de o dilema legata de pozitionare si de faptul ca el doreste sa schimbe sortimentul de produse vandute in magazin vizand trecerea pe un segment premium. Discutia era legata de necesitatea schimbarii numelui magazinului.

E clar ca in momentul in care decizi repozitionarea pe un segment superior calitativ cea mai simpla metoda este apelarea la un rebranding. Oricat de mult ai fi legat de numele anterior e mai usor sa schimbi si sa faci uitate asocierile din trecut. Clientii fostului magazin vor fi exclusi prin repozitionare pentru ca acestia nu-si vor mai permite sa cumpere noile produse, prin urmare nu avem ce valoare sa capitalizam (in ceea ce priveste fostul nume de brand).

Parerea mea e ca noutatea poate fi de bun augur mai ales in conditiile in care piata e dominata de 3-4 jucatori mari de care consumatorii s-au cam plictisit. Un brand nou, fie el si de mic retailer, sustinut de un asortiment potrivit de produse poate sa se impuna cu eforturi de promovare potrivite.

Mergand pe exemplul magazinelor de bauturi si tigari, putem vedea ca s-au creat adevarate comunitati in jurul acestora. O sa spuneti ca acolo discutam despre o piata noua si in formare in timp ce aici avem o piata diferita. Totusi, nu sunt diferente asa de mari. Trebuie doar sa deschizi ochii in directia potrivita.

Sunt exemple de mici magazine care supravietuiesc de ani buni fara probleme si care stiu sa-si faca drum prin hatisul de „brend-uri” de pe piata. Atentie insa la statement-urile brandului sa nu ajungem in situatia de mai jos. 🙂

More from my site

  • Epoca „d’or” a brandingului romanesc!Epoca „d’or” a brandingului romanesc!
  • Client shaming e calea usoara.Client shaming e calea usoara.
  • Hai sa ne intalnim in Orasul Profi!Hai sa ne intalnim in Orasul Profi!
  • Profi scade TVA-ul mai devreme!Profi scade TVA-ul mai devreme!
  • Un brand promise pe care nu trebuie sa-l pastrezi.Un brand promise pe care nu trebuie sa-l pastrezi.
  • Brand mantras si vedetele autohtone.Brand mantras si vedetele autohtone.
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Branding Deloc, consumer psychology, Marketing, Pozitionare, romania Etichete: branding, haine, magazine, Pozitionare

Comentarii

  1. Pitbull a zis

    16 noiembrie, 2011 la ora 11:25 am

    Sunt si eu curios unde in Iasi ai gasit facut poza :))
    Pana mea … greseli se mai fac, este de inteles ca suntem oameni insa chiar asa? Asta deja e prostie curata ca sunt sigur ca cel putin cineva a avut bunavointa sa ii corecteze si sa le zica nene se scrie brand nu brend.

    Răspunde
  2. biblos a zis

    16 noiembrie, 2011 la ora 4:32 pm

    brend-uri ….pai la noi se poate orice

    Răspunde
  3. Cosmin a zis

    18 noiembrie, 2011 la ora 1:59 pm

    peset 2 – 3 ani cine stie ce o mai iesi… brand-uri eftine la colt de strada..:))

    Răspunde
  4. Dli a zis

    18 noiembrie, 2011 la ora 2:19 pm

    Dapoi si de scria branduri cat de bine suna branduri consacrate. Vaai. Dar nu se poate? Made in China? Extraordinar. Nu stiu cum poti atrage in asa fel oamenii. Unul care cauta ceva de cumparat sigur nu va cauta dupa reclama firmei.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d