Am ratat cursul de branding de luni seara dar am supravietuit si pentru ca nu vreau sa treaca o saptamana fara sa vorbim despre acest subiect am sa incerc sa suplinesc lipsa mea cu acest post. Ii multumesc lui Andrei Danila pentru materialul trimis.
Subiectul de azi este legat de naming si brand statements. Discutam zilele trecute cu un alt amic despre un magazin de haine. Era vorba de o dilema legata de pozitionare si de faptul ca el doreste sa schimbe sortimentul de produse vandute in magazin vizand trecerea pe un segment premium. Discutia era legata de necesitatea schimbarii numelui magazinului.
E clar ca in momentul in care decizi repozitionarea pe un segment superior calitativ cea mai simpla metoda este apelarea la un rebranding. Oricat de mult ai fi legat de numele anterior e mai usor sa schimbi si sa faci uitate asocierile din trecut. Clientii fostului magazin vor fi exclusi prin repozitionare pentru ca acestia nu-si vor mai permite sa cumpere noile produse, prin urmare nu avem ce valoare sa capitalizam (in ceea ce priveste fostul nume de brand).
Parerea mea e ca noutatea poate fi de bun augur mai ales in conditiile in care piata e dominata de 3-4 jucatori mari de care consumatorii s-au cam plictisit. Un brand nou, fie el si de mic retailer, sustinut de un asortiment potrivit de produse poate sa se impuna cu eforturi de promovare potrivite.
Mergand pe exemplul magazinelor de bauturi si tigari, putem vedea ca s-au creat adevarate comunitati in jurul acestora. O sa spuneti ca acolo discutam despre o piata noua si in formare in timp ce aici avem o piata diferita. Totusi, nu sunt diferente asa de mari. Trebuie doar sa deschizi ochii in directia potrivita.
Sunt exemple de mici magazine care supravietuiesc de ani buni fara probleme si care stiu sa-si faca drum prin hatisul de „brend-uri” de pe piata. Atentie insa la statement-urile brandului sa nu ajungem in situatia de mai jos. 🙂
Pitbull a zis
Sunt si eu curios unde in Iasi ai gasit facut poza :))
Pana mea … greseli se mai fac, este de inteles ca suntem oameni insa chiar asa? Asta deja e prostie curata ca sunt sigur ca cel putin cineva a avut bunavointa sa ii corecteze si sa le zica nene se scrie brand nu brend.
biblos a zis
brend-uri ….pai la noi se poate orice
Cosmin a zis
peset 2 – 3 ani cine stie ce o mai iesi… brand-uri eftine la colt de strada..:))
Dli a zis
Dapoi si de scria branduri cat de bine suna branduri consacrate. Vaai. Dar nu se poate? Made in China? Extraordinar. Nu stiu cum poti atrage in asa fel oamenii. Unul care cauta ceva de cumparat sigur nu va cauta dupa reclama firmei.