Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.

Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

N-ai clienti? Mareste preturile, sigur o sa fie bine!

Scris de Adrian Monoranu pe 27 iunie, 2012 9 comentarii

De cand s-a inaugurat complexul Palas in Iasi multi dintre antreprenorii care au ramas sau au ales sa ramana in afara acestuia se plang ca nu prea mai merge treaba. Si este si normal sa se intample asa pentru ca exista un avant de moment care ii determina pe consumatori sa cerceteze ceea ce este nou. Cu siguranta acest lucru era de asteptat si teoretic nu ar fi trebuit sa produca panica. Sunt momente de up si de down pe care trebuie sa le introduci in planul tau ca antreprenor si cel mai important e sa iei deciziile corecte. Uneori conservarea este una dintre acestea. Din pacate, strategul roman alege ca de obicei filiera panicii si a hei-rup-ului.

Recent am mers sa iau pranzul intr-unul dintre restaurantele pe care le frecventez in mod obisnuit. E drept ca nu mai fusesem pe acolo de vreo luna, adica de cand s-a deschis Palas, dar nu am renuntat si am revenit pentru ca imi place mancarea, servirea si locul. Auzisem de pe la prietenii care mai frecventau localul ca in timpul zilei e cam gol asa ca nu m-a surprins faptul ca desi era duminica si era ora pranzului era doar o masa ocupata.

Am ales o canapea si am primit meniul. Il deschid si ce sa vezi, preturi mai mari decat cele cu care eram obisnuit. Mai mari cam cum 25-30%. Zic wow si incep sa ma intreb de ce? Era nevoie de asaceva? Cand in localul tau bate vantul si lumea vorbeste prin targ ca „te duci canal” cea mai buna solutie pe care o gasesti este sa cresti preturile? Asta in conditiile in care, de fapt pretul era cel care te-ar fi putut avantaja cel mai mult in momentul acesta? Pai in conditiile in care a plouat cu benzina tu te-ai gandit sa aprinzi bricheta? Come on!

Toata lumea s-a inghesuit la Palas, de curiozitate, insa nici acolo nu sunt cainii cu colaci in coada. Preturile nu sunt cele mai joase iar clientii din Iasi nu sunt cei mai potenti financiar. In plus, cele mai multe optiuni din Palas sunt de autoservire iar cand vine vorba de a la carte, deja discutam de preturi premium. In situatia in care tu oferi a la carte la pret de autoservire e clar ca ai un avantaj pentru categoria de clienti care cauta asta. Si crede-ma ca nu sunt putini, mai ales in Iasi. Evident, se pune si problema costurilor dar nu ma indoiesc ca asa cum ai putut sustine costurile astea pana acum, cred ca ti le permiteai si de-acum inainte, mai ales ca e si vara si e clar ca ai costuri mai mici pe toate planurile.

Oamenii au vazut minunea dar acum au inceput sa se intoarca pe la locurile vechi pentru ca avantul lor s-a vazut in portmoneu si in contul bancar. Lumea isi intoarce fata inapoi la raportul calitate-pret si aici tu pari a fi o alternativa viabila. Asta pana cand oamenii ajunsi la tine in local cu asteptari mari, intra in contact cu noile preturi mari si brusc raportul despre care vorbeam mai inainte nu te mai avantajeaza.

„Buna ziua, la revedere, hai ba in alta parte ca astia au scumpit!”

Ma gandesc care au fost motivele pentru care ai crescut preturile si nu gasesc decat doua insa niciunul nu te avantajeaza ca strateg. Primul ar fi acela de aliniere a pretului la ceea ce ofera Palas insa nu poti sa faci asta atat timp cat nu esti acolo. Al doilea ar fi acela ca vrei sa ramai la acelasi nivel de incasari desi ai mai putini clienti iar asta e si mai gresit. Bun, ai resimtit o scadere considerabila a numarului de clienti in ultima luna dar trebuia sa iei in calcul asta si sa-ti acoperi costurile din profitul de pe lunile in care lumea statea la coada sa prinda o masa. Apoi puteai sa te gandesti la niste strategii de marketing care sa te ajute sa-ti aduci oamenii inapoi in locatie si solutii sunt, slava Cerului, pentru ca exista premisele pentru care clientii s-ar intoarce.

„Las-o ba ca merge asa!”

Dar de ce sa te complici, de ce sa faci un plan pe 6 luni, pe un an, pe 3 pana la 5 ani? Lasa ca stii tu mai bine, doar esti in bransa de o gramada de timp, ai manager bun si stie ce si cum sa faca. O carpesti din mers si treaba merge. Si ce daca nu mai vin clientii aia vechi, alergi dupa altii noi si cumva tot o sa te scoti. Eventual mai umbli si la salariile angajatilor, tii lumina stinsa la baie si mai opresti aerul conditionat din cand in cand. Merge si asa!

„Doamne ajuta sa treaca si criza!”

More from my site

  • Marketing facut pe bucati.Marketing facut pe bucati.
  • 10 semne care imi spun ca nu vreau sa lucrez cu tine.10 semne care imi spun ca nu vreau sa lucrez cu tine.
  • Ghid gratuit despre cum sa muncesti pe bani putini!Ghid gratuit despre cum sa muncesti pe bani putini!
  • De prin lumea marketingului adunate si pe blog la mine date.De prin lumea marketingului adunate si pe blog la mine date.
  • Tine-ti clientul in magazin!Tine-ti clientul in magazin!
  • De ce țânțarii din business-ul tău pot distruge tot ce ai construitDe ce țânțarii din business-ul tău pot distruge tot ce ai construit
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Cei Patru Pe, consumer psychology, food, Marketing, Pozitionare, strategic planning Etichete: clienti, Marketing, preturi, restaurant, strategie

Comentarii

  1. simici a zis

    27 iunie, 2012 la ora 8:50 am

    Da si locatia, macar intr-un comment, sa nu faci reclama :d. Sa stim si noi strategul 😀

    Răspunde
  2. Andreea a zis

    27 iunie, 2012 la ora 9:53 am

    Am un deja-vue! 🙂 Cunoștințele prea puține despre marketing și piață, precum și „ce face concurența, hai să facem și noi” sunt probabil motivele acestei noi strategii. Tare mi-aș dori ca managerii aceștia să mai asculte și alte păreri.

    Răspunde
  3. Cristian Pinzaru a zis

    27 iunie, 2012 la ora 10:05 am

    :))) daca stim din start cine a marit preturile …nu mai merge nimeni……

    Răspunde
  4. Teiosanu George a zis

    27 iunie, 2012 la ora 10:17 am

    Dragut, dar ca recomandare, revizuieste titlul.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      27 iunie, 2012 la ora 11:00 am

      @George: l-am scris pe nemancate asa de dimineata, ca numai atunci mai apuc. :)) thx!

      Răspunde
  5. Andrei Chira a zis

    27 iunie, 2012 la ora 10:45 am

    Poate o fi doar inflatia de vina.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      27 iunie, 2012 la ora 11:00 am

      @Andrei: da, si cursul valutar si pretul benzinei si alte cele :))

      Răspunde
  6. Andrei Chisanovici a zis

    27 iunie, 2012 la ora 10:30 pm

    Cred ca e foarte gresit sa ai aceleasi vanzari ,dar cu mai putini clienti.Mai bine pastrezi pretul normal, eventual o reducere temporara de pret ca sa nu mai bata vantul prin restaurantul/localul/cafeneaua tau/ta.

    Răspunde
  7. Intuneric a zis

    28 iunie, 2012 la ora 4:06 pm

    A doua explicatie mi se pare cea mai credibila.
    Ideea jumulirii clientului, ala singur pe care il (mai) ai, este frecventa in business-ul romanesc la nivel de IMM-uri.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • Amelia la E ok să faci schimbări în cariera
  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Microsoft, Family Guy, Mashable si strategia
  • Caravana Bookland vine la Iasi
  • Bergenbier – editia galbena
  • Ai incercat vreodata un Green Smoothie?
  • ZooZoo de la Vodafone. Un mod genial de a defini insight-ul!

Etichete

advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania schimbare shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d