In general sunt un tip cu multa rabdare. N-am fost intotdeauna asa, dar am invatat sa ascult si sa judec in liniste, la rece. Obisnuiam sa iau decizii la cald, sa dau replici taioase, sa emit judecati si sa categorisesc repede oamenii dar si firmele, respectiv situatiile de piata in care se afla. Am realizat insa ca nu orice client e bun, ca nu trebuie sa spui imediat da sau nu si ca poti oricand sa ceri un timp de ragaz pentru a oferi un raspuns. Si functioneaza. Imi aleg bine clientii cu care lucrez, ii judec dupa un set propriu de criterii si ii prefer pe cei la care intalnesc maxim 3 semne din lista pe care o voi scrie mai jos.
Asadar, luati-le cum vreti, ca ponturi, ca sfaturi, poate va ajuta sa va alegeti un client mai bun, un angajator mai bun sau un partener mai bun. Pentru mine functioneaza de fiecare data. Evident, sunt valabile doar pentru colaborari pe partea de marketing. Cititi mai jos 10 semne care spun ca nu stii nimic despre marketing:
1. Ajungi la mine cand deja esti cu maseaua crapata. N-ai investit niciun leu in marketing, esti la fundul sacului si cauti o solutie ieftina si rapida pentru a repara stricaciuni facute in ani de business.
2. Pui semnul egal intre marketing si promovare.
3. Nu vrei sa faci niciun fel de cercetare a pietei pe motiv ca stii tu mai bine cum sunt clientii tai si ce preferinte au.
4. Habar nu ai cine sunt clientii carora te adresezi.
5. Nu ti-ai pus niciodata probleme asupra potrivirii produsului cu piata tinta pe care o targetezi.
6. Incerci sa rezolvi prin promovare probleme legate de produs, de pricing sau plasament.
7. Strategia ta de vanzari este conceputa pe principiul: vindem in primul rand pentru a ne acoperi cheltuielile, apoi mai vedem.
8. Masori rezultatele campaniilor de publicitate prin vanzari imediate (in perioada imediat urmatoare).
9. Nu stii despre concurenta ta decat ca vinde mai bine ca tine. Nici nu te intereseaza altceva (cum ar fi, de ce vinde mai bine ca tine?)
10. Bugetul tau de marketing se duce 100% pe promovare.
Am scris mai sus ca prefer sa lucrez cu clienti la care intalnesc maxim 3 semne din cele enumerate mai sus si nu e vorba de oricare 3. N-am sa spun care sunt pentru ca e secretul meu dar pot sa va spun doar atat: unele boli sunt incurabile si simptomele sunt foarte usor de remarcat. Din pacate mandria e una dintre ele. De graba, indiferenta si chiar de prostie mai poti sa scapi daca intalnesti persoanele potrivite. Nu pot decat sa evit oamenii care nu vor sa asculte niciun sfat si care pe deasupra te mai si vorbesc de rau dupa ce ai vrut sa-i ajuti. It’s bad for business si nu, nu orice publicitate e buna!
Ionut a zis
Mono ai mare dreptate. Din pacate, la ora actuala, majoritatea managerilor/administratorilor cred despre ei si despre afacerea proprie ca are reteta perfecta de reusita. Asta pentru ca, la un moment dat, afacerea lor merge de la sine (fie au reusit sa gaseasca o nisa pe care s-au lansat, fie ca au multi prieteni in target-ul lor potential), dar atunci cand lucrurile incep sa scartie, investesc masiv in publicitate. Masiv si nu cu o minima gandire in viitor – investesc o sumade bani azi si vor rezultatele maine. Fara nici o strategie de produse, fara o cercetare de piata, fara o segmentare corecat a potentialilor clienti.
Investesc in cele mai la moda canale de promovare si atat. Asteapta sa obtina rezultate fara ca ei sa mai faca nimic. Din pacate, in Iasi sunt din ce in ce mai multi „clienti” care se regasesc in lista pe care ai scris-o mai sus.
Din nefericire, in Iasi, gasesti foarte putini oameni de marketing care sa stie ce isi doresc pe termen mediu si lung. Majoritatea fie cauta sa isi multumeasca patronul, fie nu isi doresc batai de cap.
Iti doresc sa gasesti din ce in ce mai multi clienti de 10, ce sa stie cu adevarat ce isi doresc pe termen lung de la afacerea lor.
Eugen a zis
Mda asa e, mai nou toti se cred atotstiutori in acest domeniu..
Marian a zis
:)) Un om care spune ca face marketing, ar trebui sa stie ca marketingul nu e acelasi cu promovarea. Are cateva chestii comune insa nu este nicidecum egal. Educativ articolul acesta si in acelasi timp pui accent pe unele probleme care se intalnesc din ce in ce mai mult la asa zisii oameni de marketing. Cel mai bine cand ai de-a face cu oameni mai buni decat tine e sa taci si sa inveti de la ei. Iesi mult mai bine. good day!
Ivona a zis
Cred ca problema este lipsa cunostintelor. Nu vorbesc nici despre egocentrism, nici despre ignoranta. Efectiv „afaceristul” nu a avut niciodata un contact real cu lumea marketingul, si nici chiar cu cea a promovarii. Eu am dat peste astfel de oameni. Daca sunt dispusi sa asculte, pot rezolva problema. Daca nu, vor deveni „fosti-afaceristi” in cel mai scurt timp 🙂