Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Suspended Coffee – cine castiga mai mult?

Scris de Adrian Monoranu pe 1 aprilie, 2013 Un comentariu

Saptamana trecuta am pus la indoiala ideea de a oferi curse gratuite cu masina celor ce au nevoie de asaceva. Lumea mi-a zis ca nu cred in ideea de caritate si ca ar trebui sa-mi deschid inima mai mult, ca mai sunt si romani cu bun simt si cu inima mare, ca nimeni nu urmareste vreun interes ascuns si alte feedback-uri similare. Azi vreau sa discutam deschis si despre noul trend in materie de caritate, si anume mult comentata si supraapreciata „suspended coffee”. Nu-mi propun sa distrug conceptul dar am niste argumente care sigur n-o sa va placa daca sunteti indragostiti de idee. Asa ca va avertizez „post nerecomandat hipsterilor”!

Conceptul de suspended coffee pare unul foarte interesant si placut in acelasi timp. Este aplicat cu succes in USA si in alte tari si probabil urmeaza sa castige popularitate si in RO. Eu nu-l agreez si o sa scriu mai jos o serie de motive care pot fi de asemenea si luate ca semnale de alarma trase catre cei prea preocupati de notorietate si mai putin de rezultatele actiunilor lor. Iata-le!

1. Cafeaua suspendata este un mod foarte bun de a-ti face reclama daca ai o cafenea sau un bar mai ales daca alegi sa sustii proiectul foarte rapid. Deja circula pe internet liste cu localuri care fac treaba asta in mai multe orase. Toata lumea scrie despre tine moca iar tu nici macar nu tre sa platesti. Nici cafeaua, o platesc hipsterii care vor sa para cool sau oameni cu inima mai mare decat creierul.

2. Cafeaua suspendata si alte initiative de gen „ciorba suspendata” vor incuraja si mai mult statul degeaba. Chiar daca e o nisa in momentul de fata si ma indoiesc ca vom vedea in curand prea multi boschetari in cafenele sau in restaurante, e totusi un concept destul de periculos luand in calcul faptul ca si-asa romanilor nu prea le place  munca. Vom ajunge sa muncim vreo 200 pentru toata tara. Dar macar vom fi cool.

3. E o tampenie sa faci campania asta online pentru ca asa-zisii beneficiari nu vor afla. Oamenii aia nu stau pe net si tare ma indoiesc eu ca proprietarii de cafenele ii vor invita cordial sa savureze o cafea langa clientii care platesc si care vin acolo pentru a savura doar mirosul cafelei, nu si al … nu mai zic ce si cum.

4. Da stiu, oricine poate beneficia de asa-zisa cafea suspendata, nu trebuie sa fii boschetar, dar cati o vor cere? Sunt prea fuduli ca sa facem asta, suntem prea fuduli ca sa folosim cupoane, daramite sa mergem la o cafenea si sa spunem ca n-avem bani sa ne platim cafeaua in timp ce toti prietenii sunt pe acolo.

5. Nu cred ca lumea se va simti bine intr-o cafenea unde vin mod regulat oameni care n-ar trebui sa fie acolo. Te deranjeaza uneori si prezenta unor personaje care isi platesc singure cafeaua doar pentru ca fac prea mult zgomot sau pentru ca sunt vizual deranjanti datorita prostului gust vestimentar, ce sa mai zici cand mai apare si factorul olfactiv.

6. Ce-i va opri pe cei care vin sa ceara cafeaua sa ceara si iminenta tigara? Ca deh, romanul e obisnuit sa primeasca un deget si sa-ti ia toata mana.

7. Cate dintre cafelele suspendate platite de clienti vor ajunge la cei care au nevoie de ele, sa ma rog le vor? Ce se intampla daca intr-o zi cum sunt acestea se platesc 20 de cafele si nu apare niciun doritor? Tare as vrea sa vad un registru unde se trec toate cafelele si un borcan in care se pun banii oridecate ori cineva plateste o cafea in plus. Dar tare mi-e teama ca banii or sa ajunga la final de tura in buzunarul chelnerului/barmanului/patronului.

Eu unul prefer sa donez cei 4-5 lei catre o fundatie care chiar face ceva pentru persoanele care au nevoie de ajutor. Am participat in trecut la traininguri si workshop-uri intr-o fundatie care se ocupa cu reintegrarea sociala si in munca a persoanelor cu handicap. Chiar se facea treaba. Oamenii erau adusi de acasa, educati, invatati diferite mestesuguri si produsele se vindeau iar banii erau reinvestiti in fundatie pentru a se asigura continuitatea activitatii. Multi dintre cei care urmau cursurile in ateliere au fost angajati (apropo, exista si sprijin de la stat daca angajezi persoane cu handicap) sau chiar au inceput sa munceasca pe cont propriu. Credeti ca nu s-ar putea face treaba asta si pentru persoanele fara adapost daca am strange banii necesari?

Din pacate la noi cersitul si statul pe strazi sunt o profesie. Oameni in plina putere stau cu mana intinsa si nu vor sa munceasca. Si eu nu vreau sa sustin nicio initiativa care sa incurajeze acest comportament. Judecati-ma, puneti-ma la zid dar eu nu vreau sa „ajut” in felul acesta. Donez bucuros daca sunt sigur ca intradevar banii aceia sunt folositi cu cap pentru ajutor pe termen lung. Cafeaua suspendata nu-i ajuta, doar ii incurajeaza sa-si pastreze statutul actual stiind ca exista niste fraieri care muncesc pentru ei.

More from my site

  • De ce mor pasiunile?De ce mor pasiunile?
  • Modelul german.Modelul german.
  • 10 lucruri pe care le-am invatat fara masina.10 lucruri pe care le-am invatat fara masina.
  • Logica – o „specie” pe cale de disparitie.Logica – o „specie” pe cale de disparitie.
  • Facebook Places vs. Foursquare?Facebook Places vs. Foursquare?
  • 5 motive pentru care-ti dau ignore pe FB5 motive pentru care-ti dau ignore pe FB
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Personal s@#t! Etichete: anti, cafea suspendata, homeless, motive, suspended coffee

Comentarii

  1. Valentin a zis

    2 aprilie, 2013 la ora 10:35 pm

    Foarte adevarat ce ai zis. Sincer sa fiu m-as simti nasol sa merg intr-o cafenea pentru o cafea gratis.. Nu prea am ce zice, deoarece ai enumerat tu acolo aproape tot ce se putea 🙂

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d