Desi sunt departe de a fi un jurnalist in adevaratul sens al cuvantului, weekendul trecut am avut placerea de a fi invitat la evenimentul de lansare a noului Ford Focus pentru presa, ce a avut loc acum 2 weekenduri. Le multumesc Elenei de la ATI Motors – dealer Ford Iasi si Anei de la Ford Romania pentru invitatie si incep acest articol prin a va spune ca este probabil cel mai interesant eveniment de lansarea a unui automobil la care am participat pana acum. Nu pot sa spun c-am fost la prea multe dar in general erau prezentari de showroom, cu posibilitatea (uneori) de a testa masina intr-o parcare sau pe un traseu. Ei bine aici a fost cu totul altceva. Am pornit duminica dimineata din Bucuresti, cate doi jurnalisti in fiecare masina, catre Covasna urmand sa trecem pe Valea Prahovei, prin Brasov, cu o scurta pauza in Poiana Brasov. Seara ne-am oprit in orasul Covasna la hotelul Clermont (foarte fain, btw, merita sa-l vizitati daca sunteti prin zona) unde a avut loc prezentarea oficiala si apoi a doua zi ne-am deplasat undeva in apropiere de Tg. Secuiesc la un circuit pentru o sesiune Driving Skills For Life marca Napoca Rally Team. La creme de la creme, dar despre asta va poveste in alt articol. 😉
Dar destul despre mine si despre eveniment, sa vorbim despre vedeta acestuia si anume noul Ford Focus. Trebuie sa recunosc ca atunci cand s-a lansat modelul anterior nu am fost neaparat extaziat. Nu eram un mare fan al brandului si toate incercarile ce au succedat primul model mi s-au parut nereusite intr-o masura mai mica sau mai mare. Mi-a placut noul trend de design insa parca lipsea ceva. Cand a aparut ultimul model de Fiesta am inteles ce lipsea. Grila aceea monstruos de frumoasa de inspiratie Aston Martin pe care o vom vedea pe toate modelele, inclusiv pe Mondeo. Dar sa incepem cum se cuvine si sa vedem unde sunt noutatile in materie de design.
Noua grila fata a adus cu sine si o modificare a capotei motorului care acum are nervuri ce o fac mult mai sporty, o modificare a farurilor, a proiectoarelor si bineinteles o noua pozitionare a emblemei Ford, deasupra grilei, pe capota. Schimbarile sunt foarte vizibile si usor sesizabile si in partea din spate a masinii. A aparut un haion nou, stopuri mai mici, o bara de protectie noua, un spoiler nou iar geamurile sunt mai groase pentru o antifonare mai buna. Aspectul exterior completat cu un set de jante de aliaj de 17 toli este unul care te duce cu gandul la primul model, cel care a devenit favoritul atator clienti.
Acum insa noul Focus este complet pentru ca l-au schimbat destul de mult si la interior, nu doar la exterior. A devenit mai „nemtesc” dintr-o data, apropiindu-se mai mult de concurentul sau principal, VW Golf. Au schimbat practic totul la interior si asta e foarte bine pentru modelul anterior era cam ciudat. Prea multe butoane, prea mult plastic glossy, un volan cam butucanos si un ecran prea mic fata de ceea ce ofereau competitorii. Ei bine acum lucrurile arata complet diferit. Primul lucru care te surprinde cand intri in masina este ecranul multifunctional de dimensiuni generoase (8 inch). Este foarte bine plasat dpdv al ergonomiei, respectand trendul industriei de a-l plasa cat mai sus pe plansa de bord. Acesta este secondat de un ecran mai mic intre ceasurile de bord. Apropos de ceasuri, mie unul mi-a placut iluminarea alb-albastra, dandu-i un aer high tech. Consola centrala a masinii este acum acoperita cu un plastic satinat, mult mai placut (mie cel putin) de cat cel glossy de dinainte. Sunt considerabil mai putine butoane, multe functii fiind preluate de ecranul multifunctional. Practic in cele 2 zile in care am condus masina nu a trebuit sa ma uit de prea multe ori mai jos de nivelul normal al ochilor pentru ca fie am folosit touchscreen-ul, fie comenzile de pe volan care sunt foarte bine pozitionate. Ornamentele cromate sunt foarte discrete si se apropie mult de Golf si Seat, ceea ce personal consider un mare avantaj daca ar fi sa judecam dupa preferintele romanilor care s-au cam obsinuit cu masinile de proveninenta germana.
Odata cu ecranul multifunctional care constituie, din cate am inteles, echipare standard, beneficiati si de SYNC 2, o evolutie a sistemului dezvoltat impreuna cu cei de la Microsoft. E un fel de Siri al celor de la Apple doar ca e implementat pe o masina. Personal nu l-am testat dar nici nu il gasesc foarte util ca si concept. S-ar putea insa sa va placa. 🙂 Conexiunea USB este de asemenea standard si e amplasata langa un spatiu de depozitare din consola centrala, lucru ce va permite sa conectati un telefon fara sa va mai incurcati in fire.
La capitolul spatiu, noul Ford Focus se inscrie in clasa din care face parte. Nu am calatorit pe bancheta din spate dar atat ca sofer, cat si ca pasager, am avut suficient loc fara sa dau scaunul prea in spate, deci presupun ca ramane suficient loc si in spate. Portbagajul este la fel, specific categoriei, nu stiu daca la fel de generos ca la Golf dar cred ca pe acolo. Nu putem face comparatie cu Skoda Rapid care a fost si ea mai nou introdusa in acelasi segment, pentru ca e de fapt mult mai mare si din punctul meu de vedere nu e locul ei acolo. Spatiile de depozitare din interior nu lipsesc, torpedoul este marisor, spatiile din portiere la fel si de asemenea in consola centrala gasim spatii pentru bauturi si un spatiu de depozitare in cotiera.
Sa trecem insa si la capitolele mai tehnice, motorizarile si tehnologiile prezente pe noul Focus. La capitolul motorizari gasim o plaja destul de mare de variante: de la 1.0 EcoBoost de 100/125 CP si 1,5 EcoBoost de 150/180 CP pe benzina, la 1,6 TDCI de 95/115 CP, 1,5 TDCI 95/120 CP si 2,0 TDCI de 150 CP pe motorina. Motorizarile sunt insotite de cutii de viteze manuale pentru motoarele diesel si manuale si automate in 5 sau 6 trepte pentru cele pe benzina. S-a discutat la eveniment si despre un propulsor mai puternic pe benzina, despre variantele ST sau RS, dar acestea se pare ca vor fi disponibile abia spre finalul anului 2015.
Despre tehnologii va pot spune ca acestea au fost impartite la prezentare in tre categorii: noi, imbunatatite si preluate. Cele noi sunt Cross Traffic Alert, Distance Alert, HID with automatic bending si Autonomous Emergency Breaking. Cele imbunatatite sunt Adaptive Cruise Control, Active City Stop, Auto High Beam Control, Active Park Assist, Blind Spot Information System, Forward Alert, Lane Keeping Alert si Traffic Sign Recognition. Trebuie sa le testati pentru a va convinge ca merita sa le platiti pentru ca desi au denumiri foarte fancy, nu sunt neaparat scumpe si va pot ajuta enorm de mult in trafic.
Cred ca e momentul sa va spun cate ceva si despre preturile cu care va fi disponibil noul Ford Focus. Evident, acestea sunt in functie de motorizare si pornesc de la 15.150 euro pentru 1.0 EcoBoost (benzina) 100 de cai cu pachet de echipare Trend. Echiparea Titanium este ceva mai scumpa, dar nu semnificativ, insa optionalele suplimentare pot aduce pretul in jurul cifrei de 20.000 de euro sau chiar peste.
Concluzionand, noul Ford Focus reprezinta din nou o optiune serioasa pentru amatorii de clasa compacta din Romania. Consumatorul roman este unul pretentios si isi doreste calitate superioara, fiind pregatit sa plateasca pentru aceasta. In plus, spre deosebire de alte piete, in Romania, Focusul, ca si alte masini din clasa compacta, este cumparat ca masina de familie (indiferent daca e varianta hatch sau berlina) si asta inseamna ca discutam despre un consumator mai potent financiar dar, asa cum spuneam si mai devreme, pretentios. Cred ca din acest punct de vedere Focusul se va impune alaturi de Golf in varful clasamentului.
PS. Va astept diseara la 19.30 in parcarea Carrefour Felicia la lansarea noului Ford Focus in Iasi. Veniti cu masinile personale pentru ca va fi un eveniment de tip drive-in. 🙂
Scrie un comentariu!