Pentru marketeri este vital sa identifice trenduri in comportamentul potentialilor consumatori si sa inteleaga ce ii determina pe acestia sa se comporte in acel mod. Tocmai de aceea orice campanie de marketing, orice strategie ar trebui sa porneasca de la partea de research/cercetare. De aici ar trebui sa vina toate raspunsurile la intrebarile actuale si viitoare cu care s-ar putea confrunta marketerul.
Si totusi lucrurile nu stau intocmai asa de fiecare data. Suficienti marketeri se grabesc sa treaca la fapte bazandu-se 100% doar pe intuitie si experienta proprie. As indrazni sa spun ca in multe dintre aceste cazuri, marketerii incearca sa se puna in locul consumatorilor insa din lipsa informatiilor despre acestia, fac erori grave de interpretare. Pentru ca acelasi comportament il putem regasi la doua persoane diferite insa acesta poate fi cauzat de motivatii diferite.
Unde vreau sa bat? Ei bine, unul dintre trendurile actuale ale societatii moderne este graba. Ne grabim in permanenta, alergam de colo colo, incercam sa facem cat mai multe lucruri in acelasi timp. Acest lucru ne face sa fim mai superficiali, sa luam decizii rapid si dupa cum stiti, chiar si filosofia populara ne spune ca „graba strica treaba”. Tinerii in special sunt cei mai supusi acestor gen de erori, pentru ca nerabdarea este foarte carateristica varstei fragede. Insa combinata cu superficialitatea, nerabdarea conduce de multe ori la rezultate dezastruoase in strategiile de marketing.
Am decis sa scriu acest articol pentru ca ma confrunt din ce in ce mai mult cu aceasta combinatie de nerabdare si superficialitate in randul studentilor mei. Si din pacate rezultatele se vad din ce in ce mai mult in notele pe care acestia le obtin la final de semestru. Insa nu pot sa nu remarc faptul ca totusi, unii dintre acesti studenti au deja joburi. Si ma intreb oare cum functioneaza la job? Tot asa nerabdatori si superficiali sunt?
Fie ca e vorba de cunostinte sau de abilitati, eu am invatat ca acestea se acumuleaza/dezvolta in timp, cu multa rabdare si prin repetitie. Cateva procente din populatie reusesc sa invete la primul contact. Restul trebuie sa repete. De aceea „repetita e mama invataturii” sau daca va place mai mult engleza, „practice makes perfect”. Perfectiunea se atinge prin atentie la detalii. Iar in marketing acest lucru este iarasi vital. Pentru ca pietele sunt atat de aglomerate si nisele atat de asemenatoare incat detaliile minore fac de cele mai multe ori diferenta. Ori atat timp cat esti superficial si grabit, nici nu vei avea cum sa inveti, daramite sa devii perfect.
Cu totii am trecut prin asta, nimeni nu s-a nascut invatat. Am mai gresit, am luat bobarnace, ne-am ridicat, am luat-o iarasi de la capat. A gresi e omeneste, sa nu judecam prea aspru tinerii din prima. Dar ce ne facem cand erorile se repeta? Sunt curios sa aflu raspunsuri de la managerii care ii au in subordine pe acesti tineri, sa vad cum ii motiveaza sa nu mai repete erorile, cum ii determina sa invete? Poate e ceva ce nu facem bine in sistemul de educatie. Astept comentariile voastre!
Scrie un comentariu!