Luand in considerare noul val de influenceri care isi imping produsele pe care le endorseaza tot mai puternic pe timeline-urile noastre si de asemenea faptul ca platformele Facebook dar si Google au din ce in ce mai multe reclame, imi dau seama ca de fapt mai bine de 60% din contentul care imi este livrat este de fapt advertising. Ok, pentru advertisingul venit de la FB si G stiu ce am de facut. Swipe, close etc. Dar pentru contentul venit de la influenceri care nu este marcat in vreun fel?
Oare n-ar trebui ca toate continuturile pe care le livreaza influencerii sa fie marcate cu (P) ca sa ne fie mai usor sa navigam printre acestea fara sa pierdem timp uitandu-ne la ceva ce nu ne intereseaza de fapt? Pe de alta parte, multi influenceri au content platit cam 50%, poate si mai mult. Si atunci cu ce mai raman daca il marcheaza cu (P) si audienta il ignora din start?
Eu de exemplu, ca microinfluencer, as prefera sa-mi marchez continuturile ca fiind publicitare sau continand plasare de produse, cum de altfel mi se pare si normal. Totusi spre deosebire de alti influenceri procentul de content platit este probabil sub 3% si un ocazional (P) pe ici pe colo nu dauneaza comunitatii.
Sunt curios ce parere au brandurile despre marcarea continutului ca fiind publicitate sau activare. Se pierde oare din autenticitate sau poate pur si simplu se evita acest lucru pentru a nu se pierde audienta? Sigur, daca intrebam brand managerii, raspunsul poate fi foarte simplu: lasam influencerii sa decida asupra acestui aspect.
Inchei cu doua intrebari adresate voua, comunitatii stranse in jurul acestui blog.
- Are relevanta pentru voi marcarea continutului ca fiind publicitar sau ca incluzand plasare de produse?
- Ati citi/urmari cu aceeasi concentrare acest tip de continut daca ar fi parcat cu (P)?
Astept raspunsurile voastre in comentarii, fie aici, fie pe pagina mea de facebook.
Marius Sescu a zis
Nu prea are relevanță că e conținut plătit sau nu, problema este abordarea și credibilitatea. Când vezi câte unul cum laudă un produs și după aceea cumperi și îți dai seama că nu corespunde, atunci ești dezamăgit. Eu pun eticheta advertorial la articolele făcute în colaborare cu brandurile, dar la recenzii de produse de exemplu scot în evidență și avantajele, și ce nu e ok, ca oamenii să nu spună după aceea că i-am mințit.
ancabalaban a zis
+1 contează mult abordarea și credibilitatea
Adi a zis
1 da
2 nu
Bun articol!