Dintotdeauna am fost atras de ideea de strategie de marketing mai mult decat de partea de implementare. Sau performance cum i se mai spune acum in online. Si asta ma face sa vad lucrurile putin diferit si sa par putin old school pentru marketerii de noua generatie. Ideea e ca se pune foarte mult accent, sau ma rog prea mult, pe partea asta de performance si pe rezultatele imediate. Nu e rau, dar se pierd din vedere niste oportunitati atunci cand se sar niste pasi. Sa va dau niste exemple concrete.
Sa zicem ca facem o campanie de PPC si scopul suprem este cumpararea produsului si urmarim ROAS. Normal, fiecare cent conteaza si vrem sa vedem exact cat a produs fiecare euro din bugetul alocat. Problema e ca uneori sarim peste partea de analiza si nu stim exact in ce etapa din viata sa se afla brandul sau produsul cu care lucram. In loc sa stabilim campanii de conversie care sa vizeze automat cumpararea produsului, am putea sa setam obiective mai simple. De pilda sa salveze niste produse sau sa le adauge la favorite. Astfel vom invata putin mai multe despre audienta si mai apoi vom putea sa facem retargetare.
Apoi, un alt exemplu e cazul alocarii unor bugete pentru lucrul cu influenceri care sa faca reviews la produse. Bani aruncati ar zice unii, dar … Bineinteles, important e sa alegem influencerii cum trebuie pentru ca apoi sa putem retargeta audienta acestora pe de canalele lor de youtube de exemplu in campaniile noastre de PPC.
Aceeasi situatie cu plata unui content writer pentru a face content pe retele de socializare. Da, e bine sa stim ca reach-ul unei pagini de fb este undeva la 2%, dar asta e reach organic. Nu te opreste nimeni sa-ti faci campanii PPC catre audienta propriei pagini. Pana la urma oamenii aia ti-au dat like sau follow si interactioneaza cu postarile paginii tale pentru un motiv.
Astea sunt doar cateva exemple despre cum strategia in marketing face diferenta. Evident, trebuie sa gandesti totul pas cu pas, sa faci analize, sa spargi bugetul in actiuni si campanii concrete, nu e usor. Dar pana la urma rezultatele vor fi mai bune decat sa faci performance pe audiente bazate doar pe interese sau doar pe segmentarea demografica. Evident, nu vorbim despre campaniile de search ads unde deja avem intentie clara. Dar chiar si-acolo … nu intotdeauna finalizarea cumpararii trebuie sa fie obiectivul initial.
Scrie un comentariu!