Ce inseamna sa fii public speaker ? Pai sa vorbesti in public nu? Eh, daca ar fi asa de usor. Problema e ca trebuie sa mai ai si public. Si sa spui lucruri potrivite publicului pe care ti-l alegi. Si tot asa …
In Romania nu sunt foarte multi speakeri. E o realitate. Daca vrei sa aduci pe cineva la un eveniment trebuie sa te bati pe cateva persoane. Ma limitez la domeniile marketing, publicitate, PR, research si online marketing. E greu sa gasesti pe cineva care sa aiba ceva interesant de spus. Partea mai proasta e ca si cei cativa care sunt buni s-au cam plictisit. Ajungem sa vedem aceleasi prezentari oarecum ciclic. Si acum intrebarea? Oare chiar nu sunt si alti speakeri in Romania care ar avea ceva de spus? Sunt atatia care scriem pe bloguri si se dau rotunzi pe teme de marketing, branding, advertising, si alte alea. De ce sa nu fie si ei speakeri? Ce-ti trebuie ca sa fii speaker in Romania? Ei bine, iata concluzia pe care am gasit-o la un blogger (n-as vrea sa se stie cine e):
1. Sa ai un titlu al jobului destul de lung si impresionant. (deputy managing director and head of … something)
2. Sa ai un aer de superioritate.
3. Sa faci prezentari fara nici un fir epic dar pline de pilde intelepte.
4. Sa fi trecut macar cateva luni printr-o multinationala.
5. Sa ceri un onorariu nesimtit.
Sincer mi se pare un atac la adresa unei anumite persoane. Va las pe voi sa va dati singuri seama cine e. Nu e prea frumos dar cred ca e un semnal de alarma. Nu-mi place ideea de a ataca pe cineva dar cred ca e nevoie de fresh speakeri in Romania. Raman insa la ideea ca trebuie totusi sa ai ce spune ca sa devii public speaker.
marius sescu a zis
Si trebuie si sa fii obisnuit cu atentia celor din jur, autocontrol..si mai sunt.