In urma cu ceva timp am deschis o serie de posturi in care criticam lipsa de creativitate si impotenta strategica a unor asa-zisi publicitari. E drept ca am criticat de cele mai multe ori creatii realizate in-house si cu buget limitat si de asemenea distributie limitata.
Acum am ajuns insa si la o creatie cu distributie nationala pentru un brand destul de cunoscut. Evident, dupa cum spune si titlul discutam despre Profi. Pentru cei care inca n-au vazut spotul, l-am atasat mai jos. Enjoy. 😐
http://www.youtube.com/watch?v=zNGWRFe2ybM
Trebuie sa precizez ca nu am o problema cu ideea de a introduce un concept cum este acela de inmormantare in asocierea cu un brand de retail. E in regula in masura in care este bine imbracat din punct de vedere creativ si bine documentat strategic.
Analizand insa cateva aspecte de nuanta putem vedea ca partea strategica scartaie. Evident, discutam despre componente care pot fi considerate neimportante insa din pacate acest rationament este unul care conduce la rezultate defectuoase. Prin urmare:
– din moment ce raposatul este un barbat in jurul varstei de 60 de ani iar vaduva este in jurul varstei de 30 putem foarte usor aluneca in directia unei relatii nu tocmai bazate pe iubire. Prin urmare ma indoiesc ca vaduva era o gospodina care face cumparaturi sau gateste. Si chiar daca ar face cumparaturi, probabil nu s-ar duce la Profi, un supermarket de cartier care promoveaza „preturi de pomana”.
– inmormantarea pare un pic prea eleganta iar Profi este un retailer cu preturi mici frecventat indeosebi de persoane cu venituri nu foarte mari.
– „preturi de pomana” este un oximoron care din punctul meu de vedere nu functioneaza. Exista intradevar in exprimarea uzuala analogia dintre termenii „ieftin” si „pomana” in anumite situatii insa pomana prin excelenta inseamna gratuit, primit, dat din suflet etc.
– si un mic detaliu tehnic ca sa ziceti ca vreau sa caut nod in papura; mortul nu se aseaza in dric cu capul spre usa ci inspre inainte asa ca pare nefireasca aparitia lui, peste ideea de moarte, cu capul inspre inapoi.
Urmarind feedback-ul de pe youtube al clipului se poate vedea numarul considerabil mai mare de unlike-uri in raport cu cel al like-urilor si cele aproximativ 50 de comentarii sunt in proportie de 90% negative si chiar jignitoare la adresa brandului. Voila, avem si post-testare facuta live pe consumator si iata ce obtinem.
Una peste alta, creativ sau nu, spotul are aproape 19000 de vizualizari pe youtube in 9 zile ceea ce nu e putin deloc pentru o reclama. Probabil ca viralizarea a fost insa una cu impact negativ din moment ce comentariile au fost asa cum au fost. Nu pot sa zic decat ca principiul „any publicity is good publicity” nu functioneaza de fiecare data.
stefan a zis
Eu a trebuit sa ma uit de trei ori, nu imi venea sa cred cat este de prost gandit.
Alecsandru a zis
Deci nu pot sa cred ca exista asa ceva … daca nu citeam blogul si auzeam discutie pe undeva in mod clar nu as fi crezut asa ceva. In primul rand multumesc pentru clip; in al doilea rand: nu pot sa cred ca exista asa ceva … cum naiba sa faci reclama cu morti care de fapt nu are nici un storry line… nimic nu se leaga … nu vreau sa stiu cine e „regizorul” !
Robert a zis
Si totusi la ce era reclama? Nu am vazut decat o domnisoara, un mort care defapt nu era mort, si la sfarsit o trantit astia o sticla de ulei pe ecran…halal logica, halal reclama.