Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Despre carti … si o leapsa!

Scris de Adrian Monoranu pe 4 februarie, 2008 10 comentarii

Cu ceva vreme in urma am zis ca nu mai prind in lepse dar uite ca a venit una destul de provocatoare asa ca m-am hotarat sa-i dau curs. Asta pentru ca oricum vroiam sa scriu ceva despre marketingul cartilor in Romania.

Am sa incep cu o constatare. S-au scumpit cartile. Cel putin cele de marketing, advertising, branding, etc. Si-asa sunt putine si multe dintre ele cu traduceri execrabile dar acum s-au mai si scumpit. Si s-au scumpit destul de vizibil. Aceeasi carte (Esentialul despre promotii – Don E. Schultz&Co) pe care anul trecut mi-am luat-o cu 35 de ron acum este 55 de ron. Ma intreb oare de ce se intampla acest lucru? Doar este aceeasi carte. Nici macar o traducere noua sau o editie revizuita. Nici macar coperta nu este schimbata. In fine, cert e ca acum e cu aproape 60% mai scumpa. Sa fie oare asta un semn ca a crescut cererea de carti in asa hal incat editurile sa-si permita sa ridice preturile atat de mult? Ma cam indoiesc de situatia asta. Stim ca a crescut euroiul in ultima vreme dar oare asta sa fie cauza. Sau poate ca editurile aduc in discutie cheltuieli de marketing in ceea ce priveste fundamentarea pretului unei carti. Eu unul nu prea vad niste eforturi de marketing in aceasta directie. Foarte rar se promoveaza carti, foarte rar vad display-uri dedicate in librarii. Si fiindca veni vorba de asta, de ce nu se face merchandising pentru carti? Nu cred ca e de ajuns ca acestea sa fie grupate pe categorii gen: beletristica, manuale, economie, psihologie, etc. Pai la sectorul „economie” gasesti carti despre finante, marketing, management, contabilitate, comert si inca o sumedenie. La fel si la beletristica gasesti romane, nuvele, poezii, dramaturgie si apoi autori romani, straini, actiune, dragoste, aventura, etc. Daca dai o fuga la Diverta ai sa gasesti o clasificare foarte buna a filmelor si cd-urilor cu muzica dar la carti e aproape haos. Si la fel e peste tot. La muzica ai posibilitatea sa asculti demo-uri sau chiar melodii intregi in supermarket pentru ca ai un cd player la capat de raft. La carti eventual o poti frunzari in fata raftului, timp in care alti 2-3 insi asteapta in spatele incercand sa-si faca loc. Singurul loc in care ma simt bine rasfoind o carte este libraria Carturesti din Mall. Am vazut de curand ca si la Diverta au instalat o canapea si o masuta unde teoretic poti sa rasfoiesti o carte inainte de a o cumpara. Imbucurator lucru! Totusi nu-i de-ajuns. Vrem marketing pentru carti si nu numai carti pentru marketing!

Si-acum leapsa! Suna cam asa!

1. Ia cartea care este cea mai aproape de tine.
2. Deschide-o la pagina 123.
3. Gaseste a 5-a propozitie/fraza.
4. Posteaza pe blog textul urmatoarelor 4 propozitii/fraze cu aceste instructiuni.
5. Nu îndrazni sa scotocesti prin rafturi dupa cartea aceea foarte deosebita sau “intelectuala”.
6. Da leapsa mai departe la alti 6 prieteni.

Cartea propusa de mine (o aveam langa mine pe birou): „Cercetarea de marketing – Petre DATCULESCU”

„Imaginea consumatorului de cafea tipic este utila pentru construirea personajelor din reclamele pentru cafea. In general, consumatorii intampina dificultati atunci cand li se cere sa isi imagineze un portret tipic al consumatorului unei marci sau al unui produs. Se recomanda asistarea lor prin intrebari referitoare la varsta, sex, profesie, obiceiuri, stil de viata al consumatorului tipic.”

O recomand cu caldura celor care vor sa faca orice fel de research in marketing. Leapsa o dau mai departe lui Proro, Cristi, Ciprian, Daniela, Andi si Alex.

PS. Ieri mi-am cumparat „la reduceri” Metode de succes in Marketingul Direct – Bob Stone cu numai 40 de ron. Deci exista incercari timide de marketare a cartilor. Amazing!?! 🙁 sau 🙂

More from my site

  • Publicitatea TV a ucis reclama de la radioPublicitatea TV a ucis reclama de la radio
  • AdCritics a facut 1 an! LMA!AdCritics a facut 1 an! LMA!
  • Toni Delaco’s goon likes „Ementeral”Toni Delaco’s goon likes „Ementeral”
  • E foame mare pe la Antena 1E foame mare pe la Antena 1
  • Cu mic, cu mare la reciclare!Cu mic, cu mare la reciclare!
  • Gala „Drag de Iasi” – 16 februarie 2012, Hotel Select, IasiGala „Drag de Iasi” – 16 februarie 2012, Hotel Select, Iasi
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Blogging, Cei Patru Pe, Promotions, Tagg

Comentarii

  1. Carina a zis

    4 februarie, 2008 la ora 11:48 pm

    Si eu am remarcat ca sunt foarte scumpe cartile de comunicare in general. Cel putin cele de la Brandbuilders. Nu am ami cumparat d ecateva luni nicio carte de la ei, dar mereu mi s-au parut cam ridicate preturile. Pe de alta parte concurenta prea mare nu cred ca au. Mai sunt cateva carti de PR la Polirom si Tritonic, dar nu se compara cu oferta Brandbuilders…

    Răspunde
  2. Tz-shirt a zis

    5 februarie, 2008 la ora 2:37 am

    M-a amuzat de moarte instructiunea nr.5: „Nu îndrazni sa scotocesti prin rafturi dupa cartea aceea foarte deosebita sau “intelectuala”.” Asta deoarece la mine cea mai aproape de tastatura s-a nimerit cartea Pasarici (da, chiar „acele” pasarici) de Juan Manuel de Prada [Ed. Rao 2007]. Iata pagina 123, fraza a 5-a:
    „Leii se dezmortesc cand o vad, isi scutura coama si incep sa se plimbe prin cusca,lasand in urma lor o solemna dara de cacat.”

    Răspunde
  3. Bogdan Alupoaie a zis

    5 februarie, 2008 la ora 4:17 pm

    eheee mi-e dor de anii aia cand aveam carti de colorate, carti cu povestu, romane … nu ca acum cu jocuri pe PC, odc,internet, filme si asa mai departe ….

    Răspunde
  4. Alexu a zis

    5 februarie, 2008 la ora 4:35 pm

    Mi s-a parut si mie foarte misto ideea cu masa si canapeaua pentru citit de la Diverta. Cu toate ca ideea nu e noua: vezi Alexandria si Libraria Humanitas de pe Stefan.
    In ceea ce priveste organizarea cartilor in domenii si sub-domenii nu stiu daca e din nepricepere sau idee de marketing: in timp ce cauti o anumita carte poate mai gasesti si ceva asemanator care te-ar putea interesa. Asa ai merge la fix si iti iei numai ce-ti trebuie (lucru care ma tem ca se si intimpla avind in vedere preturile cartilor…), fara sa mai fii nevoit sa te uiti (macar in trecere) si peste alte titluri.

    Răspunde
  5. Cristian Nistor a zis

    6 februarie, 2008 la ora 10:29 am

    Gata pasat leapsa mai departe, foarte tare ideea, felicitari!

    Răspunde
  6. dana a zis

    6 februarie, 2008 la ora 10:17 pm

    gata… mi-am facut si eu datoria… dar n-am dat mai departe 🙂 eu sunt genul de persoana care chiar trebuie sa ma convinga ceva sa trimit la prieteni, la cat ma gandesc la campanii virale la birou :))))

    Răspunde
  7. Patricia a zis

    6 februarie, 2008 la ora 11:22 pm

    Daca stau bine si ma gandesc cred ca se face merchandising la carti la Carrefour…m-am oprit de vreo cateva ori in fata unor rafturi de carti, in conditiile in care eu ma interesez si le cumpar mai mult de pe net. Deci as putea spune ca au reusit sa ma atraga prin felul in care au fost asezate. La urmatoare zi de shopping am sa analizez mai bine standurile de carti sa vad daca este intr-adevar vreo strategie aplicata.

    Răspunde
  8. Daniela a zis

    7 februarie, 2008 la ora 3:19 pm

    :)) chiar ma uitam dupa o carte „inteligenta”, dar pana la urma am ales una la intamplare….si urmand pasii indicati iata a 5-a fraza de la pag 123 „Si acum cateva recomandari pentru dezintoxicarea organismului”…si iata si urmatoarele 2 fraze dupa fraza a 5-a: „Este bine sa ne punem ceasul sa ne trezeasca cu jumatate de ora mai dvrm de timpul fixat, pentru a ne pregati plecarea la serviciu. Dupa trezire, cateva exercitii de respiratie sunt binevenite pt a stimula procesele de oxidare care au loc in organism”…..ce e interesant e ca mi s-a parut chiar fascinanta cartea…asa ca am citit vreo 3 capitole din ea…:D….a! cartea se numeste „Cum sa fim sanatosi” si e de prin 1980 😀

    Răspunde

Trackbacks

  1. Leapşă: Cartea X, p. 123 « alex popovici spune:
    5 februarie, 2008 la 12:17 pm

    […] Leapşă: Cartea X, p. 123 Published 5 February 2008 blog , personal Tags: carti, leapsa Chiar mă gîndeam dimineaţă că nu am mai scris de multişor… Şi pe la 11 încep turul de bloguri şi văd că am fost invitat la o leapşă faină din partea lui Mono: […]

    Răspunde
  2. acord parental » Arhivă » ► noroc cu leapşa. spune:
    10 februarie, 2008 la 5:05 am

    […] Bunul meu prieten Mono se ţine şi el de lepşe cu anumite condiţii: “1. Ia cartea care este cea mai aproape de […]

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d