Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Keynes deschide co-lectia de economie de la Publica

Scris de Adrian Monoranu pe 6 aprilie, 2009 10 comentarii

In ultima vreme am inceput un nou subiect pe blogul meu si anume cel de a recomanda carti. Chiar ma gandesc sa fac o pagina speciala pentru asta insa deocamdata tema nu imi permite acest lucru. Lucrez insa la asta si sper ca in curand sa se rezolve. Acum doua saptamani recomandam o carte pentru planneri wannabe insa azi a venit momentul economiei si al economistilor. Nu de alta, dar peste tot unde cauti informatii auzi de criza, de efectele crizei, de relansarea economiei, de implicarea guvernului in economie si tot asa. Si daca tot vreti sa stiti cum ar trebui sa se faca asta mai bine googaliti „keynes”. Ce e „keynes” …. mai bine zis, cine e Keynes puteti afla de aici. Mda, un economist britanic cu activitate in perioada interbelica. Ei bine, da, un economist care a devenit celebru prin calculele ce au scos la iveala corelatia dintre dezvoltarea economica a unei tari si  gradul de ocupare a fortei de munca.

Si pentru ca in vremuri de criza, somajul este o problema reala si foarte vizibila se pare ca domnul J.M. Keynes revine la moda. Acum cativa ani Keynes era bagat la naftalina si singurele locuri in care puteai sa dai de volumele sale erau bibliotecile universitatilor si poate anticariatele. Zilele trecute am remarcat ca nu mai e chiar asa greu de gasit. Mi-a atras atentia un prieten si chiar m-a surprins un pic. Se pare ca Editura Publica (despre care am o parere destul de buna, poate si pentru ca e into web 2.0) a lansat o colectie noua de carti pe care o deschide chiar Keynes cu volumul Teoria generală a ocupării forţei de muncă, a dobânzii şi a banilor, din 1936 culmea chiar despre somaj si despre relansarea economica.
Keynes - Publica
Foarte buna alegerea. Iata ce zice si Bogdan Ungureanu, directorul executiv de la Publica:

Acum numele lui Keynes este pomenit zilnic şi au loc dezbateri permanente despre corectitudinea şi eficienţa teoriei sale. Dar nu acesta este motivul pentru care deschidem Co-lecţia de economie cu Keynes, ci faptul că el poate fi considerat printre principalii fondatori ai macroeconomiei moderne şi lucrarea sa principală trebuie să fie citită de toţi cei care vor să înţeleagă cum funcţionează economia.

Colectia mai cuprinde patru volume despre care nu va pot spune multe acum dar pe care le puteti descoperi in perioada urmatoare:
– The Return of Depression Economics and the Crisis of 2008 de Paul Krugman, laureat al Premiului Nobel în 2008;
– Free to Choose de Milton Friedman şi Rose Friedman, laureat al Premiului Nobel în 1976;
– The Theory of the Leisure Class de Thorstein Veblen;
– An Economic Theorist`s Book of Tales de George Akerlof, laureat al Premiului Nobel în 2001.

Spor la citit!

More from my site

  • 3 moduri sigure de a-ti pierde angajatii in 2019.3 moduri sigure de a-ti pierde angajatii in 2019.
  • Sa nu ne grabim cu grecii.Sa nu ne grabim cu grecii.
  • Modelul german.Modelul german.
  • Trebuie sa-mi fac timp sa scriu o carte!Trebuie sa-mi fac timp sa scriu o carte!
  • Cum se rezolva o criza de imagine/PR?Cum se rezolva o criza de imagine/PR?
  • Renault Clio 4 – o saptamana de teste si fun!Renault Clio 4 – o saptamana de teste si fun!
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Academic, carti Etichete: carte, criza, economie, editura publica, keynes

Comentarii

  1. ines a zis

    6 aprilie, 2009 la ora 6:44 pm

    Departe de mine (sau nu chiar atat de departe 🙂 ) gandul de promova ceva dar, apropo de ideea buna a celor de la Editura Publica, pe BasicMarketing.ro il facem cadou pe Keynes 🙂

    Răspunde
  2. Adi Mironescu a zis

    6 aprilie, 2009 la ora 6:53 pm

    Cei de la Publica au inteles foarte bine mecanismele si avantajele prezentei online, spre deosebire de un caz prezentat de mine la http://link.ziaruldeiasi.ro. 🙂

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      6 aprilie, 2009 la ora 10:23 pm

      @Adi Mironescu: Foarte subtil. 😛 Apropo, chiar nu au facut nimic astia de la Curtea Veche?

      Răspunde
  3. Ioana Grigoriu a zis

    6 aprilie, 2009 la ora 11:00 pm

    Sincera sa fiu nu ma mai mira nimic, inca de la inceputul crizei se stia despre aceasta nevoie a oamenilor de a sti mai mult despre criza din 1929-1933. Acum daca stau mai bine si ma gandesc am citit in decembrie un articol despre asemanarile dintre cele doua:(http://www.ziare.com/Asemanari_ciudate_intre_criza_economica_din_1929_si_cea_din_2008-428273.html).
    Oricum de Keynes ma leaga amintiri placute…primul proiect bine documentat prezentat la seminarul de economie politica…greu de uitat 🙂

    Răspunde
  4. Bogdan a zis

    7 aprilie, 2009 la ora 11:16 am

    Multumesc frumos pentru cuvintele frumoase si nu pot decat sa spun ca mi-as dori din inima sa venim odata la Iasi, fie pentru un eveniment, fie pentru un targ de carte, ocazie cu care sa ne si cunoastem.
    Va salutam pe toti!

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      7 aprilie, 2009 la ora 11:20 am

      @Bogdan: Pai poate veniti odata cand se mai face Schimb de Carti. Ar fi o ocazie destul de potrivita. Sunt sigur ca nu va fi o problema de promovare. 😉

      Răspunde
  5. Adi Mironescu a zis

    7 aprilie, 2009 la ora 2:30 pm

    @Adrian Monoranu
    Au tacut malc. Da un search dupa „Edutura Curtea Veche”. Deja rezultatele de pe prima pagina s-au inmultit. In fine, e o lectie pentru toata lumea.

    @Bogdan Poate ne vedem in toamna, cand vom organiza la Iasi, NovemberWeb, o conferinta despre online, ce cred ca va fi foarte interesanta. Sau, de ce nu, poate gasim pretext pentru o intalnire mai devreme. 🙂

    Răspunde
  6. Adrian Matei a zis

    7 aprilie, 2009 la ora 3:06 pm

    Am remarcat din poza pusa cartii in acest post numele mare a lui Keynes. De parca numele lui vinde. Scuzabil poate, din moment ce editura vrea sa vanda cat mai bine.
    Cu teorie mai e cum e. Practica omoara. Si criza asta vine din lacomia unora. Fiti siguri ca unii castiga in timp ce majoritatea trece prin criza.

    Răspunde
  7. Bogdan a zis

    7 aprilie, 2009 la ora 10:24 pm

    @Adrian: Fireste ca ne dorim ca titlurile noastre sa ajunga sa fie citite de cat mai multi oameni. Si subliniez „citite”, nu doar facute cadou si asezate frumos in raft. Credem cu tarie in sintagma „reading is education”. Dar, in cazul de fata, colegii mei designeri au ales sa prezinte numele de familie al autorilor cu capitale pentru ca este vorba de o colectie, iar layoutul este aproape identic pe toate cartile care fac parte din aceasta. Prin urmare, diferentele dintre titluri vor fi evidentiate in principal datorita numelor capitale. In plus, discutam despre clasici ai economiei globale, nu doar despre Keynes, ci si despre Akerlof, Friedman, Buchanan sau Krugman. Si sper ca esti de acord ca sunt nume care trebuie capitalizate. Pentru detalii te invit si pe blog.publica.ro, unde am postat comunicatul de presa.
    Si as mai dori sa precizez un aspect, ca sa fiu clar in demersul nostru: am gandit aceasta colectie acum mai bine de un an, cand nici macar in SUA nu se discuta despre criza. Este eronat sa fim perceputi ca si oportunisti ai crizei, dorim sa readucem in atentie clasicii care au creat economia globala. De altfel puteti constata aceasta tendinta prin alegerea de a publica Viata mea in publicitate&Publicitate stiintifica de Claude Hopkins.
    Si ma opresc aici. Multumesc pentru spatiul acordat. 🙂

    Răspunde
  8. Adrian Matei a zis

    7 aprilie, 2009 la ora 10:38 pm

    @Bogdan: In regula asa, e vorba de o colectie. Prea ostentativ vedeam eu numele autorului, oricat de „monstru clasic” al literaturii economice ar fi el. 🙂
    Daca dvs. spuneti ca v-ati gandit mai demult sa faceti acest demers, chiar inainte de criza- atunci bine. Indoim-as. Oricum, eu nu vad oportunism, vad oportunitate de afaceri, deci business. E o vorba- cine se scuza se acuza. Asta mi-a atras atentia, v-ati delimitat de oportunistii crizei.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d