Ieri dimineata am fost la lansarea oficiala Windows 7 in Iasi. Primul lucru pe care pot sa-l spun e ca n-am mai vazut de multa vreme atatia geeks intr-un singur loc. Si ceea ce m-a surprins intr-un mod placut a fost densitatea de old geeks. Very nice. Oameni interesati de subiect si nu impatimiti ai evenimentelor (desi l-am vazut si pe vesnicul prezent „reprezentant” al celor de la Radio Iasi, cel putin asa se recomanda el, cel mai mare plescar de evenimente cu mancare si bautura, dar despre el o sa scriu altadata mai multe).
Am fost impreuna cu cativa bloggeri mai reprezentativi din blogosfera ieseana. Nu stiu cati dintre ei au fost invitati si cati s-au inscris sa participe dar eu am fost si sunat sa confirm si chiar invitat sa intervievez speakerii. Am ales sa particip intr-o discutie comuna cu cativa si nu sa intervievez in particular lumea pentru ca imi plac mai mult grupurile de discutii. E drept ca nu s-a vorbit foarte mult in particular programul fiind destul de galopant.
Microsoft a profitat de ocazie si a prezentat mai multe concepte, nu numai Windows 7. Au ales sa vorbeasca si despre „Noua” Eficienta si despre Windows Server 2008 R2 si Exchange 2010. Ar mai fi trebuit ca dupa pauza sa urmeze si o prezentare despre Windows Mobile, care ma interesa in mod special insa din pacate nu a mai avut loc deoarece cel care trebuia sa prezinte era plecat in alta parte. Asta a fost o chestie cam neprofesionista pentru ca sunt sigur ca nu e un singur om in Microsoft Romania care ar putea vorbi despre Windows Mobile. Si daca e doar unul atunci e cam trist. 🙁
Anyway, prezentarile au fost nice, in special cea a lui Tudor Galos. Cred ca e primul IT-ist care prezinta chestii tehnice pe intelesul tuturor. Cel putin din cei pe care i-am vazut eu. Spre deosebire de prezentarile celorlalti a avut insa si avantajul de a vorbi despre o chestie cunoscuta tuturor si cred ca asta l-a ajutat un pic. Oricum, am apucat sa-l cunosc vreme de 3-5 minute pe hol si pare un tip extrem de ok.
Doua concepte care mi-au atras atentia au fost schimbarea paradigmei software = utilitate catre software = eficienta si de asemenea preocuparea catre economisirea energiei. Bineinteles ca ambele sunt niste insight-uri foarte bune insa tocmai de asta, un marketer rodat ca mine (imi place partea in care ma complimentez singur) poate identifica infiltrarea strategiei in promovare.
Nu stiu cat mult ar fi contat economisirea energiei intr-un alt context lipsit de criza si de resurse diminuate si de asemenea nu cred ca, criteriul eficienta ar fi fost extrem de relevant in dauna utilitatii. De altfel cel din urma pare a fi un crez al IT-istilor de pretutindeni si e foarte greu sa-i convingi ca mai exista si alte motive pentru care un soft poate fi considerat bun.
In concluzie, lansarea Windows 7 in Iasi a fost un eveniment destul de placut si interesant. Partea pe care am urmarit-o a fost ok, am aflat cateva features ale sistemului de operare, am aflat ca se pot encripta memory stick-uri (poate o sa fac si eu asta) si de asemenea am aflat ca in spatele maretiei Microsoft se afla tot o minte stralucita de planner. 🙂
Pacat ca in Constanta nu sunt astfel de evenimente :(…
Chiar daca a aparut win7 eu inca raman la xp sp3 cel putin pana la win7 sp1 🙂
Nu ratezi nimic! Foarte tare ca ai reusit sa ti faci timp sa ajungi si acolo. Daca ar fi sa iau ceva de la tine ar fi „reteta” cu planificarea timpului..tot nu reusesc sa mi dau seama cum unii se descurca cu 24 de ore pe zi si fac mult mai multe decat reusesc eu. Mister..mare mister!
„Mare invatzacel” mai esti!
Asteptam un post cu plescarul de la Radio Iasi pe la inceputul lui decembrie … 😉 Prietenii stiu de ce!
Cand te referi la energie te referi la curent electric? Pe mine nu mar interesa asa de mult aspectul asta, ci mai degraba cat de multe resurse consuma un software … m-am saturat sa descopar ca desi calculatorul meu ink se numara printre cele bune aflate pe piatza este cu un pas in urma in ceea ce inseamna sofware si sa descopar ca pur si simplu un program ceva mai nou se incarca extrem de greu.
Poate si asteptarile mele cu privire la rapiditate de procesare sunt mult mai ridicate… aici imi amintesc Pentium-ul 3 (cred) pe care mi l-a cumparat taicamiu intr-a 8-a … ma sperii cand il deschid. PS: ink mai supravietuieste 😉
@Marius: Da, era vorba despre curent electric. 🙂
Bun titlul.
Interesant Windows 7 asta, am facut parte din echipa de vanzari care a trebuit sa fie pusa la punct vis-a-vis de noul produs software Microsoft (Windows 7) din lantul de magazine din care fac parte (inainte de lansarea oficiala-23 oct 09).
La partea cu eficienta energetica, tin sa intaresc ca aceasta chestiune mi-a fost prezentata/inoculata si in vara 2008 (nu era criza) la un alt training Microsoft referitor la sistemul de operare Vista (mai ales pe partea de notebook/durata bateriei, stand-by, optimizarea software-hardware).
Desigur, la capitolul prezentare de notiuni tehnice pe intelesul tuturor- e comunicare, au ajuns chiar sa faca analogii intre nucleele unui procesor si sloturile de prajit paine ale unui toaster: cu cat ai mai multe inimi la procesor cu atat mai multe felii de paine prajita facute simultan pentru toata familia. 😉
La capitolul -strategic planning- al unui produs, au reusit sa evite un fel de canibalism (desi nu stiu daca e corect termenul aici) pe piata produselor IT existente in stoc, spre vanzare, ce au ca OS Windows Vista, dupa momentul lansarii Win 7: Microsoft a decis ca toate produsele IT existente pe piata ce au Windows Vista ca OEM (notebook&PC) sa li se poata faca upgrade gratuit La Win 7 (incepand cu varianta de Vista Premium „in sus”) pana in mai 2009 (produsele cumparate dupa 23 oct.) evitand astfel un blocaj la vanzare dupa lansarea WIN 7 al produselor care au deja Windows Vista ca si OEM OS. Cu alte cuvinte nu au vrut sa tulbure apele si mai mult in vanzari in perioada cand ambele versiuni vor fi prezente pe rafturi dat fiind contextul, mentinand totodata boost-ul de imagine creat pentru Win 7.
Despre Win 7… am senzatia ca s au inspirat din istetimea si modul sprinten in care raspundea Windows Xp, cu infatisare de Vista (probabil ca f multi s au plans de Vin Vista si stilul greoi al acestuia).
Am primit o mostra Release Candidate Al lui 7 (de incercare) valabila pana in martie 09 urmand ca din acest moment sa mi sa inchida pc ul odata la 2 ore iar din mai 09 sa fie inutilizabil- daca m a convins sau nu… trebuie sa recunosc ca e „Bun” 😀 (dealtfel si alti colegi recunosc acest lucru). Succesul acestuia tine mult de marketing si de planificare (alaturi de multa securitate, altfel: until a hack appears… :D)
De curiozitate unde a avut loc lansarea?
@Bogdan Florin: La Hotel Traian. De altfel e singura sala in care ar fi incaput atata lume la un loc. 🙂 Ce sa-i faci … Iasi! 🙂
@ Bogdan Florin
„Microsoft a decis ca toate produsele IT existente pe piata ce au Windows Vista ca OEM (notebook&PC) sa li se poata faca upgrade gratuit La Win 7”
Nimic nu e gratuit in lumea asta. Clientul care dorea sa opteze pentru acest upgrade gratuit ar fi trebuit sa suporte costurile cu trasportul licentei de Windows 7. Costuri deloc neglijabile, parerea mea. Distribuitorii de la care s-au cumparat sistemele cu Windows Vista preinstalat – fie Asesoft, Aline, Ktech (amin, el a pierit) sau Rhs – n-aveau sa suporte ei costurile „boostul-ui de imagine creat pentru Win 7”. True?
Si am sa te las pe tine sa ne spui cat costa transportul (nu ca eu n-as sti), ca sa fie postul complet, obiectiv.
Ah, mi a scapat precizarea ca m am intins la un post cam lung. E vorba de 10-15 dolari taxa de transport. Pana acum am observat o reactie destul de pozitiva din partea clientilor referitor la upgrade mai ales cand se „indragostesc” de configuratie (imi place partea asta). Nu e mult aprox 40 ron cand dai vreo 3000 pe dihanie, mai greu e cu scepticii. <> 😀 Asesoft le e „lene” sa garanteze conformitatea unui Acer 2 ani (desi legal e) si se scuza cu garantia oferita de producator (desi alti importatori/distribuitori dau pt acelasi acer negru/alb 2 ani in certificat)dar asta e alta polemica.
E in aer un fel de stare de bine atunci cand vorbesc cu un client despre windows 7(fara sa l provoc eu), uneori am senzatia ca produsul e fara indoiala ceva ce merita sa povestesti la nepoti (reproduc: ai vazut cum… ? ai observat cum…? e ceva…) bizar nu? Sunt in curs de a absorbi cartile care le am la indemana despre marketing (mai am unele cumparate da mai au timp sa stea in raft), product/brand management dar nu cred ca o sa gasesc in ele prea curand un crez de al meu din vanzari: sa reusesti sa faci clientul fericit, sa vina sa cumpere un produs si sa l ridice cu atata bucurie, entuziasm, emotie ca si cand ar veni sa si ridice copilul nou nascut (un baietel de toata frumusetea) de la maternitate. Windows 7 e genul de produs pt care nu trebuie sa faci mari eforturi, numai lucruri pozitive dar cand ii vezi pretul iti dai seama ca unii l au imbratisat de prin torente.
I’m back-chestia cu clientul fericit e in carti numai ca e intr o forma academica 😀
FriendFeed Comment
Despre Windows 7, marketing si strategic planning | Marketing in cuvinte si imagini – [link to post]. http://friendfeed.com/e/3dbb627d-7e50-4fa9-b79d-6e9407b70a54
– Posted using Chat Catcher