Cred ca e o intrebare pe care o vom vedea/auzi destul de des in majoritatea sondajelor ce se vor face in perioada urmatoare. Evident, ea este deja prezenta de ceva vreme insa daca focusul cade din ce in ce mai mult pe promovarea pe retelele de socializare, oamenii de marketing vor fi din ce in ce mai preocupati de cat timp stau romanii pe FB, Twitter, Netlog, Hi5, Neogen, etc.
Si slava Domnului, sa stiti ca romanii chiar stau destul pe aceste retele. Chiar eu sunt unul dintre ei, desi de curand pot sa spun ca mi-am depasit my Facebook addiction. 🙂 Problema e ca nu e de ajuns sa stii ca oamenii petrec timp pe aceste retele, ci mai important e sa stii ce fac odata ajunsi acolo. E simplu sa banuiesti ca vor sa se uite la poze, sa stea pe chat si sa joace jocuri insa sunt multe alte preocupari sau moduri de a-ti petrece timpul pe aici. Probabil ca difera foarte mult de varsta.
Spre exemplu, eu petrec cam 10 min pe zi cautandu-mi fosti colegi. De la generala pana la facultate. Imi face placere sa mai aflu una alta despre cei cu care obisnuiam sa-mi petrec timpul. Mi-ar fi de mare folos o aplicatie pentru asta. Sa pot de exemplu sa caut chestii specifice in profiluri in afara de nume, ca de exemplu scoala la care am studiat, etc. O alta chestie pe care o fac in mod frecvent pe Facebook este sa urmaresc linkurile prietenilor mei. Din pacate nu mai am prea mult timp sa fac asta acum dar de multe ori am aflat chestii interesante.
Intr-un post anterior am scris ca unii folosesc Facebook ca o prelungire a noptii petrecute la club si ca mijloc de a sparge gheata mult mai usor decat cu o conversatie probabil destul de derutanta fie de la zgomot, fie de la emotii. 🙂 Altii considera Facebook ca fiind un mod excelent de a comunica prin intermediul mesajelor, inlocuind mailul. Chiar saptamana trecuta am primit o propunere de colaborare prin intermediul unui mesaj. E vb de un tip care a auzit de mine, m-a cautat pe Facebook si mi-a trimis mesaj. Abia ulterior am inceput sa discutam prin intermediul mailului.
Asadar, retelele de socializare nu sunt numai despre poze, chat, jocuri si like sau unlike. Sunt despre stiri, amintiri, reintalniri, afaceri, etc. Sunt despre oportunitati si dezvoltare personala. Tocmai de aceea, atunci cand vrei sa folosesti retelele acestea pentru a te promova, trebuie sa stii foarte bine ce fac cei pe care vrei sa-i atingi pe aceste retele. Cine sunt consumatorii tai de pe FB? Early adopters, mass market, inovators? Cum ii atragi alaturi de brandul tau? Ce spune si ce face brandul tau pe FB? Acestea sunt doar cateva intrebari la care trebuie sa raspunzi inainte de a te pune pe treaba.
Succes! 🙂
Concluzia trebuie sa stim „sa ne promovam”….pentru cine? cum? ce scop are promovarea..absolut adevarat, numai ca nu toti inteleg rostul acestor retele de socializare…si isi fac cont fara un scop anume..
Da,asa este.Unii isi fac conturi si scriu si se contrazic doar din principiu,ca sa faca si ei ceva,fara rost.Ii bruiaza pe cei care intr-adevar vor sa se promoveze,sau chiar au ceva interesant si inteligent de spus.
Cam 2 ore pe zi max, si asta acum, ca m-am despartit de prietenul meu si eram curioasa sa vad ce face.
timpul petrecut pe retele sociale, cu scopul de promovare a propriului site sau a propriei aface, se pune? 🙂 pt ca in cazul asta nu e vb neaparat de timp petrecut pe retele sociale, ci timp dedicat dezvoltarii afacerii sau prezentei pe net 🙂
nu pierd timpul pe nici o retea de acest gen, am prieteni suficienti ba chiar nu am timp sa ma vad cu ei…
Retelele de socializare sunt bune doar pentru promovare, pe mine nu prea ma incanta nicio retea in mod deosebit, le folosesc in interes de promovare.