In urma cu aproape o luna va prezentam o noua aparitie pe piata auto din RO. E vorba despre Skoda Rapid, un asa zis concurent pentru mai mult sau mai putinul autohton Logan. O vazusem doar expusa in mall-ul din Bacau dar nu apucasem sa ma urc in ea sau sa o testez. Am studiat atunci cateva detalii din oferta lor si de asemenea preturile si mi-am dat seama ca e greu sa o pui langa Dacia Logan din muuuuulte puncte de vedere. Acum doua zile insa, am avut si ocazia sa o testez si mi-am intarit opinia. Este un automobil complet diferit fata de concurentul vehiculat.
Am facut test-drive, din pacate, cu o motorizare destul de slaba, doar 1,2 TSI de 86 de cai. Motorul trage, are zvac dar din pacate daca te infingi cu piciorul in acceleratie consumul creste simtitor. Evident, discutam despre un motor de 1,2 litri si nu poti avea pretentia sa ai si putere si consum redus. Stiu ca exista si o motorizare de 1,2 de 105 cai pe care am testat-o pe un Seat in urma cu cateva luni, si care este putin mai puternica dar consumul e cam tot pe acolo. Ceea ce mi s-a parut interesant totusi este ca masina te simte ca sofer si computerul de bord iti recomanda cand sa schimbi vitezele ceea ce poate ajuta la reducerea consumului. Pana la urma cred ca e o motorizare de oras. Eu insa as prefera o varianta cu capacitate mai mare si eventual aspirata. Old school!
Trecem de la motorizare la alte aspecte cum ar fi spatiul, confortul, ergonomia si designul. Masina e mai mult decat spatioasa pentru clasa ei. Aici pot sa zic ca am ramas putin surprins pentru ca analizand spatiul ramas in spatele scanului meu, reglat pentru o ergonomie si un confort identice ca la masina mea, am constatat ca putea incapea cineva de 1,80 m foarte lejer si confortabil. Mai mult decat atat, langa mine statea Mircea care e si mai inalt dar si mai „voluminos” decat mine si chiar si in spatele sau ar fi incaput lejer persoana descrisa mai sus. Portbagajul e mare, nu stiu capacitatea in litri dar e foarte mare. La acest lucru ajuta si faptul ca modelul testat dispune de portbagaj cu haion si evident accesul e mult mai facil.
Despre ergonomie pot sa spun ca e o masina normala. Nu iese din obisnuit, comenzile sunt la locul lor, schimbatorul de viteze e bine asezat, cursele sunt ok, cotiera e in regula insa as fi preferat una mai lata. Ceasurile cu lumina alba asigura o vizibilitate buna a informatiilor disponibile si de asemenea volanul nu obstructioneaza vizibilitatea precum am mai remarcat la alte masini. N-am avut ocazia sa testez varianta cu navigatie dar cu siguranta as fi ajuns usor la ecran pentru a face setarile necesare. Scaunul soferului dispune de reglaj pe verticala si asta e ok pentru ca e o masina de familie si poate fi condusa de 2-3 soferi diferiti.
Designul se inscrie in noua linie de la Volkswagen, cel putin asa mi s-a parut mie. Sunt foarte nerabdator sa testez noul Seat Toledo si noua Skoda Octavia despre care am vazut si auzit numai lucruri bune. Pana acolo, Rapid mi se pare o masina cu un design placut si fara pretentii deosebite. De altfel, se adreseaza familiilor, poate celor aflate la inceput de drum, cu nevoi de spatiu, confort dar si atente la metrici de tip: pret, consum, autonomie etc.
Concluzia: Am spus-o si prima data cand am vazut masina, nu cred ca e cea mai buna solutie pentru mine dar daca mi-as intemeia o familie probabil as lua in considerare varianta Rapid. Pare o masina buna si pentru concediile facute in 4, doua cupluri incapand lejer impreuna cu bagajele, chiar daca fetele ar impacheta si jumatate din sifonier plus cateva electrocasnice mici. 🙂 Eu unul le-as recomanda-o si parintilor mei care in momentul de fata se deplaseaza cu un Golf Plus iar portbagajul acestuia nu e tocmai cel mai spatios, de multe ori este nevoie sa depoziteze bagaje pe bancheta din spate atunci cand vin de la casa de la tara incarcati cu tot felul de provizii. Bunicii cu nepotii ar putea face niste excursii formidabile cu o asemenea masina!
Skoda nu este o marca proasta de masini, cu toate acestea increderea mea in ea e similar Dacia, nu stiu de ce mereu am simtit asa…
Si eu am facut drive test pe aceeasi motorizare. Timp de aproximativ o ora si jumatate i-am testat calitatile si pot spune ca motorizarea face fata cu bine cerintelor soferului. Motor de 1.2 supraalimentat cu o turbina mai puternica si un consum relativ echilibrat. Din punct de vedere tehnic vorbind orice masina va urca in consum daca „bagi piciorul” in acceleratie, chestii mecanice, inutil de explicat acum/aici. Sistemul care te ajuta sa schimbi treptele de turatie este bun doar in afara orasului si atunci, da iti ofera un consum mult mai redus si o uzura mult mai mica a motorului. In oras ti-ar fi imposibil sa te ghidezi dupa acel sistem.
@Ana, am un prieten care are o skoda fabia, nu e o masina proasta, sa se strice usor, ma refer aici la capete de bara si restul care sunt tot timpul solicitate mai ales pe drumurile noastre „perfecte” in fiecare zi isi lauda skoda dar cum a zis si Ana, nu mi-au placut niciodata masinile skoda si nici nu o sa imi cumpar vreodata o skoda.Sunt multe alte marci care din punctul meu de vedere gasesti ce gasesti si la o skoda,poate chiar mai mult si calitate superioara.Acum fiecare cu preferintele lui…
Este un model de automobil excelent pentru mediul urban, si de asemenea foarte fiabil in comparatie cu alte marci de automobile de aceeasi categorie.