Dupa cum deja stiti probabil, weekendul ce tocmai s-a incheiat am avut pe mana noul Seat Toledo oferit prin amabilitatea prietenilor de la Moldotrans Seat Iasi. Am luat masina de vineri si m-am plimbat cu ea cam 400 de km, atat in regim urban cat si extraurban. Cred ca am apucat deja sa-mi fac o idee despre cum e asa ca cititi in continuare daca doriti sa achizitionati acest automobil. Va asigur ca review-ul este cat se poate de sincer si nu este influentat decat de subiectivismul unui posesor de Seat ce sunt. Dar nu stiu daca acesta a fost neaparat un avantaj …
Asadar, am primit un Seat Toledo model 2013, cu motor 1.6 TDI si 105 cai putere, cutie manuala. Dintre celelalte dotari pot sa amintesc pilot automat (cruise control), car kit stereo cu conexiune prin bluetooth (foarte misto optiunea asta, revin), ASR, climatizare automata, cd player cu posibilitate de conexiune cu alte device-uri prin USB, volan si schimbator imbracate in piele, geamuri electrice, senzori de parcare pentru spate, incalzire in scaune etc. Pretul masinii pe care am condus-o este de aproape undeva pe la 16.500 euro incluzand si un discount serios al concesionarului (mai bine de 2000 de euro). Trebuie sa precizez ca masina este dotata binisor pentru ca un model decent fara clima, fara cruise control, car kit si alte astfel de optiuni ajunge si la 14.000 ceea ce nu e deloc rau pentru o asemenea masina.
Am sa analizez masina din mai multe puncte de vedere si pentru a fi mai organizat am sa le trec cu liniuta de la margine. 🙂
1. Motorizare si consum – propulsorul de 1.6 TDI si 105 cai este deja cunoscut pentru fiabilitate dar si pentru feelingul foarte placut. Desi un pic cam zgomotos pentru gusturile mele de benzinar, are un cuplu foarte bun, mai ales la turatii mici. Pe la 1500 rpm deja se simte boost-ul si asta te ajuta foarte mult in depasiri cam la orice viteza, lucru ce la benzina se intampla de obicei la peste 3000 de turatii (which I absolutely love :P). E drept ca plecarea nu e cea mai furtunoasa, schimbul de la treapta 1 la 2 facandu-se foarte rapid dar apoi deja se simte herghelia. Sistemul de ghidare pentru schimbarea treptelor de viteza cu afisare pe ecran te ajuta sa obtii si un consum foarte bun iar eu am estimat un 4 l/100 km in afara orasului si cam 6-6.5 l/ 1oo km in regim urban. Trebuie sa recunosc ca am condus masina in toate felurile, atat dupa modul economic cat si in regim de viteza (uneori mai mare decat cea legala … ssst) si motorul nu m-a dezamagit deloc. Trage bine, bine de tot!
2. Confort si ergonomie – m-am indragostit iremediabil de carkit-ul stereo cu conexiune prin bluetooth. Mi se pare cea mai tare chestie. Initial, credeam ca o sa fiu fermecat de pilotul automat (pe care de alfel mi-l si doream pe urmatoarea masina) dar acum parca nu mi se mai pare atat de util. Drumurile noastre si soferii din jur nu iti permit sa-l folosesti foarte des si de asemenea pe distante lungi. Evident, ajuta la economia de combustibil si la confort dar doar in situatiile in care rulezi pe autostrada. Mi s-a parut util si in localitati unde m-a ajutat sa pastrez usor limita de viteza. In schimb carkit-ul … love, love, love. Am vorbit la telefon peste jumatate din drumul de la Iasi la Bacau si mi se pare foarte confortabil. Evident, tot la capitolul confort avem incalzirea in scaune si clima ceea ce mi se pare absolut decent. Comenzile de pe volan usureaza iarasi, destul de mult experienta de sofat si de asemenea si reglajul volanului. Scaunele sunt cam rigide dar in general cam acesta e feelingul de masina noua, se mai lasa ele in timp. Cotiera e si ea destul de utila, tre sa-mi pun si eu pe Ibiza.
3. Spatiu – as putea sa spun mai mult decat suficient si necesar. Se va vedea si din fotografiile facute. Loc pentru picioare, pentru cap, pentru coate, pentru tot. De portbagaj nu mai zic. Daca ar fi sa ma mut din nou, clar n-ar mai trebui sa fac doua drumuri cum am facut cu Ibiza. Deschiderea porbagajului impreuna cu parbrizul spate (in sistem haion) face ca accesibilitatea sa fie si mai mare iar bancheta spate cu acces pe mijloc poate facilita transportarea unor schiuri destul de lejer. Daca ai copii, cred ca e masina perfecta, ai loc sa transporti si un carucior si bagajul aferent si cred ca mai incap si cumparaturile. Iar despre plecat in concediu, cred ca 4 persoane vor merge in conditii foarte bune si cu bagaj suficient, chiar si 4 fete. 🙂
4. Design – sunt plusuri si minusuri. E o masina foarte asemanatoare cu Skoda Rapid dar se vede stilizarea superioara atat in partea din fata, cat si la partea din spate. Le-am condus pe amandoua si diferentele mai mari se vad la interior. Poate ca materialele sunt cam la fel dar feelingul e mai placut in Seat. Volan mai fain, manerele de deschis usile mai interesante (vezi poze), schimbator mai placut, guri de aerisire mai fain stilizate. Detalii mici care conteaza pentru cei care vor o masina atat fiabila cat si placuta. Desi nu e genul meu de masina, am observat ca altii au intors capul copios dupa ea. E drept, nu neaparat tineri, mai degraba familisti, oameni cu varste peste 35 de ani. Culoarea albastra e si ea un punct tare. Like!
5. Drive – comod. Asta e cuvantul cel mai potrivit. O masina comoda si placuta la condus. Nu vreau sa insist pe tema asta. Nu e nici sportiva, nici lenesa, nici naravasa, nici prea obedienta. E asa cum trebuie sa fie un sedan din categoria sa. Imi da senzatia ca ar putea fi o masina buna pentru un proaspat tatic care mai vrea din cand in cand sa-si faca si de cap.
Per total as zice ca e o masina de cumparat daca ai in jur de 35 de ani, ai deja un copil (sau 2-3), planuri de plecat in vacante impreuna cu familia, bagaj mult de carat, esti atent la economia de combustibil si de asemenea vrei sa te dai jos relaxat de la volan. Partile slabe sunt: asemanarea prea mare cu Skoda Rapid, pretul un pic cam mare pentru ca ea vine totusi ca o alternativa (cel putin declarativ) chiar si pentru Logan, Chevrolet Aveo, Hyundai Accent si alte sedan-uri din categorie si faptul ca antifonarea nu e cea mai stralucita, zgomotul motorului fiind destul de prezent si in habitaclu si de asemenea, la viteze de peste 100 km/h se aude si un fasait.
Va propun sa vizionati si cele 2 galerii foto realizate pe contul meu de facebook adica aici.
Marian a zis
Felicitari Mono! Cred ca a fost un weekend frumos alaturi de Seat Toledo.
Servicii contabile Constanta a zis
Interesant modelul nou, nu ma convinge la partea frontala insa, ma asteptam la ceva mai atragator