Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Laurii se castiga.

Scris de Adrian Monoranu pe 24 mai, 2013 Lasă un comentariu

De 4 ani am introdus in programa de la masterele de specializare de la Marketing un obiect care se numeste Event Marketing. A venit ca urmare a unui stagiu facut in 2008 de prof. dr. George Martin Izzo de la Universitatea din Atlanta, Georgia, la FEAA printr-un program Fullbright. In cadrul acestui obiect se studiaza organizarea si promovarea evenimentelor dupa cum probabil va dati seama. De fapt se studiaza e putin spus, pentru ca de fapt se trece la fapte. Studentii sunt impartiti in echipe si trebuie sa organizeze de la zero, atentie pornind cu ZERO resurse, un eveniment.

Normal, pentru a putea obtine fonduri din sponsorizari evenimentele au caracter 100% caritabil. De 4 ani echipele organizatoare isi dau silinta sa aduca pe scena cultural-artistica ieseana evenimente din ce in ce mai interesante. Unii reusesc, altii mai putin. Dar pentru toti e o experienta de top. Feedback-ul primit in urma acestor proiecte este unul foarte bun si tocmai de aceea ne incapatanam sa continuam si in anii viitor. Echipele pornesc timid dar se pun pe treaba si satisfactia inregistrata la sfarsit e mare indiferent de nota din catalog.

Normal se fac si greseli iar una dintre cele mai mari este implicarea emotionala. Stiu ca sunt o persoana cinica cand spun asta dar probabil ca cel mai bine ar fi ca acesti studenti sa nu se implice emotional, sa nu-si propuna neaparat un obiectiv din a ajuta cauza ci mai degraba. Obiectivul lor principal este acela de a organiza si vinde un eveniment impecabil. Banii stransi vor ajuta cauza dar trebuie sa intelegem ca organizarea fara cusur si promovarea potrivita aduc banii, prin urmare cinismul este sanatos. Dar nu despre asta e vorba. Ci despre meritele care sunt atribuite fara sens la final unor persoane care nu le merita.

Eu sunt una dintre aceste persoane. Nu merit laude. Doar le-am dat o tema. Toata munca, toate deciziile sunt ale lor. Nu contribui decat cu cateva sfaturi in perioada de inceput, apoi tot efortul este depus de studenti. Normal, trebuie mentionati si sponsorii pentru ca fara implicarea lor evenimentele n-ar avea loc, de asemenea si partenerii media, dar de fapt in esenta, tot meritul studentilor este pentru ca acestia desfasoara activitatea de fund raising si media partnerships. Ramane o singura entitate care nu a fost mentionata. Pentru ca aceste evenimente sa se desfasoare intr-un cadrul legal si pentru ca banii sa fie rulati fara probleme, fiecare echipa de organizare apeleaza la un ONG.

Donatiile se fac in contul acestor ONG-uri dar studentii sunt cei care controleaza banii si destinatia lor. Prin urmare ONG-ul nu face decat sa puna la dispozitie personalitatea sa juridica prin care se asigura cadrul legal. In unele situatii ONG-ul este cel care furnizeaza si cauza sociala care este sustinuta de eveniment si asigura un liant intre aceasta si echipa de organizare. Merita multumiri si aceste ONG-uri pentru ca pana la urma, prin bunavointa lor studentii mei au ocazia sa faca aceasta activitate pe care o apreciaza enorm.

Laurii insa sunt ai studentilor. Ei sunt invingatorii. Si criticile tot ale lor sunt. Totul e al lor. Nimeni nu are dreptul sa-si asume succesul inregistrat de acestia. Daca o face pe buna dreptate inseamna ca echipa respectiva nu si-a facut treaba. Daca o face doar pentru ca s-a numarat printre sponsori atunci sa inteleaga ca a facut de fapt un business, un deal bun, a primit in schimb promovare pentru banii pe care i-a donat. Daca o face pentru ca e din partea ONG-ului atunci sa inteleaga ca a primit notorietate si expunere. Iar daca e partener media sa inteleaga ca a primit subiecte de tratat si si-a creat audienta prin acestea. Toata lumea primeste ceva la schimb. Laurii insa sunt ai echipei de organizare!

A mi se multumi pe scena evenimentului pentru ca i-am „trimis” pe studenti sa faca aceste evenimente este total neplacut. Sunt alegerile lor, eforturile lor! E ca si cum mi-as asuma merite pentru scrierea licentelor cand eu nu fac decat sa verific si sa dau „bobarnace” cand studentii se abat de la calea dreapta. E absurd si complet neplacut. Nu e o intamplare faptul ca aproape an de an aceste multumiri vin de la aceeasi persoana care se pare ca nu intelege esenta evenimentului. Si din pacate toata treaba asta e atat de publica incat deranjeaza. Offf!

Ramane sa vedem ce note vor obtine cand vor prezenta raportul de organizare-evaluare al evenimentului. Dar astea sunt treburi din bucataria interna a facultatii si nu va intereseaza pe voi. Si uneori nici pe ei, desi ar trebui.

More from my site

  • Mai invatam de la evenimente – conferinte?Mai invatam de la evenimente – conferinte?
  • Alearga si tu la Semimaraton Iasi!Alearga si tu la Semimaraton Iasi!
  • Spectacole, datini, targuri si fashion in Craciunia! (P)Spectacole, datini, targuri si fashion in Craciunia! (P)
  • SuPORTing 2013 – cronica + foto.SuPORTing 2013 – cronica + foto.
  • Caut oameni pentru un focus grup.Caut oameni pentru un focus grup.
  • Cum sa iti alegi evenimentele la care participi cat mai eficient?Cum sa iti alegi evenimentele la care participi cat mai eficient?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Academic, evenimente Etichete: caritate, evenimente, masteranzi, ong, sponsori

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d