X5 M50D. Cred ca cu asta ar trebui sa incep. Aceasta a fost masina pe care am condus-o ieri. Un vehicul facut clar pentru cei care mananca pe paine mii de kilometri de sosea pe luna. 381 de cai putere, 3 turbine, 3000 cmc, cutie de viteze 8+1 cu padele si multe multe alte nebunii. Numai ca noi nu ne-am facut de cap pe sosele. Au contraire, ne-am dus direct pe niste coclauri de langa Iasi, mai exact pe la Piciorul Lupului si apoi prin padure spre Dobrovat. Ma durea sufletul cand ma gandeam ca o sa bagam o masina gandita clar pentru sosele, cu jante pe 20 de inchi si pachet M, pe niste drumuri desfundate. Dar …
Am pornit de la Apan Motors, dealerul BMW din Iasi, catre Metro si apoi am facut stanga pe varianta. Spre bucuria multora dintre cei 24 de soferi, am avut ocazia sa testam motoarele pe asfalt mai intai. Nu prea mult insa pentru ca nu asta era ideea evenimentului. Instructorii au avut grija de acest lucru, nepermitandu-ne sa lasam prea mult loc intre masini pentru demaraje sau alte nebunii specifice motoarelor mari. 🙂
Dupa vreo 20 de km pe sosea, am iesit in sfarsit de pe asfalt si am intrat pe un drum forestier. Balti uriase, noroi si chiar zapada pe alocuri, pentru ca ieri in Iasi a nins destul de binisor. Perfect adica pentru a testa sistemul de tractiune integrala xDrive. N-am avut insa parte de un off-road autentic, asa cum multi soferi se asteptau, asta si pentru ca am avut parte de un traseu diferit fata de primele zile in care s-a desfasurat evenimentul, din cauza ploii si ninsorii abundente acesta devenind impracticabil. In apararea BMW as spune ca sistemul xDrive nu e neaparat unul conceput pentru teren accidentat, ci mai degraba pentru momentele in care automobilul pierde aderenta. De altfel, acest sistem este disponibil si pe alte modele decat cele de tip SUV.
Drumurile pe care am mers au fost pefecte pentru a testa sistemul pentru ca datorita noroiului si zapezii masinile au fost mereu puse in situatia de a pierde aderenta iar sistemul e atat de eficient incat aproape ca nici nu realizezi cand isi face treaba. Propriu-zis sistemul distribuie tractiunea diferentiat pe fiecare punte si chiar intre roti pentru a ajuta rotile care au aderenta si a nu forta inutila rotile care patineaza. Distributia tractiunii se face instant, rotile care pierd aderenta practic nici nu apuca sa patineze. Tocmai din acest motiv, soferul nu simte pierderea aderentei in niciun moment.
Deosebirea fata de alte sisteme de tractiune 4×4 este ca xDrive este capabil sa distributie toata puterea pe o singura punte, fie pe fata, fie pe spate, atunci cand este necesar. Nu stiu daca acest lucru se poate seta manual, dar nici nu prea mi se pare util acest lucru pentru ca daca ai un computer care isi face treaba, nu vad de ce te-ai mai baga sa bijuteresti tu setarile pe acolo. Cu siguranta exista si soferi care isi doresc asta dar eu nu sunt unul dintre acestia.
Un alt feature care ne-a fost prezentat cu aceasta ocazie, a fost sistemul Night Vision cu Dynamic light spot. Acesta are rolul de a detecta pietonii si de a-i ilumina diferentiat pentru o mai buna vizibilitate. Cireasa de pe tort este faptul ca sistemul iti arata pe ecranul din interior siluetele pietonilor, ale cainilor, pisicilor sau oricarui alt animal care iti poate aparea in fata. Nu prea am inteles exact cum functioneaza dar am dedus ca proiectoarele nu sunt doar niste proiectoare obisnuite, ci au ceva senzori care fac identificarea si directioneaza luminile dinamice catre acea zona.
Pentru amatorii de sunet de calitate in masina, trebuie sa va spun ca este disponibil ca pachet optional si un sistem Bang&Olufsen care va poate ajuta sa asigurati sonorizarea pentru o petrecere fara nicio problema. Trebuie doar sa nu uitati sa tineti si motorul pornit pentru ca s-ar putea sa ramaneti fara baterie. 🙂
Experienta a fost una interesanta si as repeta-o in curand. Va recomand si voua, fanilor BMW si nu numai, sa trageti o fuga la dealerul local BMW si sa testati sistemele. Cred ca va vor pune pe ganduri si va vor da ceva idei.
Scrie un comentariu!