De ieri, pe langa noile emoticoane, Facebook a introdus un nou tool de advertising pentru marketeri, business owners sau oricine are o pagina de facebook activa. Se numeste Canvas si e ceva cu totul diferit fata de ceea ce se putea face pana acum. Deocamdata nu e disponibila imediat, trebuie sa completati un formular si sa asteptati pana cand optiunea va deveni disponibila pentru pagina pe care o administrati. Putin ciudat e ca trebuie sa completati formularul pentru fiecare pagina separat, deocamdata neexistand o optiune pentru marketeri care administreaza mai multe pagini in acelasi timp.
Dar haideti sa vedem impreuna in ce consta acest Facebook Canvas. In primul rand trebuie sa stiti ca e o plaforma exclusiv pentru mobile si ideea a pornit de la faptul ca in prezent tot mai multi utilizatori ai retelei se conecteaza de pe dispozitive mobile (cca 900 milioane din cei 1,04 miliarde de utilizatori conectati zilnic). Chiar daca display-urile dispozitivelor mobile sunt mai mari acum, cred ca advertiserii isi doreau ceva mai mult, asa ca acum, prin Canvas, tot ecranul se va transforma intr-un spatiu publicitar. Mai simplu spus, mesajele vor aparea pe tot ecranul si vor fi disponibile pentru utilizatori diverse actiuni: swipe stanga sau dreapta pentru a vedea mai multe imagini, intoarcerea telefonului pentru a vedea imagini panoramice, urmarirea de clipuri, scroll-up, scroll-down.
Practic acum puteti crea un mini mesh pe care sa-l afisati pe ecranul telefonului, asemanatoare cu cele pe care le vedeti agatate pe fatadele cladirilor. Si cum acesta poate avea dimensiuni mai mari decat ecranul, utilizatorii il vor putea vedea pe tot deruland in sus sau in jos, sau in stanga si in dreapta. Facebook se lauda cu timpi de incarcare foarte redusi, ceea ce nu va afecta experienta utilizatorului dar cred ca vor fi destui cei care se vor plange ca mesajele publicitare vor fi intruzive si enervante.
Despre avantaje si dezavantaje nu vreau sa scriu deocamdata pentru ca astept sa pot experimenta Canvas pe paginile pe care le administrez, dar voi reveni. Pana atunci, jucati-va si voi cu Canvas si astept opiniile voastre.
Dan a zis
Am citit și eu despre acest tool și sincer cred că nu va avea prea mare efect. Utilizatorul s-a săturat de maniera prin care îi sunt plasate în față reclamele. Trebuie să îi oferi ceva, ceva să-l convingi să consume materialul promoțional.
Mie îmi place direcția în care merge Snapchat.