In orice business rezonabil orientat catre obtinerea profitului, o campanie de marketing si comunicare care nu da rezultate ar fi oprita. Eventual regandita daca nu reconstruita de la zero. Si evident, cel care a gandit campania initiala ar trebui sa dea explicatii, sa prezinte din nou cifrele pe care si-a bazat decizia. Si poate ar primi si o sanctiune in functie de companie si de stilul de management.
La stat o campanie de marketing si comunicare care nu produce rezultate este lasata sa ruleze in continuare. Pentru ca statul nu e un business care sa fie orientat spre profit? Posibil. Pentru ca la stat cel care a gandit campania nu poate fi sanctionat din motive politice? Posibil. Pentru ca statul are mai mult timp sa astepte? Posibil si asta.
Dar oare o campanie cum este cea de vaccinare al carui obiectiv este, cel putin teoretic, mai important decat orice alt obiectiv de business, n-ar trebui regandita daca nu functioneaza? S-ar putea face si fara vreun fel de sanctiuni si cred ca nimeni n-ar avea ceva de comentat. Insa ceva imi spune ca e vorba doar de orgolii.
Intre timp, oamenii „isi dau in cap” unii altora pe facebook, pe whatsapp si prin alte locuri pe unde apuca. Ma intreb uneori de ce mai e nevoie de sondaje din care sa aflam cata incredere mai are romanul in stat si institutiile sale. Macar sa nu mai cheltuim bani si pe asta pentru ca oricum stim de la bun inceput rezultatul.
Photo by Carl Heyerdahl on Unsplash.
Scrie un comentariu!