Vineri am fost ultima data la McDonald’s si am intrat in contact cu ultima lor campanie pe care ulterior am regasit-o si in presa scrisa. Nu stiu daca este extinsa si pe TV sau radio dar in orice caz mie, unul, mi-a atras atentia. E o campanie de PR care vizeaza imbunatatirea perceptiei asupra produselor McDonald’s si a modului de preparare. De altfel e o continuare a unor campanii prin care McDonalds vrea sa comunice faptul ca ii pasa de sanatatea clientilor si ca ii informeaza pe acestia despre continutul caloric, ingrediente, provenienta, s.a.m.d. Pana aici tutto bene.
Mai mult decat atat, McDonald’s isi invita clientii sa paseasca si dupa tejghea pentru a vedea procesul de productie. De data asta, insa, cu caractere mai mici si in sistemul „ofertei cu steluta”. Suntem sfatuiti sa contactam managerul oricarei locatii McDonalds’s pentru a putea vedea ce se intampla dincolo de tejghea si galantarele vizibile. La naiba, cine credeti ca o sa faca chestia asta? Eu, unul, nu prea cred ca o sa-l contactez pe manager. De ce? Pentru ca nu-l vad. Sau ma rog, nu-l identific datorita asemanarii dintre uniforme. In fine, campania este in regula pentru ca McD are o imagine destul de proasta din punct de vedere al produselor (nu ca si concurentii lor ar sta mai bine, dar KFC se mai bucura de efectul noutatii in anumite zone). In Romania, McD nu este vazut ca un loc in care te duci sa mananci ceva rapid. Este mai degraba un loc in care iesi in weekend si din cand in cand te „delectezi” cu un burger plin de colesterol si cu o portie mare de cartofi prajiti „in ulei vegetal proaspat”.
chiar ieri vorbeam cu un coleg despre mancarea de la Mc’D, cat de „sanatoasa” e. am gasit un filmulet…nush cat o fi de adevarata treaba…dar da de gandit.. http://www.youtube.com/watch?v=pCfHA7AdjIY
a! si cea mai enervanta reclama la radio-aia de la tv e doar aiurea si mai putin enervanta- este cea a celor de la Mc Donald’s….doua fete vorbind despre cum nu-si gasesc joburi pe termen lung, din dialogul lor neintelegandu-se nimic…#-o
eh… as rade de nu ar fi de plans, in state de cativa anisori se pune problema asta iar la noi abia acuma?! pffff… chiar in vara intr-o zi insorita afara stand cu 2 itrii de prigat langa mini ma uitam pe discovery ca sa vad un tyimp care a facut un experiment sa vada catd e sanatoasa e mancarea de la MC’Donalds. 3 luni a mancat zilnic, daca imi aduc aminte minim un hamburger, dupa 3 luni probleme cu ficatul cu rinichii a luat in greutate da bine de tot ca sa observe ca nu avea ce face , daca ramanea asa se deteriora sanatatea daca slabea urma sa aiba probleme cu ficatul. Oricum la cate grasimi baga in prostia aia zisa mancare pffff, mirosul de afara cica „”sa stimuleze clientul”” sa intre inauntru :)) singurul lucru la care ma stimulau ei e sa fug cat mai tare de ei.
misto articol, a fosr preluat pe bump.ro, vino si tu si dai BUMP pe http://bump.ro/story.php?title=Adevarul_despre_McDonaldrsquos
:)) apropo de miros, ca tot zice Sarjiulica de el…timp de 4 ani de zile l-am „savurat”…in drumul meu zilnic liceu- casa treceam pe langa Mc Donald’s… si mirosea asa „frumos” a cartofi prajiti si a hamburgeri ca traversam mai mereu pe partea cealalta a drumului ca sa nu mai simt mirosul ala „placut”
Salutare Bump! Spor in ceea ce faci. Feel free sa mai preiei cateceva ce consideri interesant. 🙂
De fapt, campania celor de la McDonalds e super inteligenta! Si are 2 pasi:
1. Distragi atentia de la produsele nesanatoase McDonalds, printr-o campanie ce pune accent pe grija sociala a companiei. Daca va aduceti aminte spotul: „La McDonalds angajatii isi aranjeaza orele de lucru cum vor ca sa-si poata continua studiile”. Foarte simplu – uiti ca McDonalds vinde produse nesanatoase, si te bucuri ca li se ofera o sansa tinerilor din ziua de azi (saracii de ei – n-au locuri de munca). Campania se adreseaza persoanelor de varsta a doua si a treia! (care la sfarsitul celui de-al doilea pas vor cumpara produse „sanatoase” McDonalds pt. copii 🙂
2. Dupa ce ai distras atentia cu „grija sociala”, treci la adevarata problema a companiei: produsele nesanatoase. Personal, nu as fi incercat sa schimb imaginea unor produse despre care toata lumea stie cat de nocive sunt, ci as fi schimbat intreaga gama de produse! Cred ca ar fi avut cu adevarat efect (vom vedea ce efect are abordarea lor).
Se intelege ca pasul 1 a fost doar o pregatire a pasului 2. Sansele de reusita a celei de-a doua campanii erau practic nule fara terenul pregatit de prima campanie publicitara.
Adevarul despre produsele Danone… vs Adevarul despre produsele McDonald’s… este oare o simpla coincidenta?!?! 😕
eu mananc mereu mcdonal si este foarte bun eu stau pe aceasi strada cu el iar sa va spun ochestie de 3 ani tot pap md si nu mam ingrasat decat 1klogram 2 kg sa stiti si asta a nu a fost de la ms donals iumesc mc si il voi iubi mereu chiar mama imi aduce mec mereu acasa si imi zice sa il mananc iar cand ii arat filmulete false cu cele de la ms zice ca sa nu ma uit la asa ceva si sa pap ca ms e sanatos si bun si are mare dreptate
ce sa zic eu nu sunt de acord cu Mc Donals
^^ lool
Eu propun sa l omoram in public pe Ronald Mcdonald.