Cum spuneam si in postul anterior, vacanta asta am gasit ceva subiecte de pus pe blog. Unul dintre ele este legat de alinierea Borsec pentru segmentul HoReCa. E vorba despre ambalajul de sticla de 0,25 l, absent pana de curand. Concurenta celor de la Dorna si a apelor importate a facut ca Romaqua sa raspunda.
Personal cred ca Dorna a deschis un segment foarte important pe care consumatorul din Romania o cerea. Nu e vorba doar de nostalgici, cum s-ar repezi unii sa spuna. E vorba de consumatorul educat care cunoaste diferenta dintre ambalajul de sticla si pet. Au mai fost cateva incercari timide in trecut (nu stiu daca mai tineti minte apa minerala Harghita) de a readuce in primplan ambalajul de sticla, dar fara succes. E adevarat ca pet-ul este stapan acum dar sticla are de departe o clasa peste pet in ceea ce priveste prezentarea, iar in segmentul HoReCa cred ca imaginea este mult mai importanta. Dupa exemplul Perrier, Dorna si-a lansat ambalajul de sticla de 0,33 l si era doar o chestiune de timp pana cand ceilalti mari producatori autohtoni se vor alinia. Ramane sa vedem si alte branduri ce vor imbogati noul segment.
Carcotasii ar putea spune ca ambalajul de sticla e mai putin igienic dar daca ne uitam un pic la eticheta, vedem ca ambalajul este nereturnabil. E adevarat ca poate fi mai costisitor dar la adaosurile practicate acest lucru nu este chiar vizibil in pretul de vanzare. Eu, unul, raman la parerea ca pentru sectorul HoReCa ambalajul de sticla e un mare pas inainte. Acest come-back mult asteptat si mult-apreciat de consumatori nu si-a aratat inca adevaratul impact. Nu cred ca va mai trece multa vreme pana cand vom revedea si pe rafturile magazinelor ambalajele de sticla de 1L.
Vezi sa nu iti sara ecologisti si cei cu reciclarea in cap!
Sticle de 1 l am mai vazut!
PS: Welcome back!
Las sa sara! 🙂
Merci!
In acest moment, nu cred ca vor fi ambalaje la 1l de sticla. Recunosc, nu stiu motivul detronarii acestora prin anii 90, cu ultimele sticle de Coca Cola, dar nu cred ca vor fi mult mai atragatoare acum.
In primul rand sunt mult mai grele, aspect pe care cumparatorul cred ca il ia in calcul cand isi incarca cosul de cumparaturi. In al doilea rand se pot sparge mult mai usor.
Impresea mea este ca ambalajul de sticla la 0,33 prinde foarte bine in baruri si cluburi fiind in acest moment nou si diferit.
Sticla(ca si amabalaj) in opinia mea ofera cumparatorilor o anumita senzatie de rafinament/ de un produs superior calitativ. In cluburi/baruri mi se pare ok sa iti iei o stcla micuta de 0,33 si bineinteles la sfarsit nu esti nevoit sa cari ambalajul cu tine, in schimb argumentele sticlei cad atunci cand se vor face cumparaturi pentru acasa(Nu imi imaginez ca vreodata in bar o sa comandam o sticla de 1l de apa minerala).
Off topic: welcome back
Ai dreptate Andi. E mai comod sa cari peturi acasa decat sticle obisnuite. Oricum la nivel de ambalaje pentru apa minerala stam destul de slab fata de ce se intampla in occident. Perrier, Evian sau Vittel au ambalaje mult mai practice. Noi suntem orientati catre cantitate si nu ne intereseaza partea practica. Ditamai peturile de 2,5 litri in timp ce in vest abia daca gasesti unul de 1,5.
Consumatorul roman nu trebuie comparat cu cel din Occident. Iar marcile nominalizate mai sus fac parte dintr-o divizie de lux.Pana va ajunge apa minerala la rang de produs rafinat…cred ca va trebuie sa mai treaca ceva timp (sau va trebui sa apara alta marca de apa care sa se incadreze direct in clasa de care vorbesc- Borsec nu va reusi). Stiu ca exista deja Evian si pe piata noastra (prin localuri nu tocmai accesibile). Nu stiu cati o cumpara insa… (din alte morive decat cele evidente).
E adevarat, in Mallorca cand gaseam apa (care era doar plata) la 1,5 litri, ma bucuram, era rara.
Italia la fel.
Romanii sunt inca foarte focusati pe cantitate, vezi si butoiasul de 5 litri de apa!
Si totusi cred ca acesti asa zisi „nostalgici” formeaza in continuare un procent important din piata tinta a unor astfel de produse. Eu spun ca trebuie sa ne comparam cu statele „occidentale”. Pana la urma, „occidentalismul” este o chestiune de gandire si atitudine. Asta se vede in comportamentul de consum.
ok, eu cred ca trebuie sa fii mai mult decat „la sticla” ca sa ai clasa. sincer nu am vazut Borsec in Horeca in ambalaj de sticla, dar dupa poza ta nu mi se pare foarte appealing
Ei, un pas inainte. Intradevar nu e o sticla foarte atragatoare dar merge. 😛