Am ramas surprins un pic astazi cand Claudia mi-a pasat o stire de aici. Am citit cu interes, am aflat ca Ursus lanseaza o bere cu fructe si of course ca m-am apucat de un research imediat. Am descoperit ca berea cu pricina se numeste Redd’s, e originara din Polonia si ca exista 3 sortimente. De mere, de zmeura si de … soare! 🙂 Mai multe informatii despre originalul Redd’s gasiti aici.
Nu stiu daca vor fi lansate toate pe piata din Romania dar e interesant de vazut ce pozitionare vor avea. Din articolul din Business Magazin vad ca va fi o bere adresata femeilor. Se pare ca berarii ataca un segment mai liber si oarecum neadresat pana acum. Majoritatea femeilor bautoare de bere prefera varinata bruna. Ceea ce am observat de pe site-ul polonezilor este ca are un continut destul de ridicat de alcool (4,5%) si ma intreb daca o vor lansa la fel si in Romania sau oare va fi mai slaba? Oare femeile din Romania tin la fel de mult la bautura ca polonezele? Judecand dupa faptul ca berea bruna este de obicei preferata de romance si ca aceasta este mai tare as inclina sa cred ca ale noastre sunt mai tari. 🙂
Tot in articolul precizat am vazut ca sloganul brandului ar fi „In sfarsit berea are gust!”. Cred ca nu exista un mesaj mai nepotrivit pentru promovarea unei beri, decaaaaat …. daca vrei sa o promovezi catre o femeie. Cele mai multe femei se plang de gustul amar al berii si cele mai multe prefera gustul de caramel al berii brune. E clar ca un gust de fructe ar putea fi o solutie alternativa pentru caramel. Ramane sa vedem ce va spune piata!
Later edit:
Iata si spotul ce va fi difuzat in Romania si un spot mai vechi al berii difuzat in alta tara. Va las pe voi sa faceti o comparatie legat de pozitionarea pe segmentul feminin.
La noi …
… si la ei
Alexandru Petraş a zis
sunt sigur ca piata nu o va gusta 🙂
Corina a zis
Al doilea spot e din Rusia, nu din Polonia. Dar oricum, il depaseste mult pe cel de la noi.
Adrian Monoranu a zis
Nici n-am zis ca e din Polonia. Berea e originara din Polonia. 😀 Spotul e din alta tara. 😛
Grigoriu Ioana a zis
Astept cu nerabdare sa vad ce efect va avea lansarea pe piata…din cate imi amintesc acum doi ani sau un an si jumatate se faceau studii de piata pentru bere cu gust de miere de albine si cu ceai (care sincera sa fiu era oribila). Studiile erau facute de catre Synovate si KFG…
Corina a zis
Scuze, am citit aiurea :).
Cat despre berea cu gust, stiu ca am facut alaturi de AD consulting un studiu, si nu scoreaza foarte bine. Femeile nu intelegeau de ce are gust. Si cred ca aici trebuiau sa lucreze cei de la agentie. Berea nu are gust pt ca e mai usor sa socializezi cu prietenii. Are gust pentru ca nu e amara, pentru ca tie iti plac merele, pentru ca e mai cool sa bei o bere cu gust, pentru ca e numai pentru femei, etc… In schimb au pozitionat-o in acelasi segment ca si celelate beri: socializare.
sis a zis
Hmm, cam slabuta reclama. Ideea de gust e intradevar cam prea invaluita in cea de socializare. Si nu stiu cat de buna a fost ideea de prezentare in club, avand in vedere ca o alta problema a consumatorului feminin de bere tine de imagine – femeie care bea bere din sticla – este o ipostaza care se cam evita de obicei.
Daca tot vor sa lanseze o bere pentru femei, poate ar trebui lucrat mai mult. Pana acum doar au pus aroma unei beri care in rest tot pentru barbati pare (eticheta, sticla).
Iar in ceea ce priveste gustul, majoritatea combinatiilor geniale nascocite pana acum au fost destul de nereusite (din cate stiu). Ma intreb daca s-a gandit cineva sa intensifice gustul de caramel de la berea bruna ca varianta pentru femeile din Romania (si poate nu numai) daca tot merge berea bruna. Mi se pare complicat sa combini gustul de bere cu alte arome pentru ca este destul de puternic. Poate pentru femei raspunsul se afla in evidentierea unor nuante deja existente (unele beri ne plac mai mult decat altele).Sunt curioasa ce efecte va avea.
alex negru a zis
eu abia astept sa o gust 8-|
o alta curiozitate este daca o vor gusta si alti barbati; sa vada cum e..
deci cine mai e curios?
Carina a zis
O sa treaca ceva pana o s ama obisnuiesc sa asociez berea si fructele. Referitor la clipul din Romania, daca tot pozitioneaza berea asta pentru femei, de ce apare si tipul in clip in timp ce bea acelasi tip de bere? Nu era mai bine oare sa faca o diferentiere?
Corina a zis
In comunicatul de presa au spus ca nu e numai pentru femei. E mai complicat de atat 🙂
alex popovici a zis
Chiar am vazut duminica in Carefour „gramezi” cu Redd si habar nu aveam ce e aia… nici nu am fost prea curios sa ma interesez mai mult.
Pur si simplu al doilea spot mi se pare „delicios”. Adica iti stimuleaza papilele gustative. 🙂 Cel putin mie. (this doesn’t mean i’m a girl, right? :-s)
Ideea in sine de bere cu gust de fructe mi se pare cel putin interesanta. Pina la proba contrarie. Poate-mi cumpar in weekend si va zic cum e. 🙂
OanaBee a zis
pai daca ar incerca sa feminizeze aspectul sticlei, sa ii schimbe designul, unde mai e ideea de bere? Intr-adevar, nu cred ca femeile pe care le vizeaza ei in spot sunt bautoare de bere, dar asta nu inseamna ca cele care sunt nu o vor incerca din cauza aspectului (eu habar nu aveam ca e scoasa de Ursus, iar cand am vazut prima data spotul- ptr ca deja e pe tv- mi s-a parut total nepotrivit). Si, la urma urmei, nu scrie nicaieri ca trebuie consumata direct din sticla 😉
Ciprian a zis
http://www.youtube.com/watch?v=bBEAk_G6CZk reclama din Polonia la bere de mere … sa o bea ele 😛
adi a zis
despre produs: vara asta in PL am incercat Redd’s (de mere) si nu mi-a placut (poate pentru ca nu-s fata?!). e drept ca am intalnit fete care apreciau gustul de mere (ma intreb cum merge cu micii :D)
despre spot (ala romanesc): nu mi se pare gresit ca e prezent si barbatul (ideea e ca poti sa bei cot la cot cu el s-ar putea sa le bucure pe unele femei). Gresit mi se pare ca nu este exploatata „unicitatea” berii: gustul de fructe (orice bere are gust, dar nu de fructe).
pe langa asta cred ca ar fi iesit o campanie de comunicare interesanta pe 8 martie… poate la anul…
Adrian Monoranu a zis
Ei, Adi, nu intamplator au lansat-o la inceputul lui martie. Dpdv al strategiei de mktg s-au descurcat bine dar in partea de comunicare, cred ca agentia nu si-a prea facut temele. Sincer, cred ca e o noua dovada a faptului ca multi „strategi” din agentii nu au vreo treaba cu marketingul. E imbucurator insa, asa cum zicea si Stefan Stroe, ca fenomenul planning incepe sa se dezvolte. Sfatul meu pentru agentii ar fi sa-si ia totusi oameni care au cunostinte de mktg. Altfel exista sanse mari sa se faca de ras in fata clientului.
Ovidiu Miron a zis
Carina, cred ca ideea era ca imaginea ta asociata cu berea te face mai atragatoare:). Probabil asta au intentionat:). Cat despre ce a zis Mono in articol-„cele de la noi sunt mai tari in aceasta privinta”- tind sa ii dau dreptate:).
aladeintrazilnic a zis
NASOALA BERE. bausi sambata…
aladeintrazilnic a zis
Mult mai misto era beck’s de lamaie si portocale…….foarte reusite..
Petru a zis
1. A doua reclama … clar cea mai tare
2. Berea chiar e buna… aduce un pic cu bavaria de mere… parca e altceva decat restul berilor care in general sunt la fel. La asta aciditatea e mai scazuta parca, deci e posibil sa intre mai multe 🙂
andi a zis
de abiaastept sa beau una! Ma astept sa fie buna 😀
Wana a zis
Io sunt o mare amatoare de bere.
De bere „echilibrata” cum ii zic io (nu prea amara, cu fina aroma de hamei, iar intre “ale” si “leger” aleg mai degraba leger). Ca atare in topul meu se afla Hoegaarden, Leffe, Zipfer.
Dar imi place intotdeauna sa incerc beri noi, iar aseara a fost Redd’s. Impresii? Mi s-a parut un fel de Radler, sau Sagres cu lamaie, dar cu aroma foarte nefericit aleasa. Daca pe Sagres lemon il mai asociez la un meniu de scoici sau melci J, pe Redd’s cu greu mi-l imaginez unei ocazii de consum.
E clar, nu is in target. Dar daca ar fi sa mergem pe segmentare, nu cred ca segmentarea demografica functie de sex e prima relevanta. M-as gandi la ocazii de cumparare poate:
– La pranz, la o mancare, la o plaja cand tzi se face sete (desi personal as alege un draft sec si rece)
– Ca instrument de socializare in club/pub (cum il pozitioneaza ei in reclama parca). Dar a cui?
Teenagerii, ca mari consumatori de produse “de imagine” sunt destul de greu de urnit de la votca+redbull si Bacardi.
”Fotomodelele cu apa plata si lamaie” – neahh…la o adica, ce mare economie de calorii ar face cu Redd’s?
Iar cei peste 25, sa fim seriosiJ aleg un whiskey bun sau un vin, cocktail.
Personal, ca bautor de bere ma simt insulata de sloganul ala cu “In sfarsit berea are un gust”.
Pai cum asa? Berea are gustul pe care trebuie sa il aiba din 1600, din malt si hamei, eventual grane. De aia o si consum, ca imi place berea asa cum e, cu gust de bere.
Ce imi vine in cap, e ca de fapt Redd’s se adreseaza non-consumatorilor de bere, care vor ceva “fruiti”, dar sa aiba si alcool, sa fie si ca o bere, dar de fapt sa nu fie bere. Deh, asa is io, o conservatoare.
PS: Ca sa revin la sentimente mai bune, uite ceva funny:
http://uk.youtube.com/watch?v=64WXfvTHUKI
Grigoriu Ioana a zis
Sincer am incercat-o, dar nu-mi place…e ciudata rau si in plus e foarte dulce…Astept o varianta mai buna 😉
Dever a zis
Eu am incercat vreo 10 pana acum si toate au fost bune 🙂
Faptul ca nu au pus accentul numai pe femei in reclama a fost o mutare buna zic eu (eu nu as cere o bere pt … femei). De asemenea cunosc femei carora nu le-a placut Redd’s.
(povestea mea aici)
Ioan Todiroae (Satul Timisesti, Judetul Neamt) a zis
Cand am fost in Piatra Neamt,
sambata 4 octombrie 2008,
pentru prima data in viata mea
am baut bere cu aroma de lamaie ….
Berea cu gust de lamaie bauta de mine:
– era marca Redd’s Fresh si era un produs S.C. URSUS BREWERIES Buzau,
fiind prima bere cu aroma de fructe produsa si distribuita in Romania,
– era usor acidulata,
– nu era amara,
– avea grad de alcoolizare 4,5 %,
– costa 2,6 lei doza de 0,5 l.
NU-I PENTRU GUSTUL MEU BEREA CU GUST DE LAMAIE.
(Sa ma scuze inginerii care au produs aceasta bere.)
Mie imi place berea blonda fara aroma
dintre toate bauturile alcoolice frecvente ….
Eu aleg berea blonda fara aroma
in loc de vin din comert si
in loc de spirtoase (coniac, votca, rom, lichior etc).
Eu nu as alege berea in loc de sampanie ….
ana a zis
am un proiect de facut si am ales berea cu aroma de zmeura
De ce ati alege un astfel de bere, care e scopul pt care merita sa fie produsa
Adrian Monoranu a zis
E un produs de nisa. Nu m-ar tenta foarte mult dar probabil ca in Romania nu ar avea prea mult succes. Dupa cum vezi de pe piata, nici sucurile cu aroma de zmeura nu au prea multa cerere la noi. 🙁
ana a zis
deci sa inteleg ca nu am pt cine sa o produc
Adrian Monoranu a zis
Eu unul n-as incerca sa scot asaceva pe piata decat daca as avea o certitudine. 🙁 Si cum n-am, nu ma pot pronunta. E doar o parere. S-ar putea sa ma insel si sa aiba un succes nebun. 🙁