Da, in ultimele zile nu am scris. A inceput perioada cea mai ocupata din an pentru mine si sunt prin in tot felul de activitati. In plus acum petrec mult mai mult timp pe afara. Iubesc spatiile deschise. Am auzit astazi o chestie imbucuratoare insa. Primaria orasului Iasi impreuna cu un partener privat a hotarat sa instaleze 3 hot-spoturi in parcurile iesene (Gradina Copou, Parcul de la Teatrul National si zona verde din Podul Ros) asa ca o sa pot broadcastui live din natura (nu ca acum n-as fi putut de pe cardul Vodafone 🙂 ).
De vreo 2 saptamani au aparut o serie spoturi care mi-au atras atentia. Ce mai tura-vura, mi-au placut dom’le, da mi-au placut mult. Vad ca in ultima vreme cei de la Next Advertising isi fac treaba din ce in ce mai bine fiindca tot am scris despre spoturile lor. Unii ar putea crede ca scriu advertoriale dar va spun sincer ca nu-i asa. Spoturile despre care va povesteam sunt cele de la ferestrele QFORT. Desi nu sunt niste spoturi in care sa vezi multa strategie totusi mi-a atras atentia ideea repetitiei. Poate pe unii ii enerveaza dar eu o consider de foarte mare impact. La fel ca si spotul ciocolatei ROM (cel cu maneaua) aceasta reuseste sa atraga atentia prin fondul sonor. Practic oricine pleaca de langa televizor revine de indata cand aude aceasta repetitie, fie din dorinta de a semnala defectiunea catre Carcotasi, fie din pura curiozitate. Mai mult, conteaza si melodiile alese, slagare arhicunoscute pentru generatiile care sunt in targetul produsului. Ilustrarea nu ma da pe spate dar decorurile si costumele sunt bine alese. Cred ca mai mult de atat nu se putea. Ce-mi place extraordinar de mult si cred ca asta a fost o idee de exceptie a unui creativ cinefil, este prezenta celor 5 personaje din spotul „Vecina”, incluzand aici acordeonistul (nici nu stiu daca exista cuvantul asta 🙂 ). E ceva ce am mai intlanit in cateva productii cinematografice (Mary cea cu vino ‘ncoa – va mai amintiti tipii aia doi care cantau melodia de pe fundal dar aparea si in cadre iar la sfarsit unul este impuscat din greseala? ). Va las acum cu spoturile si astept parerile voastre.
Laura Alexandru a zis
Eu fac parte dn cei care sunt enervati de spot si care schimba programul pana trece :D. Deci nu imi place (la modul subiectiv) spotul, DAR sunt de acord ca trebuie sa iesi din multime, iar daca asta presupune sa enervezi dar in acelasi timp sa fie retinut brandul caruia i se face reclama, este cat se poate de ok. Pana la urma, ma intereseaza sa cresc notorietatea, chiar daca reactiile sunt de genul „Astea sunt ferestrele cu reclama care ma streseaza”.
Simici a zis
E foarte enervant spot-ul. Evident ca, daca te enerveaza, schimbi postul cind incepe.. ceea ce inseamna ca nu mai ajungi la sfirsitul spotului pentru a identifica ofertantul. Ori daca esti prea curios din fire.. astepti sa vezi cine te poate enerva asa tare :d
Paula a zis
Buna folosire a repetitiei pentru a sublinia ideea. Dar si pe mine ma enerveaza dintr-un motiv la fel de subiectiv – imi plac piesele si as prefera sa le aud dincolo de repetitia aia. 🙂
Ioana a zis
Datorita spotului pe la camin asa se striga mai nou de afara: Deschide deschide fereaaaastra!
L3ST a zis
A 3 a e chiar enervanta 🙂
A doua e cea mai reusita.
Acu’ nah, nu tre’ sa placa la toata lumea ca sa-si atinga scopul. Daca a intiparit brandul in minte si-a facut efectul reclama.
Carina a zis
Pe mine nu ma enerveaza, ba chiar ma distreaza spoturile. Si de cand stiu ca pe multi ii enerveaza ma distreaza si mai tare… 🙂
Adrian Monoranu a zis
@Ioana: Are sanse deci sa ajunga viral. 🙂
Adrian Monoranu a zis
@Simici: De obicei spotul nu apare la inceputul calupului publicitar si deja esti plecat din fata TV-ului. Cred ca repetitia te face sa revii si ajungi exact atunci cand apare numele ofertantului. Cool nu?
sebah a zis
nu conteaza ca sunt interesante, inovative sau plictisitoare..
ideea e.. isi ating obiectivele? Creste notorietatea? Intra in setul evocat firma respectiva? Care nici acum eu sincer nu stiu care e..
Sau si mai bine.. cresc vanzarile? (asta cu vanzarile in contextul fixarii celorlalte variabile nu iese unor companii mondiale, de unde asemenea asteptari la noi).
Oricum, e bine ca ne dam cu parerea din punct de vedere al productiei si realizarii tehnice, a insight-ului insa greseala capitala a marketerilor e ca nu reusesc sa relationeze cu partea cantitativa.
Acum eu nu stiuc are au fost obiectivele campaniei.. posibil ca ele sa fi fost atinse..
Laura Alexandru a zis
@sebah: Din pacate pentru noi, oamenii de marketing, nu exista o formula matematica pentru a afla in ce masura campania TV iti creaste vanzarile. Obiectivul imediat al unei campanii de imagine este sa creasca notorietatea (in cazul fericit dupa ce trece campania TV ramai cu mai multa notorietate decat inainte de ea)si abia ulterior se vad efectele asupra vanzarilor…
sebah a zis
@laura: chiar daca nu sunt un specialist in campanii de advertising pot sa iti zic sigur ca nu doar notorietatea este vizata sunt chiar 5 nivele directe (notorietate, intelegere, acceptare, dorinta si actiune) si indirect orice alt nivel, inclusiv vanzari.
Cum influenteaza o campanie de advertising vanzarile… e greu de analizat si necesita ceva pricepere, insa ideea mea e ca nici marketerii dar mai ales nici directorii de companii nu sunt educati sa vada intregul proces dintr-o perspectiva cantitativa si obiectiva.
Dupa cum spunea un prieten, la noi nu exista cerere pentru rationamente cantitative si din acest motiv nu exista nici oferta.
sam a zis
intr-o lume care [in majoritatea timpului] te plictiseste, ceva care te enerveaza e un pas inainte.prima data. a2a oara schimbi postul. interesanta pozitionare totusi
Bogdan Alupoaie a zis
vai doamne nu credeam ca o sa ajungi Mono sa pui cea mai stresanta reclama pe blog :)))
nu de alta dar daca nu prea mai ai baterie la telecomanda e posibil de accidente :)))
Laura Alexandru a zis
@sebah: Ceea ce spuneam eu este ca notorietatea poate fi masurata prin diverse studii si ca este primul efect vizibil. Evident ca scopul este cresterea vanzarilor, dar nu poti estima la modul: reclama a rulat pe x posturi, timp de y saptamani si de aceea au crescut vanzarile cu z%.Partea ca nu exista cerere pentru rationamente cantitative mie mi se pare un pic nedreapta daca o extrapolezi la toti directorii de companii si marketerii, desi sunt de acord ca, din pacate, sunt multe companii unde marketingul este o „jucarie” la care se pricepe toata lumea si unde este facut dupa ureche.
sebah a zis
culmea… poti face reclama rulata pe x posturi, timp de y saptamani .. vanzarile au crescut cu z%
Adrian Mironescu a zis
Despre id.
sarjiulica a zis
ador reclama asta, cand fac pauza de la toceala, deschid televizorul si cand vad reclama asta ..parca , parca ma impulsioneaza sa inchid televizorul si sa ma duc la prima sa-mi iau niste rosii:)). reclama e super tare realizata, dar pentru ca nu sunt in targetul lor… pfff ma plictisesti intr-un hal, intr-un hal, intr-un hal 😛
ciprian a zis
Spotul de la tv mi-a amintit de un vechi spot radio care circula pe posturile locale barladene, un spot la o firma care comercializa ferestre termopan. Un barbat il striga pe un anume Vasile sa iasa la fereastra, dar ii raspunde vecinul lui Vasile.. textul l-am memorat fiindca il auzeam zi de zi la radio… „-Vasile, Vasile, Vasile, Vasile, Vasile!! – Vecinul Vasile nu te aude fiindca si-a pus fereastra termopan” 🙂 … bafta la …. supravegheat 🙂
big a zis
ferestre si usi proiectate sa reziste, sa reziste, sa reziste sa reziste, sa reziste sa reziste, sa reziste sa reziste, sa reziste sa reziste, sa reziste sa reziste, sa reziste :))
Cosmin a zis
mie imi plac la nebunie toate spoturile, super tare ideea..nota 20!
Andreea a zis
reclama e f ok dpdv al implementarii brand-ului. dar… cine canta melodia aia cu „noaptea e albastra bate la fereastra…”? voi fi f recunoscatoare daca ma lamureste cineva merci
donnjuann a zis
Trupa se numeste „Choco-Latte” , iar piesa daca nu ma insel „Bate-mi la fereastra”. Sper ca ti`am fost de folos.
Mihnea a zis
baii fratee bagayzi-o si paia ku fetele alea:”Noaptea e albastra bate la fereastra” aia e taree si n-o gasesc nici mort:))
Adrian Monoranu a zis
@Mihnea: Sry dar nu am gasit-o nici eu. Poate e pe IQADS. Vezi si tu. 🙂
Agent Vanzari Q-Fort a zis
Mda… deci eu sunt agent de vanzari la firma Q-Fort (marca inregistrata) si vreau sa va spun ca aceste reclame au un impact foarte mare asupra populatiei. De ce??? poi va dau un exemplu: ma prezint de fiecare data, imi spun numele si firma unde lucrez,potentialilor clienti, dupa care ii intreb stiti ce firma reprezint, la care ei „nu nu cred ca am auzit de ea” , iar dupa ce le spun de reclamele enervante repede isi aduc aminte si spun ” aaaa desigur sa reziste sa reziste sa reziste” si atunci fie sunt incantati si ma intreaba pe mine de ce am facut asa reclama enervanta. Este si o bila alba si una neagra in toata chestia asta cu reclama „enervanta” dar dupa parerea mea este o reclama cu mare impact asupra populatiei. 🙂 multumesc
client dezamagit a zis
Marea dezamagire qfort.
Scriu numele acestui brand cu litere mici,nu pt. ca nu stiu sa scriu, ci pt. ca in comparatie
cu marele Tam-Tam pe care il fac si il transmit, sunt mici ,FOARTE mici.
Saptamana trecuta, dupa o documetatie temeinica pe net, in cautare de termopane, m-am hotarat sa intru si intr-un magazin qfort, pt. ca prea erau laudati pe toate forumurile.
Zis si facut. Magazin super ok, vanzatoarea FOARTE antrenata sa vanda(produse premium???cica)
Dupa ce am scapat cu greu de ea, m-am apropiat de o fereastra si ce sa vezi, STUPOARE.
Garnitura la sticla rupta, baghetele ce sustin sticla taiate aiurea(nu se imbinau perfect la colturile ferestrei, acel maner extraordinar tytan mat, la inchidere trecea de pozitia inchis(cu 5-6grade), ce sa mai ORIBIL, drept fapt ca ma aflam in fata extaordinarei ferestre qfort. M-am indreptat spre o usa, cica cea mai buna de pe piata,inchidere cu bolturi, antiefractie, cu un model in ea de toata jena. Deschid usa si ,Am decis. qfort cei mai mici. Usa avea deasemeni garnitura de pe foaia usii rupta, acea feronerie renumita cu bolturi si antiefractie era stamba si in partea de sus lipsea cca.15 cm, se vedea clar urme de dalta, iar cand sa o inchid : NU SE INCHIDE(vanzatoare din spatele meu ,, lasati ca o regleaza baietii”. Halal usa de 900 euro.
,,Produs 100% nemtesc”, sticla Guardian SUA???,manere HOPPE ITALIA???, garnituri rupte???, baghete neimbinate???,usi care nu se inchid??? Un singur raspuns : NU,MULTUMESC.
Adrian Mironescu a zis
Nenea de mai pus a pus acelasi text si la mine. Suparat-suparat. 🙂