Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

QFort – ferestre cu repetitie

Scris de Adrian Monoranu pe 27 mai, 2008 28 comentarii

Da, in ultimele zile nu am scris. A inceput perioada cea mai ocupata din an pentru mine si sunt prin in tot felul de activitati. In plus acum petrec mult mai mult timp pe afara. Iubesc spatiile deschise. Am auzit astazi o chestie imbucuratoare insa. Primaria orasului Iasi impreuna cu un partener privat a hotarat sa instaleze 3 hot-spoturi in parcurile iesene (Gradina Copou, Parcul de la Teatrul National si zona verde din Podul Ros) asa ca o sa pot broadcastui live din natura (nu ca acum n-as fi putut de pe cardul Vodafone 🙂 ).

De vreo 2 saptamani au aparut o serie spoturi care mi-au atras atentia. Ce mai tura-vura, mi-au placut dom’le, da mi-au placut mult. Vad ca in ultima vreme cei de la Next Advertising isi fac treaba din ce in ce mai bine fiindca tot am scris despre spoturile lor. Unii ar putea crede ca scriu advertoriale dar va spun sincer ca nu-i asa. Spoturile despre care va povesteam sunt cele de la ferestrele QFORT. Desi nu sunt niste spoturi in care sa vezi multa strategie totusi mi-a atras atentia ideea repetitiei. Poate pe unii ii enerveaza dar eu o consider de foarte mare impact. La fel ca si spotul ciocolatei ROM (cel cu maneaua) aceasta reuseste sa atraga atentia prin fondul sonor. Practic oricine pleaca de langa televizor revine de indata cand aude aceasta repetitie, fie din dorinta de a semnala defectiunea catre Carcotasi, fie din pura curiozitate. Mai mult, conteaza si melodiile alese, slagare arhicunoscute pentru generatiile care sunt in targetul produsului. Ilustrarea nu ma da pe spate dar decorurile si costumele sunt bine alese. Cred ca mai mult de atat nu se putea. Ce-mi place extraordinar de mult si cred ca asta a fost o idee de exceptie a unui creativ cinefil, este prezenta celor 5 personaje din spotul „Vecina”, incluzand aici acordeonistul (nici nu stiu daca exista cuvantul asta 🙂 ). E ceva ce am mai intlanit in cateva productii cinematografice (Mary cea cu vino ‘ncoa – va mai amintiti tipii aia doi care cantau melodia de pe fundal dar aparea si in cadre iar la sfarsit unul este impuscat din greseala? ). Va las acum cu spoturile si astept parerile voastre.

More from my site

  • Q-Fort si spoturile filmate cu camera ascunsa!Q-Fort si spoturile filmate cu camera ascunsa!
  • Oh, you must read this post … Oh, you must read this post …
  • Costache reloaded – incepe sa-mi placa GrafittiCostache reloaded – incepe sa-mi placa Grafitti
  • Un produs vechi cu o noua utilizare!Un produs vechi cu o noua utilizare!
  • Despre pareri si posesorii lor …Despre pareri si posesorii lor …
  • Fotografia zilei #2 – The road to perdition.Fotografia zilei #2 – The road to perdition.
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising, Sonor, strategic planning Etichete: next, termopane

Comentarii

  1. Laura Alexandru a zis

    27 mai, 2008 la ora 11:21 am

    Eu fac parte dn cei care sunt enervati de spot si care schimba programul pana trece :D. Deci nu imi place (la modul subiectiv) spotul, DAR sunt de acord ca trebuie sa iesi din multime, iar daca asta presupune sa enervezi dar in acelasi timp sa fie retinut brandul caruia i se face reclama, este cat se poate de ok. Pana la urma, ma intereseaza sa cresc notorietatea, chiar daca reactiile sunt de genul „Astea sunt ferestrele cu reclama care ma streseaza”.

    Răspunde
  2. Simici a zis

    27 mai, 2008 la ora 11:27 am

    E foarte enervant spot-ul. Evident ca, daca te enerveaza, schimbi postul cind incepe.. ceea ce inseamna ca nu mai ajungi la sfirsitul spotului pentru a identifica ofertantul. Ori daca esti prea curios din fire.. astepti sa vezi cine te poate enerva asa tare :d

    Răspunde
  3. Paula a zis

    27 mai, 2008 la ora 11:52 am

    Buna folosire a repetitiei pentru a sublinia ideea. Dar si pe mine ma enerveaza dintr-un motiv la fel de subiectiv – imi plac piesele si as prefera sa le aud dincolo de repetitia aia. 🙂

    Răspunde
  4. Ioana a zis

    27 mai, 2008 la ora 12:13 pm

    Datorita spotului pe la camin asa se striga mai nou de afara: Deschide deschide fereaaaastra!

    Răspunde
  5. L3ST a zis

    27 mai, 2008 la ora 12:44 pm

    A 3 a e chiar enervanta 🙂
    A doua e cea mai reusita.

    Acu’ nah, nu tre’ sa placa la toata lumea ca sa-si atinga scopul. Daca a intiparit brandul in minte si-a facut efectul reclama.

    Răspunde
  6. Carina a zis

    27 mai, 2008 la ora 12:47 pm

    Pe mine nu ma enerveaza, ba chiar ma distreaza spoturile. Si de cand stiu ca pe multi ii enerveaza ma distreaza si mai tare… 🙂

    Răspunde
  7. Adrian Monoranu a zis

    27 mai, 2008 la ora 1:13 pm

    @Ioana: Are sanse deci sa ajunga viral. 🙂

    Răspunde
  8. Adrian Monoranu a zis

    27 mai, 2008 la ora 1:15 pm

    @Simici: De obicei spotul nu apare la inceputul calupului publicitar si deja esti plecat din fata TV-ului. Cred ca repetitia te face sa revii si ajungi exact atunci cand apare numele ofertantului. Cool nu?

    Răspunde
  9. sebah a zis

    27 mai, 2008 la ora 9:19 pm

    nu conteaza ca sunt interesante, inovative sau plictisitoare..

    ideea e.. isi ating obiectivele? Creste notorietatea? Intra in setul evocat firma respectiva? Care nici acum eu sincer nu stiu care e..

    Sau si mai bine.. cresc vanzarile? (asta cu vanzarile in contextul fixarii celorlalte variabile nu iese unor companii mondiale, de unde asemenea asteptari la noi).

    Oricum, e bine ca ne dam cu parerea din punct de vedere al productiei si realizarii tehnice, a insight-ului insa greseala capitala a marketerilor e ca nu reusesc sa relationeze cu partea cantitativa.

    Acum eu nu stiuc are au fost obiectivele campaniei.. posibil ca ele sa fi fost atinse..

    Răspunde
  10. Laura Alexandru a zis

    27 mai, 2008 la ora 10:31 pm

    @sebah: Din pacate pentru noi, oamenii de marketing, nu exista o formula matematica pentru a afla in ce masura campania TV iti creaste vanzarile. Obiectivul imediat al unei campanii de imagine este sa creasca notorietatea (in cazul fericit dupa ce trece campania TV ramai cu mai multa notorietate decat inainte de ea)si abia ulterior se vad efectele asupra vanzarilor…

    Răspunde
  11. sebah a zis

    27 mai, 2008 la ora 11:32 pm

    @laura: chiar daca nu sunt un specialist in campanii de advertising pot sa iti zic sigur ca nu doar notorietatea este vizata sunt chiar 5 nivele directe (notorietate, intelegere, acceptare, dorinta si actiune) si indirect orice alt nivel, inclusiv vanzari.

    Cum influenteaza o campanie de advertising vanzarile… e greu de analizat si necesita ceva pricepere, insa ideea mea e ca nici marketerii dar mai ales nici directorii de companii nu sunt educati sa vada intregul proces dintr-o perspectiva cantitativa si obiectiva.

    Dupa cum spunea un prieten, la noi nu exista cerere pentru rationamente cantitative si din acest motiv nu exista nici oferta.

    Răspunde
  12. sam a zis

    28 mai, 2008 la ora 2:15 am

    intr-o lume care [in majoritatea timpului] te plictiseste, ceva care te enerveaza e un pas inainte.prima data. a2a oara schimbi postul. interesanta pozitionare totusi

    Răspunde
  13. Bogdan Alupoaie a zis

    28 mai, 2008 la ora 2:52 am

    vai doamne nu credeam ca o sa ajungi Mono sa pui cea mai stresanta reclama pe blog :)))
    nu de alta dar daca nu prea mai ai baterie la telecomanda e posibil de accidente :)))

    Răspunde
  14. Laura Alexandru a zis

    28 mai, 2008 la ora 9:26 am

    @sebah: Ceea ce spuneam eu este ca notorietatea poate fi masurata prin diverse studii si ca este primul efect vizibil. Evident ca scopul este cresterea vanzarilor, dar nu poti estima la modul: reclama a rulat pe x posturi, timp de y saptamani si de aceea au crescut vanzarile cu z%.Partea ca nu exista cerere pentru rationamente cantitative mie mi se pare un pic nedreapta daca o extrapolezi la toti directorii de companii si marketerii, desi sunt de acord ca, din pacate, sunt multe companii unde marketingul este o „jucarie” la care se pricepe toata lumea si unde este facut dupa ureche.

    Răspunde
  15. sebah a zis

    28 mai, 2008 la ora 1:07 pm

    culmea… poti face reclama rulata pe x posturi, timp de y saptamani .. vanzarile au crescut cu z%

    Răspunde
  16. Adrian Mironescu a zis

    29 mai, 2008 la ora 9:26 am

    Despre id.

    Răspunde
  17. sarjiulica a zis

    29 mai, 2008 la ora 1:16 pm

    ador reclama asta, cand fac pauza de la toceala, deschid televizorul si cand vad reclama asta ..parca , parca ma impulsioneaza sa inchid televizorul si sa ma duc la prima sa-mi iau niste rosii:)). reclama e super tare realizata, dar pentru ca nu sunt in targetul lor… pfff ma plictisesti intr-un hal, intr-un hal, intr-un hal 😛

    Răspunde
  18. ciprian a zis

    29 mai, 2008 la ora 2:37 pm

    Spotul de la tv mi-a amintit de un vechi spot radio care circula pe posturile locale barladene, un spot la o firma care comercializa ferestre termopan. Un barbat il striga pe un anume Vasile sa iasa la fereastra, dar ii raspunde vecinul lui Vasile.. textul l-am memorat fiindca il auzeam zi de zi la radio… „-Vasile, Vasile, Vasile, Vasile, Vasile!! – Vecinul Vasile nu te aude fiindca si-a pus fereastra termopan” 🙂 … bafta la …. supravegheat 🙂

    Răspunde
  19. big a zis

    30 mai, 2008 la ora 4:07 pm

    ferestre si usi proiectate sa reziste, sa reziste, sa reziste sa reziste, sa reziste sa reziste, sa reziste sa reziste, sa reziste sa reziste, sa reziste sa reziste, sa reziste :))

    Răspunde
  20. Cosmin a zis

    9 iunie, 2008 la ora 12:20 am

    mie imi plac la nebunie toate spoturile, super tare ideea..nota 20!

    Răspunde
  21. Andreea a zis

    27 august, 2008 la ora 12:02 am

    reclama e f ok dpdv al implementarii brand-ului. dar… cine canta melodia aia cu „noaptea e albastra bate la fereastra…”? voi fi f recunoscatoare daca ma lamureste cineva merci

    Răspunde
  22. donnjuann a zis

    30 august, 2008 la ora 12:32 am

    Trupa se numeste „Choco-Latte” , iar piesa daca nu ma insel „Bate-mi la fereastra”. Sper ca ti`am fost de folos.

    Răspunde
  23. Mihnea a zis

    14 septembrie, 2008 la ora 2:37 pm

    baii fratee bagayzi-o si paia ku fetele alea:”Noaptea e albastra bate la fereastra” aia e taree si n-o gasesc nici mort:))

    Răspunde
  24. Adrian Monoranu a zis

    15 septembrie, 2008 la ora 10:54 am

    @Mihnea: Sry dar nu am gasit-o nici eu. Poate e pe IQADS. Vezi si tu. 🙂

    Răspunde
  25. Agent Vanzari Q-Fort a zis

    21 septembrie, 2009 la ora 8:27 am

    Mda… deci eu sunt agent de vanzari la firma Q-Fort (marca inregistrata) si vreau sa va spun ca aceste reclame au un impact foarte mare asupra populatiei. De ce??? poi va dau un exemplu: ma prezint de fiecare data, imi spun numele si firma unde lucrez,potentialilor clienti, dupa care ii intreb stiti ce firma reprezint, la care ei „nu nu cred ca am auzit de ea” , iar dupa ce le spun de reclamele enervante repede isi aduc aminte si spun ” aaaa desigur sa reziste sa reziste sa reziste” si atunci fie sunt incantati si ma intreaba pe mine de ce am facut asa reclama enervanta. Este si o bila alba si una neagra in toata chestia asta cu reclama „enervanta” dar dupa parerea mea este o reclama cu mare impact asupra populatiei. 🙂 multumesc

    Răspunde
  26. client dezamagit a zis

    13 decembrie, 2009 la ora 2:00 pm

    Marea dezamagire qfort.
    Scriu numele acestui brand cu litere mici,nu pt. ca nu stiu sa scriu, ci pt. ca in comparatie
    cu marele Tam-Tam pe care il fac si il transmit, sunt mici ,FOARTE mici.
    Saptamana trecuta, dupa o documetatie temeinica pe net, in cautare de termopane, m-am hotarat sa intru si intr-un magazin qfort, pt. ca prea erau laudati pe toate forumurile.
    Zis si facut. Magazin super ok, vanzatoarea FOARTE antrenata sa vanda(produse premium???cica)
    Dupa ce am scapat cu greu de ea, m-am apropiat de o fereastra si ce sa vezi, STUPOARE.
    Garnitura la sticla rupta, baghetele ce sustin sticla taiate aiurea(nu se imbinau perfect la colturile ferestrei, acel maner extraordinar tytan mat, la inchidere trecea de pozitia inchis(cu 5-6grade), ce sa mai ORIBIL, drept fapt ca ma aflam in fata extaordinarei ferestre qfort. M-am indreptat spre o usa, cica cea mai buna de pe piata,inchidere cu bolturi, antiefractie, cu un model in ea de toata jena. Deschid usa si ,Am decis. qfort cei mai mici. Usa avea deasemeni garnitura de pe foaia usii rupta, acea feronerie renumita cu bolturi si antiefractie era stamba si in partea de sus lipsea cca.15 cm, se vedea clar urme de dalta, iar cand sa o inchid : NU SE INCHIDE(vanzatoare din spatele meu ,, lasati ca o regleaza baietii”. Halal usa de 900 euro.
    ,,Produs 100% nemtesc”, sticla Guardian SUA???,manere HOPPE ITALIA???, garnituri rupte???, baghete neimbinate???,usi care nu se inchid??? Un singur raspuns : NU,MULTUMESC.

    Răspunde
  27. Adrian Mironescu a zis

    13 decembrie, 2009 la ora 9:21 pm

    Nenea de mai pus a pus acelasi text si la mine. Suparat-suparat. 🙂

    Răspunde

Trackbacks

  1. Spoturi QFORT | Marius Sescu spune:
    27 mai, 2008 la 1:37 pm

    […] sunt realizate pentru compania Casa Noastra de Next Advertising, care, vorba lui Mono, isi fac treaba din ce in ce mai bine. Au dreptate cand zic ca repetitia e mama […]

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d