Acum ceva timp anuntam ca Prigat si-a redesenat logo-ul si packagingul. Au dat drumul unui spot prin care anuntau intr-o oarecare masura chestia asta. Cu toate astea nimeni nu a scris mare lucru despre subiect. Googalind pe subiect am gasit informatii despre asta doar la mine, la Ioana si o analiza a spotului un pic cam rautacioasa la neuronu’ odihnit. M-am mirat un pic pentru ca de obicei cand a fost vorba de vreo schimbare de identitate pentru un brand cunoscut au curs posturi peste posturi. Acum e liniste. Incercand sa gasesc motive am ajuns la urmatoarele: lumea e mai aproape de vacanta si s-a cam saturat de blogging, e prea cald si frumos afara ca sa stai in fata unui computer, e mai bine sa faci surf pe apa decat pe net, etc. Motive si scuze gasesc destule dar in mintea mea a aparut si o alta mai degraba legata de schimbarea in sine si de campania de anuntare a acesteia. Oare nu cumva aceasta lipsa de interes se datoreaza unei comunicari foarte slabe?
Acum lasand schimbarea de logo (de care, din cate stiu, s-au ocupat cei de la Grapefruit – good job) la o parte (care btw este destul de semnificativa pentru ca s-au inversat culorile, s-a schimbat fontul, s-a stilizat „pilula” care acum e putin decupata, si a aparut punctul de la sfarsit), sa trecem la anuntarea acesteia. Spuneam si in postul anterior ca s-a folosit un spot si spuneam atunci ca nu-l gasesc. Probabil cei mai multi dintre voi l-au vazut deja (in orice caz, il pun si la sfarsitul acestui post). Prima data cand l-am vazut reactia mea a fost WTF?!? Stiam ca Prigat se schimba si ma asteptam la o campanie de comunicare adecvata. Apoi mi-am zis ca o fi vreun teaser si ca poate oamenii vor sa lanseze noul logo si ambalaj in perioada Olimpiadei de la Bejing (inca ma mai amagesc cu ideea asta). Am incercat sa aflu cine l-a facut ca sa-mi fac macar o idee judecand dupa potentialul agentiei. Se pare ca e vb de 23 Ideas. Desi nu pot sa spun ca sunt un mare fan al lui Naumovici sper ca in spatele creatiei sa se afle cateva minti de strategi de la Leo Burnett. Spun sper pentru ca spotul acesta arata dezastruos si lipsit de orice coerenta in comunicarea schimbarii. Daca ramane un spot singular, pot sa spun fara rezerve ca cei de la Prigat au aruncat banii pe geam si sper sa nu fi fost prea multi. Dar eu sper in continuare sa vad o campanie corecta in perioada urmatoare. Sper ca acest spot sa fie doar teaser, sper sa existe Olimpiada Oamenilor Obisnuiti, sper sa mai vad niste spoturi si printuri, sper sa vad outdoor, BTL, online, 360, etc. Pentru ca potential este. Din tot spotul singura idee ce pare a fi un embrion capabil sa se dezvolte este „olimpiada” in sine. Sper de asemenea sa se pastreze USP construit pe „prigat-fruct-energie” pentru ca a prins si se poate capitaliza pe valoarea creata de acesta. Sper! Asadar, haideti baieti si fete, ca se poate!
Marius Sescu a zis
Foarte ciudat spotul. Chiar ca sutn bani aruncati daca nu are o continuare.
Ioana Grigoriu a zis
Ma asteptam sa fie ceva legat de vitalitate, nu de…(vezi tanti cu lumanarea). De cand ai pus postul am tot cautat, dar nu am dat peste cine stie ce, iar spotul il vad pentru prima oara.
Sper sa aiba continuitate.
Ioana Grigoriu a zis
Ma asteptam sa fie ceva legat de vitalitate, energie, nu de…(vezi tanti cu lumanarea).
Dupa ce ai scris acel post am tot cautat ceva legat despre acesta schimbare, dar nimic. Spotul il vad pentru prima oara si nu e cine stie ce, mai degraba tragi-comedie.
alinuta a zis
Ciudat,intr-adevar.E cam „criptat” mesajul pe care vrea sa-l transmita,dupa parerea mea :-p.
colonel a zis
„Speri” degeaba..prietene….tot nu inteleg de ce „speri” atat si pt Prigat. Intr-adevar „speranta moare ultima” dar dc Prigat?
Bogdan Alupoaie a zis
mai Mono da o imagine mai clara nu ai gasit :))
Mi se pare stupid spotul sincer, am sa revin asupra lui doar sa ajung acasa ma ma omoara biroul asta si sutele de hartii de pe el.
Adrian Monoranu a zis
@colonel: Pai „sper” de dragul planningului publicitar si mai sper pentru ca mie imi place strategia lor de comunicare pana acum. E una din cele mai coerente de la noi. Si de ce sa mint, pana nu demult eram si consumator dar acum am hotarat sa renunt la sucuri si am trecut pe apa plata (fara lamaie).
adi a zis
Cred ca au gresit-o putin cu spotul asta. In putinul timp petrecut la televizor n-am reusit sa-l vad (ce-i drept nu ma uit la Acasa 🙂 ) cat despre logo… cred ca daca nu-mi spuneai tu, nu-mi dadeam seama de diferente (datorita faptului ca nici logo-ul intial nu-l stiam – shame on me).
Mie oricum mi s-au parut mai interesanti pe print decat pe video asa ca astept printurile…
ducu a zis
iar e fenomenul de uratire 2.0 a logo-urilor. Parca nici Grapefruit nu a inteles ca simbolurile puternice, simple sunt mai de impact. Cea mai usoara solutie de facelift dar si dupa parerea mea cea mai proasta daca nu e gandita este cea a alegerii gradientilor si 3d-ului pt logo.