Stefan si Razvan comentau saptamana trecuta (punandu-si semne de intrebare in ceea ce priveste o posibila pierdere a coerentei strategice) schimbarea agentiei de catre cei de la Cosmote pe exemplul spotului Adio bip! Si eu le dau dreptate. Se vede o schimbare destul de mare in strategia celor de la Cosmote. Ma refer la strategia publicitara desigur (pentru ca strategia lor de marketing ramane aceeasi – oferte non-stop!), dar eu cred ca e o schimbare in bine. Pana acum insa Cosmote nu era funny. Incerca dar nu era. Comunica bine dar nu reusea sa-mi puna un zambet pe buze si pentru mine asta nu inseamna atasament (sunt sigur ca mai sunt si altii la fel). Acum insa Cosmote mi se pare mai cald.
Spotul Romeo si Julieta aduce in prim plan simbolul lumilor diferite atat de folosit in literatura si cinematografie. Doua personaje care nu pot fi impreuna pentru ca sunt separate fie de clasa sociala, fie de familii rivale, fie din alte motive, apar acum si intr-un spot TV. Numai ca acum personajele sunt despartite de doua retele de telefonie. Romeo si Julieta sunt doua personaje arhi-cunoscute si asta nu e neaparat un lucru bun pentru ca povestea lor a mai fost folosita si inca foarte recent de catre Piraeus Bank care a si castigat un premiu pentru spotul respectiv. Daca judecam dpdv al reamintirii mesajului s-ar putea sa existe cateva confuzii in ceea ce priveste recunoasterea brandului dar sa admitem totusi ca e vorba de servicii total diferite.
Cosmote speculeaza foarte bine diferentele de tarif intre convorbirile in retea si in afara retelei si incearca acum sa recupereze terenul pierdut in primii ani. Practic Cosmote nu a fost foarte avantajos pentru convorbiri in afara retelei si chiar atunci cand a inceput sa fie, nu a comunicat asta. Se poate vedea acest lucru foarte usor si din spoturile anterioare (minutele nationale erau pozitionate undeva in josul imaginii, primele pozitii fiind ocupate de sutele si miile de minute si sms-uri in retea). Acum campania anunta clar, prin esenta mesajului, orientarea catre convorbiri in alte retele (chiar daca 30 min nu inseamna cine stie ce …).
Ceea ce m-a determinat sa aduc in discutie spotul a fost shiftingul strategiei de comunicare de la rational catre o combinatie emotional-rational. Multi ar spune „ei asta-i culmea” mai ales acum cand se tot zvoneste ca divizia Cosmote a grupului grec OTE se va transforma in T-Mobile (din moment ce compania germana Deutsche Telekom a cumparat o parte importanta din actiunile OTE). T-Mobile??? Niste nemti emotionali? Nemti funny? Hmmm! Ei bine da! Va astept si maine sa va convingeti ca am dreptate! Pana atunci … happy reading!
Marius Sescu a zis
Am scris si eu despre asta, doar ca mie mi se pare gresita schimbarea de strategie.
Adrian Monoranu a zis
Pai nu e chiar o schimbare majora a strategiei ci doar conceptul e un pic mai aproape de consumator. Oricum este timpul ca operatorul in cauza sa arate putina apropiere emotionala de client si mai putin spirit mercantilist. 🙂
ank a zis
Eu, personal nu am avut o atractie fata de Cosmote niciodata, poate pentru faptul ca nu s-au facut placuti sau pentru ca majoritatea erau pe Orange. In schimb aceasta reclama am vazut-o intamplator, de la faza cand tipa primeste o minge in cap..am ras si m-am uitat pana la final. Primul impact cu reclama a fost comic dar stupid, dar pana la urma e o idee cat de cat buna.
Ionut a zis
Stiti cumva cine e tipa din reclama? Mi se pare f cunoscuta si nu stiu de unde….
Adrian Monoranu a zis
@Ionut: Din pacate nu pot sa-ti satisfac curiozitatea. Nu stiu. 🙂