Zilele trecute, intr-un minimarket fin Vienna am descoperit printre zecile de sortimente de bauturi racoritoare si una cu un nume care mi s-a parut foarte potrivit pentru statutul sau. E vorba de Budget Cola. Dupa cum se vede si din imagine, ambalajul este pe masura. In afara de cola mai erau si alte sortimente gen Budget Orange, Lemon, etc.
Parca si S-ul mare de pe eticheta ma duce cu gandul la sinceritate. E ieftina, cu un nivel de calitate slab si poarta un nume pe masura. De ce sa o facem fancy si spectaculoasa cum sunt unele branduri pe la noi. E drept ca avem si noi brandurile noastre de buget (Aro, Clever) dar avem si cazuri care se ascund in spatele unor nume si ambalaje care transmit cu totul alt mesaj. De ce sa nu fim sincer si sa incercam pozitionarea potrivita. Poate om invata si noi ceva de la ei. Cine stie?
Sunt unele supermarket-uri sau hipermarket-uri care gazduiesc marci ce le poarta propriul nume, dar asta nu inseamna ca sunt foarte rele. Se mai intampla ca acele marci sa fie produse in acelelasi fabrici cu acelea ce detin un nume greu. Deosebirea vine in faptul ca ambalajul este mult mai simplu, daca nu chiar banal si in plus sunt eliminate din start toate costurile de promovare, asa explicandu-se pretul relativ mai mic.
Pentru a da un mic indiciu, uitati-va la branza Clever din Billa sa vedeti cine o produce. 🙂
De ce sa nu fim sinceri? Pai fin’ca ce zice vecinu: ba, ti-ai luat de-asta eftina? Conteaza si cu ce te vede lumea in mina.
A, mi-am amintit ca Praktiker au o linie de produse si aparate pt casa si gradina sub marca Budget!
Ce spui tu se cheama private labels sau marci private. E adevarat ca diferenta o face doar ambalajul si merchandisingul mai economicos decat la celelalte. Cea mai mare diferenta se vede insa in pozitionare si comunicarea acesteia. Eu nu ma refeream insa la aceste branduri, ci la unele de slaba calitate care investesc bani grei in comunicarea unei pozitionari superioare si nu inteleg de ce nu reusesc. Pozitionarea se castiga odata cu experienta consumatorului iar daca acesta are o experienta proasta la un pret mare atunci e clar ca nu va mai cumpara vreodata. 🙂