In primul rand poti sa reinvii o traditie cu un produs/brand? Ei bine eu cred ca se poate. Si am si exemplul cel mai bun. E vorba de intoarcerea brandului Nova Brasilia cu o mica extensie si anume „Ibric”. Genial insa unii ar putea spune ofensator. Sa speram ca nu toti consumatorii se vor considera jigniti de aluzia cat se poate de directa. Uneori este nevoie insa de putin ajutor. Multe branduri pozitionate pe segmente inferioare au fost percepute gresit datorita numelor sau ambalajelor. Pretul nu a fost de ajuns (oarecum ciudat) pentru a-i convinge pe consumatori ca e vorba de produse inferioare. In fine, Kraft, proprietarul brandului Nova Brasilia a gandit bine in acest caz si comunica excelent pozitionarea dorita. Da, nu e nimic fancy legat de aceasta cafea. E o cafea simpla de ibric.
Acum poate va mai intrebati daca mai bea lumea cafea facuta la ibric. Ei bine da. Chiar daca aparent am putea crede ca obiceiul in sine de a bea cafea a suferit o modificare, mai exact o translatie a locului de savurare a acestei bauturi de la propria casa catre baruri sau cafenele, aceasta nu se intampla decat in segmentele superioare. In segmentele mediu si low inca se mai bea cafea acasa si brandurile preferate nu sunt chiar potrivite pentru filtru. Asa ca tot cu ibricul se face treaba. In plus, asupra segemntului 50+ e isi pune amprenta si conservatorismul tipic romanesc asa ca nu cred ca sunt prea departe de adevar cand spun ca indiferent de statutul social si de bani persoanele din acest segment inca mai savureaza cafeaua de ibric. Acum Kraft transmite foarte direct pozitionarea pe care o doreste pentru Nova Brasilia si nu cred ca va avea de pierdut din asta. Kraft a achizitionat acest brand doar pentru a umple un gol lasat de insuccesul lui Merido si pentru cota de piata pe care o avea si brandului s-a descurcat destul de bine. Acum insa se pare ca ceva trebuia schimbat din moment ce i-a fost adaugata sugestia „ibric” desi ma indoiesc ca cineva putea percepe gresit pozitionarea brandului. Exista si o campanie care sustine noul produs si spotul e chiar bunicel. Nu stiu de cine e facut si nici nu l-am gasit dar am o poza facuta la repezeala in Real azi-dimineata. Nu am mai intors-o ca mi-e lene. Sunt inca in vacanta. 🙂
Laura Alexandru a zis
Stii ce e foarte tare? Faptul ca noi, oamenii de marketing avem tendinta (ca sa nu zic defectul :D)sa facem imediat pozitionarea cand ajungem la raft. Cu un consumator obisnuit nu prea se intampla asa. Chiar azi imi spunea un prieten care are aprox. 30 ani, venituri medii spre ridicate, mediu urban, studii superioare: „Mie cafeaua imi place fie la ibric, fie la expresor. Dar ma enerveazaca ca la ibric nu iese orice cafea buna. De exemplu, Alintaroma de la Jacobs, e ca naiba facuta la ibric”. Asa ca, un pic de claritate nu strica ;).
Ioana Grigoriu a zis
Tin minte ca atunci cand a aparut pe piata a creat o intreaga isterie, dar de cativa ani buni nu am mai auzit vorbindu-se de ea. Cei ce au facut primul pas (in ceea ce priveste cafeaua la ibric) sunt cei de la Elite. Imi aduc aminte ca in spot spuneau ceva de genul: „Cafeaua ta la ibric”.
Buna ideea celor de la Kraft de a pune accent pe traditii 🙂
Razvan a zis
Dragule,
Se vede ca esti un pic fan Kraft !
Nova brasilia e o reactie la elita !Iar noul ambalaj nu cred ca are nimic atractiv!
Iar cafeaua ambalata la vid nu prea are legatura cu ibricul – dpdv traditie !!
PS Vorbeati de clipuri !!
Pai voi ati vazut clipul de la Nova Brasilia cu tipa de-i sare bigudiul din cap !!?? Lasa-ma sa traiesc…..
Iar despre asa zisele clipuri nashpa de la Doncafe – sunt pt Mixuri ! nu te indeamna sa bei cafea ! nu sunt pt bautorii de cafea ! din contra, sunt pt cei carora nu le place cafeaua la gust!! Ei vor altceva: mai dulce, mai fin, fara gustul predominant al cafelei !
Dar daca tie iti place clipul cu ” ia si tu, si tu, si tu !” scuza-ma dar ma dezamagesti !
Cred ca un comentariu ” la rece” ar fi: – e ceva diferit, sa asteptam 3 luni si dam cu pietre atunci !
Ciao