Saptamana aceasta la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor are lor prezentarea specializarilor pentru studentii din anul I, cei care urmeaza sa-si aleaga un drum pentru cel putin urmatorii 2 ani. Este un eveniment mult prea minimalist din pacate care se rezuma la prezentari de 10 minute pentru fiecare specializare. Pentru noi, cei de la Marketing, atragerea studentilor este o provocare mult mai mare pentru a ne rezuma doar la o prezentare de 10 min. Tocmai de aceea noi am organizat impreuna cu asdMARK Zilele Marketerului in decembrie despre care scriam si eu aici si care a fost o reusita. Cu toate acestea ne-am pregatit si pentru evenimentul de saptamana asta cu o prezentare simpla care are in centru un mesaj foarte simplu venit dintr-un research facut in randul absolventilor specializarii din ultimele 4 promotii. Astfel, desi in trecut vindeam skills, anul acesta am aflat ca absolventii nostri considera ca efectul cel mai important resimtit dupa terminarea specializarii este „dezvoltarea umana” si in sfarsit incep sa ma simt bine. E un mesaj pe care eu l-am promovat in fiecare an la toate intalnirele cu studentii, cei care vin pe la ore stiu asta. Si iata in final prezentarea. Ar fi de un mare ajutor pentru mine ca cei care au terminat specializarea Marketing la FEAA si trec pe aici sa raspunda si la mini-chestionarul din sidebar. Merci! Enjoy life with Marketing!
Poza cu brelocurile e de la Marius Sescu si e facuta la un blogmeet de asta vara la care din pacate nu am stat indeajuns de mult incat sa-mi alatur brelocul cu 2002 (prima generatie) grupului. Ultimele 3 slide-uri sunt despre asdMARK, prima asociatie studenteasca destinata unei singure specializari din FEAA.
alexandra a zis
buna Mono,
Apreciez modul in care se promoveaza sectia de mkt a FEAA. Felicitari!
Ma intreb insa, daca nu ar fi de bun augur o sesiune de actualizare a materiilor predate. Ma gandesc, mai exact, la un studiu in randul celor care au terminat acum o vreme facultatea (MKT) si care interactioneaza la modul practic cu piata anului 200X. Cred ca ar fi UTIL de aflat in ce masura ii ajuta materiile pe care le-au studiat, si daca nu cumva sunt unele teme cu care se intalnesc acum (ex forecasting) pe care nu le-au studiat deloc in timpul facultatii. (spun asta tinand cont de faptul ca sunt materii care mi-au fost utile doar pt a lua o nota la examen).
Numai bine,
Alexandra 🙂
Adrian Monoranu a zis
@alexandra: schimbarile astea nu se pot face atat de usor. daca ar fi dupa mine eu as schimba 30% din discipline dar asta nu inseamna ca si colegii mei sunt dispusi sa o faca. iti dai seama ca nu poti sa dai oamenii afara iar disponibilitatea lor de a se adapta scade odata cu varsta. asa ca a introduce o disciplina noua inseamna sa gasesti un om din colectiv care trebuie sa fie dispus sa o adopte. e drept ca am adus si oameni din afara colectivului dar mai ales in zona de master pentru ca in zona de licenta nu prea e loc. avem totusi discipline noi pe care tu nu le-ai prins si crede-ma ca unele din cele vechi s-au mai schimbat. e un efort colectiv dar e anevoios.
Raluca Munteanu a zis
E nostima prezentarea. Partea cu „Candidatul perfect [..] va urma o viata” ar putea fi, ce’i drept, putin offensive la adresa altor specializari, dar e nostima 🙂
Chiar, care e evolutia inscrierilor la marketing din ultimii 2 ani? Cat de interesati sunt studentii, in raport cu alte specializari?
Adrian Monoranu a zis
@Raluca Munteanu:
Nu stam nici rau, nici bine. Dar in orice caz, calitativ mai rau decat in perioada cu 4 ani. Acum noi speram, prin aceste mesaje, la o crestere. De asta am si pus media 8 in mesaj. Pana acum aveam 7,5 dar de anul asta ridicam stacheta. Numeric e ok dar procentul celor buni si motivati e mic in raport cu numarul total de studenti de la MKTG. Vom vedea ce vom primi in urma acestui mesaj. In seara asta la 18.30 il mai propovaduiesc odata. 🙂
Raluca Munteanu a zis
De acord cu ridicatul stachetei. Ar fi interesant daca s-ar putea selecta oamenii si dupa alte criterii, insa nu stiu cat de realizabil e acest lucru.
La nivel calitativ, ar fi interesant de vazut daca este vorba de un trend general sau ceva doar la nivel de Marketing. Presupun ca acest lucru poate fi verificat destul de usor. Cred..:)
Elena V. a zis
Nu pot sa zic decat ca ma bucura ca Marketingul inca se promoveaza la FEAA, si se promoveaza mai bine ca acum 3 ani cand am fost si eu la prima mea prezentare de specializari.
O mica sugestie: poate ca ar trebui sa le prezentam viitorilor studenti de la Marketing si cateva exemple de proiecte pe care le vor face; in felul asta ar deveni mai interesati si de ce nu, ar stii si ce ii asteapta .
Oricum multa bafta la prezentare si sa speram ca Marketingul de la FEAA va fii in continuare „on the top”. Succes
L3ST a zis
Mi-a placut prezentarea, in premiera am vazut-o in amfiteatru, din pacate a trebuit sa plec cand vorbea tipa de la ASDMark. A fost naspa ca v-au pus la sfarsit, dar presupun ca cei din urma vor fi cei dintai.
Media 8 e pe bune? Adica daca toate materiile ar cere asta am avea undeva la 2/3 din elevi ramasi fara specializare 🙂 ( cu 7.5 eram sub lista de fara taxa, parca 1/3 din locuri erau la buget )
sebah a zis
@Alexandra
se face forecasting la marketing, la cercetari.. partea de regresii exact cu asta se ocupa
Cristi a zis
MKT rullz…vechea MK 22 de care sunt atat de legat :)))… E o specializare cum nu se mai gaseste in FEAA, este cea care se adapteaza/pliaza la cerintele de pe piata muncii cel mai bine in comparatie cu alte specializari de la aceasta facultate, opinia mea. Sper ca anul acesta prezentarea sa-si fi facut efectul si ca pe langa cantitate sa fie si …calitate…. desi din punctul meu de vedere nu notele ar trebui sa fie criteriul care sa primeze in alegerea studentilor in conditiile in care grilutele sunt la putere in anul 1 de facultate 😉
Adrian Monoranu a zis
@L3ST, @cristian: Media 8 e o bariera psihologica pentru cei care nu cred ca pot mai mult decat au deja. 😉