Iata cum am dat azi din greseala peste un spot care mi-a dat mult de gandit. E vorba de o campanie a celor de la BMW pentru brandul Mini prin care incearca sa comunice … dar mai bine va las pe voi sa vedeti si vorbim dupa.
Foarte tare nu? Un Mini care se da „back to the roots” si foloseste esenta numelui de brand. In sfarsit un Mini care consuma putin si pe deasupra mai si polueaza putin. E un spot plin de insighturi. Aproape ca se calca pe picioare ca sa-si faca loc. Mini e un brand despre care lumea stia ca inseamna economie. Spatiu de parcare mic, motor mic, consum mic, intr-un cuvant Mini.
Mai nou Mini inseamna aventura, putere si extravaganta foarte bine stilizata. In orice caz nu mai inseamna consum mic (cu propulsoare de 1,4, 1,6 si 2.0 nu cred ca putem vorbi de consum mic). Evident a avut loc un shifting catre alt segment de consumatori insa iata cum Mini revine in atentia celor care doresc un mini consum.
E clar, criza afecteaza si marile companii si daca „regii” consumatori vor masini care consuma putin atunci asta trebuie sa primeasca. Cu toate astea, Mini se foloseste si de trendurile actuale si promoveaza alaturi de consum si un grad redus de emisii de CO2 ceea ce inseamna ca vrea sa fie un brand cat se poate de „verde”.
Si astfel avem 3 insighturi intr-un spot in timp ce in alte spoturi nu regasim nici macar unul. Avem traditie, avem criza si avem verde. Avem Mini!
Florin a zis
Nu cred ca ar prinde la noi, cu criza cu tot.
Tot pe extravaganta si consum se merge.