Nu e vorba despre Unirea Urziceni dupa cum multi ar putea crede. E vorba despre ultimul spot pentru coniacul Unirea creat de cei de la Next si CAP. L-am cautat vreo saptamana pe youtube, am cautat referinte pe orice site si nimic. Tot ce gaseam era ceva legat de Unirea Urziceni. E drept ca e mare valva acum cu titlul la fotbal. 🙂
Am vazut spotul acum o saptamana si chiar m-am gandit ca ar fi o paine de mancat pe el. Inainte de a spune ceva despre spot va las insa sa-l vedeti si sa votati apoi in poll-ul de sub clip. Enjoy!
[poll id=”30″]
Am pus intrebarea de mai sus pentru ca in ultimele luni criza se simte din ce in ce mai mult si in publicitate. Si pentru ca se simte atat de tare in bugete, de ce sa nu se simta si in spoturi. Nu ma refer la calitatea spoturilor ci la folosirea crizei ca si insight. Daca berile au dat tonul in aceasta directie, acum vedem si o bautura spirtoasa de genul „trascau ieftin” care introduce criza in spot. Un pic voalat si poate neintentionat dar aceasta se vede.
Cred ca putem sa remarcam cu totii o diferenta fata de celelalte spoturi ale celor de la Next. Acum Dorel si ai sai nu mai sunt pe santier. Nu mai au de la ce sa traga chiulul la o sparla. Ei sunt direct pusi intr-o sauna „la relaxare”. Nu stiu daca e intentionata toata aceasta plasare a lor in acest context dar „relaxarea” aceasta este foarte bine ancorata in realitate. Constructiile nu mai merg si muncitorii sunt trimisi in concedii fara plata sau direct in somaj.
Si ca sa fie tacamul complet, ce face romanul cand nu are de munca? Bea! Si de obicei bea bine. Si cum Unirea a fost mereu alaturi de muncitorul roman (chiar si in timpul campionatului european de fotbal) de ce sa nu fie si acum la vreme de criza cand acestuia ii crapa maseaua cel mai tare. Eu unul cred ca strategia lor este foarte buna si merita toata atentia.
De asemenea integrarea cu seria de spoturi anterioare este super bine realizata, au reusit sa pastreze in marea majoritate aceleasi personaje, n-au schimbat absolut nimic in pozitionare, mesajul e constant si asta nu poate fi decat bine pentru brand. Nu am fost niciodata curios sa vad cat de bine se vede strategia asta in vanzari dar eu cred ca la nivel de awareness si brand recognition Unirea sta cel mai bine in segmentul sau.
Razvan Gradinaru a zis
Campania asta a crescut la inceput vanzarile cu 800% iar in contextul actual eu cred ca vanzarile o sa creasca in continuare. Baietii de la sauna cu afaceri imobiliare blocate o sa cumpere si ei Unirea in loc de Jack ca e greu, e criza!
Ionut a zis
De acord cu Razvan. Plus ca depinde foarte mult de decriptarea mesajului. Imi amintesc de primul an in care a aparut reclama la TV. Un bun prieten, chiar daca avea vreo 10 ani mai putini decat mine, mi-a dat cadou de ziua mea o sticla de Unirea. Pentru el Unirea era targetata (bineinteles ca nu stia termenul asa cum il stim noi) celor care aveau simtul umorului. El mi-a facut cadoul din suflet. Dupa cateva minute in care prietenii au facut misto de mine si apoi i-au vazut fatza, au inteles ca poate pentru noi e usor de inteles mesajul, dar pentru unii mesajul poate fi decodificat altfel… Daca ma raportez la prietenul meu, sunt sigur ca si anul asta s-ar bucura sa-mi dea cadou o sticla de Unirea… Desi s-ar mai gandi un pic, din cauza fotbalului, stiind ca’s dinamovist 🙂