Cautand un alt spot am ajuns pe la amicii de la Iqads si am dat peste ultimul spot al berii Bucegi. Si cum mie imi place foarte mult aceasta industrie si pentru ca are un potential de comunicare enorm, era firesc sa astern aici cateva randuri. Am gasit si brandul perfect, Bucegi, unul din brandurile mele preferate (nu ca si consumator).
Spotul e clar unul prin care se schimba complet strategia de comunicare de pana acum. Am crezut initial ca cei de la Bucegi au schimbat agentia dar Iqads spune ca e aceeasi Sister&Co care se ocupa si inainte asa ca, cu atat mai surprinzatoare miscarea. Ma intreb daca Bucegi nu mai vindea cu comunicarea veche dar cum din pacate nu-s consumator nu ma pot analiza nici macar pe mine. Anyway, iata spotul si vorbim imediat dupa.
Asa, acum ca v-am facut pofta, sau nu, sa ne oprim un pic asupra noii strategii. Banuiesc ca majoritatea ati vazut macar o data un spot din comunicarea anterioara a brandului mentionat. Daca n-ati facut-o sau daca nu v-amintiti va spun eu ca conceptul cheie era „hazul de necaz”. Inca de la relansarea de acum cativa ani buni, Bucegi a mers pe o idee simpla dar care era caracteristica romanului. Sub sloganul „lasa ba, noi sa fim sanatosi” am trecut peste 20 de ani de nesfarsita traditie si ne-am vazut de-ale noastre.
Se pare ca acum umorul bazat pe haz de necaz nu mai merge. Cred ca lumea s-a saturat de necazuri sau e atat de cufundata in ele incat nu mai are nici haz. Tocmai de asta si cei de la Bucegi au resimtit nevoia unei schimbari. Asa ca au dat-o pe … legenda. Acum, ce sa zic, uneori e bine sa schimbi dar schimbarea trebuie sa vina in urma unui research. Si daca o bere din segmentul value for money vine cu argumente gen „legenda” eu ma las de strategie si de baut bere in acelasi timp.
Traditia e una dar legenda e o chestie complet diferita. E drept ca suntem un popor care traim din legende si inca mai credem ca Stefan cel Mare ne-a salvat de turci dar uitam ca am platit tribut de ne-am rupt indiferent de domnitor, voievod sau rege. Revenind la subiect, targetul acestei beri e format din oameni cu studii medii sau chiar mai reduse pentru care legendele nu valoreaza aproape nimic. Ma gandesc ca singura varianta plauzibila e repozitionarea dar mi se pare complet aiurea sa incerci sa repozitionezi in mainstream o bere din zona economica atat timp cat ani de zile ai fost acolo.
Grupul de tineri care apar in spot mi se pare complet nepotrivit pentru publicul tinta al berii si repet, cred ca repozitionarea, daca despre asta e vorba, e o eroare sau o munca de sisif. Exemple anterioare de repozitionari nereusite mai sunt si nu inteleg de ce nu invata odata lumea din greselile altora. Damn!
Twitter Comment
Bucegi isi schimba strategia si da umorul ieftin pe legenda scumpa. Ciudat nu? [link to post]
– Posted using Chat Catcher
si mai sunt multe reclame de genul asta.
Pe piata asta berii sunt 2 lucruri clare: sunt producatori care au strategie de mkt si comunicare, si sunt unii care nu au, si incearca sa faca tot felul de „scenarii”. De la an la an schimbari, repozitionari, concepte diferite, etc. In acest caz, la acest Bucegi este asa nu, tinand cont de istoricul comunicarii lor!
Inca ma mai mir cum companii asa de mari fac niste greseli flagrante in comunicarea pt produsele lor, si consuma niste bugete enorme de mkt. Cu efecte sau vanzari slabe raportate la bugete sau eforturi.
Probabil ca si-au schimbat dep. de mkt si au constatat ca trebuie sa schimbe tot. Uite aici „strategie”, tipic romaneasca…
De ce oare dupa ce am fazut spotul mi s-a facut pofta de Pate, Pate Bucegi? 🙂
Trecand peste asta, detaliul cel mai amuzat din spot mi se pare paharul personalizat din mana ciobanului, care n-are ce cauta acolo atat timp cat berea e la PET si e si adusa cu lada frigorifica in varf de munte.
A se observa ca tinerii de care vorbim nu sunt chiar asa de tineri… ca vestimentatia lor (pantaloni stofa + pulover) si tunsoarea imi amintesc de anii ’80… vocea povestitorului baci parca e de pe discurile de vinil.
Targetarea nu e pe tineret, ci pe cei care in anii ’80 erau tineri. Si cred ca acest spot este menit sa trezeasca amintiri, cu prietenii, la un pahar.
Acum, ce sa zic, cu prietenii la un pahar… mai bine vorbesc de anii de studentie sau de liceu… sau cand mergeam prin discoteca…
Auzi mono: http://www.realitatea.net/focar-de-gripa-porcina-la-centrul-de-schimburi-internationale-gaudeamus-din-iasi_640202.html ! Noi nu am fost informati cu nimic! Din ce grupe sunt studentii respectivi ? Macar ati anutat colegii studentilor respectivi? Niste masuri de informare prin scoala, cum sa ne protejam! Nu toti is la curent cu virusul respectiv! Ti-am spus tie ca in rest nu prea ai cu cine vb! Succes
@anonim: Nu vad ce legatura are comentul tau cu postul sau blogul asta dar ma rog, i-am dat approve ca sa nu zica lumea ca moderez comentariile. Ca raspuns ce sa-ti zic … eu am aflat din ziare ca si tine cred asa ca multe nu stiu ce sa zic. Universitatea nu stiu daca are o pozitie oficiala vis a vis de chestia asta. Uita-te si tu pe site sa vezi. Eu sper sa nu iau virusul. Atat!
Nu beau alcool, bere nici atat. Dar pot fi convertit. 🙂 Greu, dar se poate. Si tot astept un brand si o reclama la bere sa ma convinga sa devin bautor de bere. Bucegi n-a reusit mai ales ca a dat-o rau de tot in bara cu spotul asta. Mai bine beau ceva apa si ma duc la somn. Numai ca nu am somn, dupa 2 ore de sala. 🙁
spotul pare cam sec, parca :”las-o ba ca merge asa”, sau „si la bine si la rau bucegi” mergea mai bine, mai ales acum pe criza asta … spotul asta imi aduce aminte un pic de cel la berea ciucas (parca, cu renul ala stresant si berea de munte”, baietii deja vor sa vanda berea bucegi la tineri si nu suna bine…
„Ei bade, n-ai tu timp cata legenda avem noi” tipic romanesc:D