Azi m-am gandit ca e vremea sa mai scriu si eu ceva pe blog dupa o saptamana de absenta. Drept urmare, am inceput sa caut un subiect legat totusi de ideea de baza a blogului meu pentru ca, dupa cum probabil ati remarcat, in ultima vreme nu prea am mai scris despre marketing si advertising. Ei bine, nu mi-a fost greu sa gasesc subiectul pentru ca mereu sunt probleme de tratat si branduri de criticat. 🙂
Uitandu-ma prin colectia de spoturi a celor de la Iqads am dat peste un clip facut de cei de la Next Advertising pentru un produs al celor de la Biofarm si anume, Bioflu. Initial m-am gandit sa le analizez spotul dar pentru ca nu-mi place sa embedez spoturi direct de pe Iqads (n-as putea sa spun de ce, dar pur si simplu nu-mi place) m-am apucat sa-l caut pe youtube si … surprise, am dat peste un alt Bioflu. Weird mi-am zis insa am urmarit spoturile si am gasit un nou subiect de analizat.
E vorba de aceasta suprapunere de nume. Bioflu este un produs al companiei Biofarm, foarte cunoscuta romanilor dar este de asemenea si un produs oarecum similar al companiei Unilab din Phillipine. Ambele produse contin paracetamol de fapt si sunt dupa cum le spune si numele medicamente impotriva racelii. In afara de suprapunerea de nume, nimic de zis, fiecare cu piata lui.
Problema mea e totusi legata de posibila existenta a unei legaturi intre cele 2 companii. Am cautat insa nu am gasit nimic care sa le lege in vreun fel anume si atunci ma gandesc la modalitatea in care aceste 2 medicamente similare coexista si s-ar putea intalni intr-un viitor apropiat sau indepartat pe aceeasi piata.
Inteleg posibila alegere a numelui pentru Bioflu din Ro. E o chestiune aproape evidenta. Particula bio, specifica Biofarmului se adauga corespondentului gripei din limba engleza si presto! avem, Bioflu. Habar n-am cum au creat numele cei de la Unilab insa am un feeling ca produsul lor este totusi mai vechi decat al nostru. Spun asta pentru ca spoturile lor sunt cam de prin 2007 si ale noastre cam de prin 2009. Nu ma pronunt insa in totalitate asupra acestui aspect pentru ca nu am destul date.
Totusi, daca produsul nostru a aparut mai tarziu, atunci ma intreb de ce nu s-a facut research in alegerea numelui. Stiu ca suna tare bine Bioflu si se potriveste cu contextul insa daca nu e original e urat ce se intampla. Habar n-am cine face numele produselor din industria farmaceutica si parafarmaceutica insa un research n-ar strica.
Iata spotul celor de la Next pentru Bioflu de la Biofarm
si iata si spotul celor de la TBWA\Santiago Mangada Puno pentru Bioflu de la Unilab Philipine
Ma gandesc ca poate o sa-mi dea cineva niste informatii mai detaliate despre suprapunerea asta. Poate e vreo legatura intre cele 2 companii sau cine stie. 🙂
Melku a zis
Pentru studenti:
Daca a gasit asa de usor cele 2 reclame la BIOFLU (cu toate ca eu nu am vazut numele produsului sau brandului la cel de-al doilea)…va dati seama ce usor gaseste 2 proiecte la fel….?
alexxa a zis
@melku..mare dreptate ai :))