Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Salvat de sub daramaturi de iphone = PR?

Scris de Adrian Monoranu pe 25 ianuarie, 2010 14 comentarii

Azi am sa scriu un post care s-ar putea sa trezeasca controverse. Banuiesc ca deja stiti ca sunt un iphone enthusiast si ca diger rapid orice informatie care apare in legatura cu acest device. Saptamana trecuta m-am bucurat tare mult cand am aflat ca Apple va lansa in curand versiunea 4.0 a sistemului de operare care va permite rularea aplicatiilor in sistem multitasking.

Am vrut sa fac atunci un studiu de caz despre asta insa fiind intr-o perioada aglomerata, nu prea am gasit timp. 🙁 Azi insa, m-am hotarat sa rup cateva minute din programul meu foarte aglomerat si sa scriu despre o alta stire legata de minunatul device mentionat anterior. Ieri mi-am instalat o aplicatie care imi manageriaza conturile de email dar imi arata si notificari legate de vreme, mesaje, apeluri, calendar si printre altele imi pot seta si cateva canale de stiri sau rss feed-uri.

Nu m-am jucat prea mult cu aplicatia insa am facut setarile de baza si azi dimineata pe cand asteptam sa vina prietena mea am profitat si am citit headline-urile de la CNN. Astfel am aflat ca un american pe numele sau Dan Woolley a supravietuit timp de 65 de ore sub daramaturile unui hotel prabusit in urma cutremurului din Haiti, datorita unei aplicatii instalate pe iphone. Povestea completa o aveti aici. Se pare ca aplicatia era un first aid information kit iar tipul a invatat cum sa-si opreasca hemoragia si sa se panseze improvizand cu ce avea la indemana.

Anyway, toate bune si frumoase. Tipul ajunge vedeta in America, all over the news and stuff. In cateva luni, insa, nimeni nu-si va mai aminti de Dan Woolley pentru ca vom fi prea ocupati urmarind alte povesti la fel de cutremuratoare, la propriu. 🙂 Ceea ce ramane este insa PR-ul pe care personajul nostru l-a facut unui mare corporate brand cum este Apple.

Practic, lumea deja vorbeste despre asta, probabil o groaza de utilizatori au downloadat aplicatia respectiva de la American Heart Association si sunt tare bucurosi, desi in sinea lor nu cred ca isi doresc sa ajunga sa o foloseasca. Ceea ce e destul de ciudat este ca tipul asta a fost salvat de ceva timp de sub daramaturi si sunt sigur ca a avut camere de filmat pe el inca din momentul in care l-au scos. A fost constient si a dat declaratii. Cu toate astea, povestea cu iphone-ul vine abia la cateva zile bune dupa salvare.

Ma intreb oare daca nu cumva Apple si-a bagat un pic coada pe aici. Sa fim seriosi, tipul are o poveste interesanta si asocierea telefonului cu o asemenea situatie poate sa transforme iphone-ul intr-un lifesaving device si nu ma refer la momentele in care ai nevoie de o aplicatie pentru a gasi o scuza de spus nevestii sau prietenei. 🙂 Now that’s very good PR, I say!

Photo by.

More from my site

  • Iulius Mall Iasi lanseaza aplicatia Fidelity! (P)Iulius Mall Iasi lanseaza aplicatia Fidelity! (P)
  • Electric Castle, mocirla si PR-ul.Electric Castle, mocirla si PR-ul.
  • Exploreaza-ti orasul si arata-l lumii intregi cu Heineken!Exploreaza-ti orasul si arata-l lumii intregi cu Heineken!
  • Iti permiti un stilist personal?Iti permiti un stilist personal?
  • Ce parere aveti despre FoodPanda?Ce parere aveti despre FoodPanda?
  • Si la Princeton se mai da cate-o duma iar Facebook stie PR.Si la Princeton se mai da cate-o duma iar Facebook stie PR.
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: iphone, mobile marketing, PR, technology Etichete: aplicatie, fericit, iphone, PR, salvare

Comentarii

  1. alex negru a zis

    25 ianuarie, 2010 la ora 3:50 pm

    mai tii minte ce ziceam la november web din toamna despre apple si social media?
    eu personal sunt 90% sigur ca aceasta poveste este creata de ei, de apple.

    abia asta da cinism si PR.

    Răspunde
  2. alex negru a zis

    25 ianuarie, 2010 la ora 3:54 pm

    :))
    ok, am vazut si interviul de la cnn cu prezentatorul care scoate iphonul si il arata la camera ..
    deci acum nu mai e 90% 🙂

    Răspunde
  3. Trodat a zis

    25 ianuarie, 2010 la ora 8:10 pm

    interesant, probabil exista situatii in care un telefon te ajuta dar ajuta mai mult cand exista semnal si poti suna dupa ajutor 😉

    Răspunde
  4. RoxykStef a zis

    25 ianuarie, 2010 la ora 10:23 pm

    PR sau nu… e un subiect discutat si-n ratp:))))

    Răspunde
  5. Doru a zis

    25 ianuarie, 2010 la ora 11:26 pm

    @monoxid: ceva similar sunt sigur ca este si „Un tanar a fost scos de sub daramaturi dupa 11 zile: Nu am strigat, doar m-am rugat. Am baut Coca-Cola in fiecare zi” pe http://bit.ly/8fxBaY , desi mult mai inspirat inserat, dupa parerea mea, nu?

    Răspunde
  6. Paula a zis

    26 ianuarie, 2010 la ora 1:10 am

    Daca povestea este adevarata, tot nu putem considera iPhone-ul acel providential live saving device. Orice smartphone ar fi putut juca acelasi rol. Dar bineinteles, dupa nebunia creata in media, asta nu mai conteaza.

    Răspunde
  7. marius a zis

    26 ianuarie, 2010 la ora 7:52 pm

    ipple mi se pare cea mai tare firma

    Răspunde
  8. roxana a zis

    4 februarie, 2010 la ora 1:21 pm

    ca sa treci de 90% tre sa afli ca nu e doar o tactica de PR ci o serie de povesti cu target clar pe tabloide. mai citeam de o tipa care a reusit sa ramana INSARCINATA cu ajutorul unui Iphone. maii exact cu ajut unei aplicatii care i-a calculat ovulatia & stuff. oricum ar fi, bun PR!

    Răspunde
  9. alex negru a zis

    4 februarie, 2010 la ora 2:57 pm

    merci de info Roxana

    Răspunde
  10. un on a zis

    16 februarie, 2010 la ora 4:18 pm

    bine…. adica ma aflu sub darmaturi, am un Iphone si nu sun la urgente sa primesc ajutor sau sfaturi de la un profesionist ci ma joc cu aplicatiile… Foarte tare frate!!!
    Stau si ma intreb oare cati bani s-au bagat in stirea asta?

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      16 februarie, 2010 la ora 6:02 pm

      @un on: poate nu avea semnal omul. in stire se spune ca avea o aplicatie cu informatii pre-downloadate. nu-s chiar tampiti astia de la apple sa stii. 🙂

      Răspunde
  11. un on a zis

    17 februarie, 2010 la ora 2:44 pm

    Salut Mono! Acum imi permit sa-ti spun pe nume (in 2007 erai domnu’ profesor si nu-mi permiteam)….
    Stiu ca Apple nu-s tampiti dar chestia e cam trasa de par. Ideea e ca-mi place ca au facut o stire fantastica din chestia cu aplicatia care iti salveaza viata. E pe sistemul ala cu ,,cum sa scapi de problema daca n-ai pilula si protectie folosind Pepsi!” :)) …. numai ca Apple chiar au stil!
    Eu cred ca ei au o ,,uzina” de marketing si PR atata vreme cat am vizionat acum cateva momente clipul cu lansarea Ipod Apple mini – chestia cu buzunarul mic de la blugi e senzationala! Ma oresc ca incep sa bat campii!

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      17 februarie, 2010 la ora 3:09 pm

      @un on: Lucian, ce te oprea si atunci sa-mi spui Mono? 🙂 Si acuma sunt domnu’ profesor si sunt destui care imi zic Mono iar diferenta de varsta e si mai mare acum.

      Răspunde
  12. Lucian a zis

    18 februarie, 2010 la ora 11:44 am

    In mod sigur respectul fata de tine ma oprea sa-ti zic Mono… adica respectul fata de un om care si-a petrecut mai mult timp invatand decat mine si care a muncit pt. a ajunge profesor. Pana la urma, nu e si asta un fel de marketing, PR, cultura organizationala?

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d