Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Dero Ozon Plus si Bonux Oxygen Power

Scris de Adrian Monoranu pe 19 februarie, 2010 5 comentarii

Cu ceva ani in urma Procter&Gamble lansa pe piata cu sprijinul lui Tanti Maria o extensie de linie pentru Bonux, cu specificatia Oxygen Power. Banuiesc ca va mai aduceti aminte de ea desi continuitatea exagerata a strategiei folosite de Bonux face ca brandul sa piarda din equity dupa parerea mea. Clientii ajung sa confunde in timp extensiile de linie din cauza utilizarii aceluiasi personaj.

Acum cateva luni (cam 2) Unilever a lansat un sortiment nou, tot o extensie de linie dar pentru brandul propriu, Dero, cu numele de Ozon Plus. Distanta dintre cele 2 lansari este destul de mare insa nu cred ca nu se vede apropierea dintre cele doua branduri. Nici nu stiu daca le putem considera concurente, avand in vedere ca am impresia ca Oxygen Power nici nu mai exista. Consecinte insa sunt destule.

Dero lanseaza o extensie care vine la un interval de timp destul de mare dar care poate capitaliza binisor valoarea deja creata de concurentul direct Bonux. O sa ma intrebati cum naiba se poate face asta? Pai e destul de simplu. Numele extensiilor sunt oarecum asemanatoare si deja a trecut o perioada buna de timp in care consumatorul sa uite carui brand ii apartinea prima extensie. In felul asta, Dero poate castiga piata chiar si pentru first trial. De aici depinde numai de ei daca intradevar vor reusi sa fidelizeze.

Partea negativa a lucrurilor este legata de diferentiere insa chiar si-asa cred ca Dero reuseste sa obtina un plus. Mai intai prin folosirea cuvantului Ozon care este asociat in general cu ideea de aer curat. Curatenia este efectul dorit in urma folosirii unui detergent, drept urmare asocierea pare evidenta. Oxigenul semnifica mai degraba ideea de must have, de necesar insa asta un argument mai putin puternic in zona detergentilor din segmentul value for money.

E drept ca undeva in lupta asta mai apare si Rex Oxigen Active de la Henkel, lansat prin iulie 2008 dar eu intotdeauna l-am vazut un pic mai jos decat Bonux sau Dero. Chiar si puse pe acelasi nivel, cred ca Dero si Bonux ar avea oricum un equity mai bun.

Din pacate nu am gasit spotul de la Dero pentru ca vroiam sa mai aduc in discutie si ideea mesajului discontinuu folosit de Unilever. Daca in cazul Bonux, spuneam ca acesta pierde equity pe extensiile de linie datorita folosirii excesive a aceluiasi personaj, in cazul Dero lucrurile sunt diferite. Pentru varianta nou lansata, Dero foloseste un personaj nou creat, cu potential, ceea ce ii aduce pe o pozitie castigatoare. 🙂

More from my site

  • Vrei sa fii planner? – Citeste asta!Vrei sa fii planner? – Citeste asta!
  • Marketing facut pe bucati.Marketing facut pe bucati.
  • Un brand promise pe care nu trebuie sa-l pastrezi.Un brand promise pe care nu trebuie sa-l pastrezi.
  • Teii – panica, manipulare si implicatii strategice.Teii – panica, manipulare si implicatii strategice.
  • Mutari strategice la RCS-RDS – Discovery out, DIGI Life/World in.Mutari strategice la RCS-RDS – Discovery out, DIGI Life/World in.
  • Despre impotenta strategica si creativa – partea a IV-aDespre impotenta strategica si creativa – partea a IV-a
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Marketing, Pozitionare, strategic planning Etichete: bonux oxygen power, dero ozon plus, diferentiere, quity, rex oxigen active, strategie

Comentarii

  1. Lucian a zis

    19 februarie, 2010 la ora 5:07 pm

    Salut
    ,,Dero foloseste un personaj nou creat, cu potential, ceea ce ii aduce pe o pozitie castigatoare. ”
    – e adevarat dar nu inteleg de ce se chinuie ei atat de tare si l-au bagat in sifonier pe bunicul cu replica aia dementiala ,,Nepoate”.
    ,,Dero” a fost un brand inainte ca ei macar sa se gandeasca sa intre pe piata… Care este cuvantul folosit mai des oare? ,,Pune detergent/dero in masina de spalat” ?
    E ceva de genul ,,ma duc sa-mi iau adidashi”.
    REX imi inspira ceva ieftin, cel putin mie iar denumirea de Bonux mi se pare putin gay si comunista in acelasi timp.
    Dar eu tot nu inteleg care e faza cu oxigenul din detergent ca pana la urma toti sa zbat sa bage aer in pungile astea!! 🙂
    E interesant de vazut cum evolueaza trendul, acum au oxigen, peste 3-4 luni oare ce or sa bage? – hidrogen, (bicarbonat parca a fost tot la rex), heliu.
    Si nu inteleg de ce nu se aliniaza producatorii de detergent sau macar sa structureze ok gama de produse, adica detergent pentru haine de dama si pentru haine de barbati. Ca mie, sincer, imi displace enorm cand prietena mea imi spala hainele cu detergent cu levantica. Whatever… sunt barbat si poate de asta nu inteleg! :))

    Răspunde
  2. Adrian Monoranu a zis

    19 februarie, 2010 la ora 5:39 pm

    @Lucian: Bonux e un brand care se numea in trecut Pernal Bonux si e la fel de vechi ca si Dero. 🙂 Cat despre detergentul pentru barbati sau pentru femei … ce sa zic, e o idee buna in masura in care o poti dovedi printr-un studiu. Ar putea fi implementata desi ar exista riscul ca prietena ta sa-ti zica „ai detergentul tau, ia si-ti spala singur rufele”. 🙂

    Răspunde
  3. Lucian a zis

    20 februarie, 2010 la ora 11:36 am

    Mersi, de Pernal Bonux nu auzisem. Si studiu privind detergent pentru fiecare sex in parte… hmmmmm…. m-ai cam pus pe ganduri, ar fi interesant! Si chiar as face un ,,sacrificiu” si mi-as spala singur hainele numai sa nu mai miroase a levantica! :))

    Răspunde
  4. Adrian MATEI a zis

    21 februarie, 2010 la ora 5:15 pm

    Fratilor, e vorba de Perlan Bonux … nu de Pernal. Ce-i drept, tot gay suna. 🙂

    Răspunde
  5. Adrian Monoranu a zis

    21 februarie, 2010 la ora 5:54 pm

    @Adrian Matei: asa e. it was a typo. acum am vazut. :)) nu mai schimb ca n-ar mai avea sens comentariul tau. e funny! 🙂

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d