Iar nebunul asta cu poc poc poc al lui. Nu-i de-ajuns ca luna trecuta i-a cazut blogul de la atata trafic? Acuma ce mai vrea? Iar 100 de comentarii, iar controverse, iar panarama? Ei bine nu, acum nu mai vreau chestia asta desi cred ca s-ar putea intampla din nou. Am sa risc si merg mai departe. :)) Asadar, Poc Romania Reloaded!
Cred ca a inteles toata lumea care a citit postul asta si mai ales comentariile, ca e vorba despre o campanie de monitorizare a interesului pe care il dezvolta panotajul Outdoor pentru audienta. Postul de fata nu doreste sa mai elucideze nici un mister, este doar o parere despre idee over-all. Venind azi spre casa, dupa un antrenament extenuant, creierul meu inca mai dorea sa produca ceva. Si cum pe drum am revazut unul din panourile cu POC am hotarat sa reiau subiectul. Analitic.
Mergand pe ideea campaniei, si anume de a demonstra ca outdoor-ul functioneaza am inceput sa caut cusururi. Ca asa sunt eu, de aia cred ca nu-s nici casatorit pana la varsta asta. :)) Anyway, este evident ca panourile au creat multa valva. Postul in care anuntam campania este aproape cel mai popular post de pe blog si nu cred ca sunt singurul care a scris despre asta si se afla intr-o situatie asemanatoare. Sa zicem ca din punctul asta de vedere ar trebui sa le fiu recunoscator ca mi-am dublat numarul de vizitatori. Apoi, doar la mine s-au strans 91 de comentarii cu pareri care mai de care mai diverse.
Totusi, valva nu e de ajuns. E clar ca lumea e interesata dar sa fim seriosi, asemanarea dintre campania asta si una normala poate merge doar pana la nivel de teasing. Mai departe cred ca putem fi toti de acord ca sunt diferente uriase. Panoul de fata este foarte simplu si evident diferit in ceea ce priveste mesajul. Nu are info despre un produs, are un target colectiv si divers si e altfel.
Panoul clasic publicitar prezinta un produs/serviciu, are un headline (3-4-5 cuvinte) are uneori (desi n-ar trebui) descrieri ale unor feature-uri ale produslui respectiv, are pret si info de contact sau de unde poate fi cumparat. Acum, pe partea cealalta, studiile arata ca in medie atentia acordata unui astfel de panou este de maxim 4 secunde. E normal ca in timpul asta sa poti vedea si retine „POC” si „www.pocromania.ro” dar hai sa incercam cu un panou clasic. Eeee, lucrurile nu mai stau asa de simplu nu?
Atunci, ce relevanta are studiul daca panourile sunt complet diferite? E ca si cum ti-as arata un mar, tu ai saliva si apoi as fi convins ca o sa cumperi niste pepeni. Eu sunt tare curios cum o sa masoare rezultatele campaniei. Am spus si intr-un comentariu ca perioada de afisare e destul de lunga si e posibil ca si asta sa fie un factor care sa duca la pierderea relevantei studiului dar astept sa vad niste rezultate. Pana atunci, POC Romania!
un fel de rezultate partiale le vei gasi aici ” http://www.oaa.org.uk/News/OAA2.pdf „. Ceea ce aduci tu in tema, Mono, prin factorii pe care ii pui in discutie si influenteaza fara doar si poate rezultatele unei campanii (prezentare produs/serviciu, headline,descrieri,pret,info de contact s.a.m.d). Aceste aspecte insa tin de partea creativ/comerciala a campaniei, si nu de ceea ce vizeaza studiul POC, si anume impactul de expunere,rata de recall si modul de propagare, ecoul. Incearca sa pleci de la premisa ca „POC” este campania unui client, ireprosabila dpdv tehnic, creativ si comercial, adaptata (subliniat) mediului outdoor, si ai sa observi ca mesajul se propaga uluitor de rapid si eficient. Outdoor-ul este doar (subliniat din nou) canalul media, lucru pe care fiecare dintre oamenii de marketing ar trebui sa-l constientizeze si sa-si creeze strategia de comunicare de la aceasta premisa.
P.S.: primul! 🙂
imi aduc aminte..cand au fost alegerile pentru postul de primar la Iasiului..dl Oprea a apelat tot la ceva de genul: panou in diverse puncte cheie din oras cu un mesaj simplu dar care duce la o curiozitate imediata (parca era ceva de genul : momentan e inchis , se deschide pe…data alegerilor era trecuta din cate imi aduc aminte) si un desen la fel de edificator : un lacat din cate imi aduc aminte.
si atunci multa lume se intreba despre ce o fi vorba. faza tare a fost ca toti se asteptau la deschiderea unui super-magazin:). wrong, de fapt era campania dlui senator.
POC Romania, este o campanie de teasing a agentiei Starcom MediaVest agentie ce conlucreaza in Romania in grupul Leo Burnett.
Detaliile campaniei sunt pe blogul meu : http://www.victormaxim.ro
Ar fi posibil ca ei sa vada cata lume da importanta panourilor publicitare outdoor, in ce masura ii face sa se intereseze de ceea ce vad daca au nelamuriri, si, poate cel mai important lucru, dupa cat timp isi pierd interesul si atentia pentru acel produs. But it`s just a theory…
si eu sunt de parere ca e prea lunga campania si in timp se pierde mult din interes, cand or sa dezvaluie ei „misterul” lumea nu o sa mai fie interesata….
Nu stiu daca e doar locala toata chestia asta sau nationala. Oricum si-au permis sa aloce un buget ridicat pt aceasta campanie, deci trebuie sa ne asteptam la ceva wow!
Se pare ca POC Romania ar fi o campanie fictiva a firmelor de afisaj, care are in spate un experiment ce face parte dintr-o cercetare. Deci, vor exista niste concluzii, care vor aduce argumente pentru publicitatea outdoor, incercand sa relanseze piata. Asta ar fi la costuri si raportul de eficienta. Iar costurile nu sunt foarte mari, intrucat panourile publicitare sunt destul de goale, deci singurele costuri ar fi tiparul si motajul, care s-ar putea sa fie in regie proprie, deci nu exista costuri.
Cine stie ce teasing se vrea a fi aici…
@ Roxana ; Singurele costuri – tiparul si montajul … ?!?
Pai asa mi-as face si eu campanie la probioticele pe care le promovez … tu sa-mi faci rost (pro bono)de panouri bune in locatii cu vad bun . 🙂