Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Pepsi si Cupa Mondiala 2010

Scris de Adrian Monoranu pe 18 martie, 2010 8 comentarii

Azi am vazut prima data un clip care la noi inca nu ruleaza. E vorba de un spot pentru Pepsi, o varianta extended de 2 minute si jumatate cu un scenariu inspirat evident de apropierea Cupei Mondiale la Fotbal din Africa de Sud. Ideea este cea clasica, de a folosi fotbalisti insa clipul e original prin prisma locatiei si actiunii. Nu e chiar iesit din comun insa imi place integrarea ideii de sport si showbiz prin prezenta lui Akon.

Pepsi a mers intotdeauna pe cooptarea unor endorseri specifici celor 2 zone insa nu prea le-a amestecat. A mai fost cazul spotului cu Beyonce, J-Lo si David Beckham cu ceva ani in urma insa era doar o aparitie de final. Acum Pepsi il alege pe Akon, un endorser foarte bun si cu radacini africane evidente pe care le scoate in fata cu mandrie. De altfel el este si autorul unuia din imnurile oficiale ale Campionatului Mondial de Fotbal din Africa de Sud, intitulat Oh, Africa. Clipul il puteti vedea mai jos. Acesta este si soundtrack-ul spotului Pepsi.

E clar ca spotul nu va rula in varianta extinsa insa cu siguranta va prinde la fel cum au prins si celelalte de pana acum. Ceea ce este iarasi surprinzator este prezenta lui Arshavin, un fotbalist foarte bun de altfel dar care nu are notorietatea de care se bucura Henry, Kaka, Lampard sau Messi. Sa fie oare o strategie de atragere a pietei din Rusia? Eu cred ca e un motiv cat se poate de credibil. 🙂 Iata si spotul! Enjoy!

Iata si clipul melodiei Oh, Africa. Akon feat. Keri Hilson.

More from my site

  • Despre reclamele de la Super Bowl 2010Despre reclamele de la Super Bowl 2010
  • Ursus inscrie pentru nationala de fotbal!Ursus inscrie pentru nationala de fotbal!
  • Euro 2024 se vede la PalasEuro 2024 se vede la Palas
  • Cateodata se intampla!Cateodata se intampla!
  • #priNeamt III 2014 – ziua 3.#priNeamt III 2014 – ziua 3.
  • Manchester United + Chevrolet = Love!Manchester United + Chevrolet = Love!
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising Etichete: 2010, akon, cupa mondiala 2010, fotbal, kaka, lampard, messi, pepsi, spot

Comentarii

  1. andrei a zis

    18 martie, 2010 la ora 11:31 am

    :)) saracul messi … ramas printre lei(stati linistiti ii fenteaza el si pe acestia). Da foarte buna ideea clipului, m-a atras cel mai mult cea a terenului mobil, idee ce arata ca tot poporul african va face orice sa castige fiecare meci, sa-si apere traditiile si chiar si o doza de pepsi 🙂 .
    Cu totii suntem obisnuiti ca in clipurile cu pepsi, in care sunt implicati fotbalisti, vedetele sa detina rolul principal. Pentru a iesi din rutina si pentru a atrage putin atentia, compania a facut uz si de o „vedeta” necunoscuta: Arshavin. El provine dintr-o tara care provoaca multor occidentali fiori pe spinare, iar pepsi stie acest lucru. Din acest motiv cred eu ca pepsi il foloseste pe arshavin: dorinta de a prinde de coada ursul de la est si din dorinta de a relaxa putin tensiunile dintre popoare. Deci Putem spune ca Pepsi face eforturi pentru binele omenirii? :d

    Răspunde
  2. ale a zis

    18 martie, 2010 la ora 1:15 pm

    eu am vazut acum cateva saptamani un fel de making of. ciudat e ca la sfarsitul emisiunii au aratat clipul ca avand mai multe faze decat ce se gaseste pe youtube. oricum, ideea e foarte buna.

    Răspunde
  3. Adrian MATEI a zis

    18 martie, 2010 la ora 11:51 pm

    Da, reclama buna, chiar daca produsul nu e pe masura gusturilor mele.

    Răspunde
  4. Ciprian a zis

    19 martie, 2010 la ora 10:55 am

    Melodia mi se pare foarte buna. Ma face sa-mi pregatesc bagajele si sa plec in Africa. Transmite o energie pozitiva si entuziasm. Si peste toate, in clipul melodiei apare si o romanca. E cea pictata in culorile Romaniei pe fata.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      19 martie, 2010 la ora 12:36 pm

      @Ciprian: Uite ca asta n-am remarcat. Esti sigur ca e romanca?

      Răspunde
  5. Ciprian a zis

    19 martie, 2010 la ora 2:06 pm

    Uite stirea:

    http://www.newz.ro/stire/99974/o-romanca-din-brasov-a-cantat-cu-akon-video-.html

    Răspunde
  6. Marius a zis

    20 martie, 2010 la ora 7:07 pm

    Este chiar interesant clipul, iar melodia de fundal este foarte placuta.

    Răspunde
  7. doru a zis

    25 martie, 2010 la ora 1:53 am

    spotul l-am vazut acum ceva timp, si mi-a trezit acelasi sentiment de care vb @ciprian. Mai-mai ca ti se pune un nod in gat ca atunci cand eram copii si ne uitam la clasicele desenele animate cu happy-end 🙂

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d