Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Despre sperante si principii

Scris de Adrian Monoranu pe 9 iulie, 2010 18 comentarii

Cred ca multi dintre cei care poposesc pe acest blog stiu ca sunt lector la facultatea de economie din Iasi si de asemenea cei mai multi stiu ca in perioada asta se sustin examenele de licenta si disertatie. Ieri am avut onoarea sa fiu secretar la una dintre comisiile de disertatie si sa asist la prezentarile studentilor. Ca de obicei, au fost si lucrari bune si lucrari mai putin bune. Nu-mi place sa spun slabe pentru ca stiu ca in felul sau, fiecare absolvent s-a straduit sa faca o treaba cat mai buna.

Evident la final a venit vremea notelor iar comisia s-a reunit pentru a stabili mediile finale. A fost un proces care a durat cam 40 de minute, un fel de sfat al specialistilor nostri, in urma caruia a reiesit o lista pe care cursantii o asteptau cu sufletul la gura. Unii cu infrigurare punandu-si semne de intrebare legate de promovare si altii gandindu-se la note de 9 sau 10. Ambele categorii au fost invitate in sala la final si li s-au prezentat notele. Le-au urmarit cu emotie pe ecranul videoproiectorului. Unii dintre ei chiar fara nicio reactie.

Au fost 3 persoane care nu au reusit sa promoveze acest examen dar nu am auzit plansete sau reactii nervoase, cel putin nu pe moment. S-a vazut clar ca a fost o dovada de maturitate. Tinerii sovaielnici pe care i-am intalnit prima data in anul 2 sunt acum maturi. M-am bucurat sa vad evolutia lor si ma bucur ca am avut ocazia sa ma intalnesc cu ei an de an timp de 4 ani de zile. Unii i-au considerat generatia cea mai slaba pe care a avut-o marketingul de cand exista aceasta specializare pentru ca au fost primii „bolognisti” si au ales specializarea fara sa avem vreun control asupra deciziei lor.

Acum insa cativa dintre ei mi-au aratat ca sunt demni de emblema de marca a specializarii Marketing si pot sa duca mai departe steagul inaltat cu mult timp in urma si purtat candva si de mine impreuna cu colegii mei. Ma bucur de asemenea ca a reinceput traditia brelocurilor K si sper ca si cei care le-au primit acum sa fie cel putin la fel de mandri ca noi ceilalti.

Ceea ce m-a bucurat si mai mult a fost evolutia unor studenti care nu au venit pe filiera marketingului si s-au descurcat mai mult decat onorabil la acest master care n-a fost cel mai usor. In plus, am auzit si voci care au spus ca s-au regasit mai degraba in acest areal decat in specializarile pe care le urmasera anterior. De altfel e si normal pentru ca o alegere facuta la 19 ani si cu un proces de informare superficial nu e totdeauna o alegere potrivita.

Imi pare rau ca nu a luat nimeni 10 si cred ca acesta este un mare minus pentru noi. Am avut studenti buni care meritau aceasta nota si prin prisma activitatii anterioare dar asta e o alta poveste. Principiile ne impiedica uneori sa apreciem efortul si vointa de a ajunge acolo sus. Evident, nimeni nu poate fi perfect dar 10 nu este neaparat un simbol al perfectiunii. Pentru mine 10 este si pentru cel mai bun dintre toti si cred ca a existat o persoana care merita aceasta cununa de lauri.

Sper ca peste cativa ani acesti tineri care azi au primit merituos brelocul „K” sa fie la inaltimea asteptarilor celor care i-au stresat si „frecat” timp de 4 ani si de asemenea sper sa nu-si piarda niciodata avantul si entuziasmul de care au dat dovata in toti acesti ani.

Disclaimer: Acest post este o parere personala exprimata pe un blog personal si trebuie tratata ca atare. Acest post nu reprezinta pozitia oficiala a unei institutii sau a vreunei fractiuni din cadrul unei institutii.

More from my site

  • Chiar nu ne pricepem toti la marketing.Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Research-ul, acest cosmar al marketerilorResearch-ul, acest cosmar al marketerilor
  • Vocabularul studentilor si curiozitatea.Vocabularul studentilor si curiozitatea.
  • We should get better at marketing over time!We should get better at marketing over time!
  • E ok sa astepti.E ok sa astepti.
  • The generation gap.The generation gap.
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Academic, Marketing Etichete: analiza, disertatie, Marketing, principii, sperante, strategii

Comentarii

  1. Marius a zis

    9 iulie, 2010 la ora 2:25 pm

    Pe langa toate problemele aparute pe parcurs, ma bucur sa aud ca specializarea Marketing (asa cum o stim noi) si-a pastrat identitatea, fie si printr-un mic simbol „K”. Sincer cunosc multi studenti care se intrebau „De ce nu primim si noi brelocu’?”. Oricat de mic ar fi simbolul, e un semn de recunostinta din partea profesorilor.

    Ar fi fost mult mai frumos daca profesorii ar incerca nu numai sa „streseze” si sa „frece” studentii, ci sa ii aduca mai aproape de realitate si sa le ofere cateva solutii concrete de viitor.
    Din pacate si profesorii sunt supravietuitori ai economiei stralucite, condusa in prezent de un popor stralucit.

    Răspunde
  2. Iulian Lita a zis

    9 iulie, 2010 la ora 6:32 pm

    ehehe… licenta… cand ma gandesc ce stres am avut cu pregatirea licentei… valeu.. noroc ca am avut parte de o comisie de treaba si m-a lasat sa-mi prezint proiectul pana la capat, fara prea multe intreruperi, iar la sfarsit mi-au pus intrebari ok, la care m-am descurcat destul de bine… oricum, a fost o experienta interesanta:)

    Răspunde
  3. Anda Alexandra a zis

    9 iulie, 2010 la ora 7:37 pm

    Am fost foarte placut surprinsa de reluarea traditiei si chiar ma bucur si sunt mandra de faptul ca sunt posesoare a acestui breloc. Nu imi pare deloc rau ca am facut aceasta facultate/specializare/master si am invatat extrem de multe aici. Am invatat sa fiu mai responsabila, mai dura si mai eficienta si chiar ma bucur pentru acesti ani in aceasta institutie 🙂 chiar daca au existat si extrem de multi nervi intinsi la maxim ma bucur ca am sfarsit cu bine 🙂 si ma bucur ca ai scris acest post 🙂

    Răspunde
  4. Bogdan a zis

    10 iulie, 2010 la ora 8:53 am

    Intrebarea mea ar fi cati din ei isi vor pastra entuziasmul tineretii cand vor intra in campul muncii… dar probabil aceasta este cu totul o alta discutie.

    Răspunde
  5. liga webdesign a zis

    10 iulie, 2010 la ora 3:27 pm

    Ma bucur ca exista o asemenea abordare din partea unui lector universitar.
    Bolognistii sunt o generatie mai putin pregatita, dar cu siguranta ca dupa un an de marketing in piata muncii pot recupera un an in minus la scoala.

    Răspunde
  6. Costel a zis

    10 iulie, 2010 la ora 7:26 pm

    Eu nu inteleg ce atata tam-tam si cu brelocurile astea. Poate astia de la Bologna care nu au facut prea multe ore cu Munteanu nu pleaca atat de dezgustati. Cel putin cand am terminat eu(ultima serie de 4 ani), brelocul ala venea de la Munteanu, nu stiam si nici nu am simtit vreun moment faptul ca ar veni de la colectivul de profesori de la specializarea Marketing, drept pentru care a ajuns in primul cos de gunoi. Si ca mine au facut multi alti colegi.
    Repet in cazul in care nu ati inteles, ca am aruncat brelocul pentru ca venea de la Munteanu.

    Răspunde
  7. Andrei a zis

    10 iulie, 2010 la ora 9:10 pm

    Probabil ca majoritatea absolventilor sunt maturi, dar mai sunt si exceptii! De exemplu, unul din studentii de la facultatea unde esti(sau mai bine spus sunteti)lector iesise de la aflarea notelor si a inceput sa injure profesorii de parca ei ar fi fost vinovati pentru ca el picase examenul de licenta/disertatie!

    Cat, despre marketing, sincer sa fiu ma cam tenteaza si pe mine sa fac un master in domeniu!

    P.S. Am facut 1-2 coperti de licenta la care erai indrumator/coordonator si studentii nu stiau daca esti doctor sau doctorand 😀

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      10 iulie, 2010 la ora 9:18 pm

      @Andrei: Vor fi mereu si unii care ne vor injura. Nu avem cum sa oprim asta dar ne place sa credem ca sunt niste rabufniri de moment. Cat despre titulatura mea … e mai putin importanta. Pana la urma, lucrarea este a studentului, numele meu nu prea ar avea ce sa caute acolo. 🙂

      Răspunde
  8. Andrei a zis

    10 iulie, 2010 la ora 9:31 pm

    Daca tu esti ok si nu te-ai fi suparat (poate) daca studentul ar fi scris dr. sau drd. cu siguranta sunt alti profesori care ar fi facut-o, am avut chiar un caz concret, dar nu imi mai aduc minte numele si oricum nu cred ca are mare importanta! 😀

    Răspunde
  9. Oana a zis

    11 iulie, 2010 la ora 11:49 am

    Frumos scris, grea zi, grea noaptea dinainte, dificile momente in fata comisiei. Cat despre maturizare, poate unii dintre noi nu vor sa recunoasca, dar de o parte din fenomenul asta se face vinovat un profesor mentionat mai sus de un Costel. Cat despre brelocuri, nu cred ca a stat C.M. sa ciopleasca la ele cu o noapte inainte de disertatie. Macar din respectul pentru specializare nu ar fi trebuit sa le cazati in cosurile de gunoi. Dar ce stiu eu? mai nimic.

    Răspunde
  10. Ana a zis

    12 iulie, 2010 la ora 3:03 pm

    Eu am sperante ca o sa reusesc cumva sa plec din tara, cu viza de studii…deocamdata caut ceva mai ieftin…Sper sa dau de profesori buni acolo 🙂 Like u 🙂

    Răspunde
  11. Bogdan C a zis

    12 iulie, 2010 la ora 6:03 pm

    „Disclaimer: Acest post este o parere personala exprimata pe un blog personal si trebuie tratata ca atare”
    De ce trebuie sa existe intotdeauna aceasta disociere?

    Răspunde
  12. Noni a zis

    14 iulie, 2010 la ora 9:44 am

    @Bogdan C , se fooseste aceasta disociere petnru ca in universitati este multe invidie intre cadrele didactice, si fiecare cauta un motiv pentru a ataca pe cineva, eu am plecat din universitate tocmai din acest motiv, pe fata iti erau prieteni, dar in spate te sapau, si probabil acum cand sa auzit ca se vor reduce posturi lupta va si fi si mai mare

    Răspunde
  13. An0nim a zis

    14 iulie, 2010 la ora 11:51 am

    Se stie ca la specializarea MKT, nota 10 este foarte rara. Cum a spus o profesoara asa este traditia, ceea ce mi se pare o idiotenie. La fel de nedreapta mi se pare evaluarea studentului la licenta sau dizertatie in functie de media pe ani. Poate ca a lucrat si nu a avut timp sa invete la fel de mult ca altii dar are o licenta sau dizertatie buna. Pacat ca nu se evalueaza lucrarea in sine si se tine de media pe ani sau de notele la anumite obiecte. Imi asum aceasta afirmatie si multi din cei care au terminat MKT stiu foarte bine la ce ma refer.

    Răspunde
  14. An0nim a zis

    14 iulie, 2010 la ora 11:57 am

    P.S. Am fost a doua promotie pe 3 ani care a terminat si mi-as fi dorit un astfel de breloc…dar am inteles, din auzite, ca nu am fost considerati demni de asa ceva.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      14 iulie, 2010 la ora 12:14 pm

      @AnOnim: nu a fost mentionat vreodata in discutie demnitatea. pur si simplu in momentul in care s-a trecut la Bologna, s-a considerat ca nu sunteti la acelasi nivel ca cei care au terminat cu 4 ani. si da-mi voie sa-ti spun ca nu sunteti. trebuia sa facem o diferentiere. evident, odata cu absolvirea masterului pot spune ca i-ati ajuns pe cei de atunci, prin urmare primiti si brelocurile.

      Răspunde
  15. An0nim a zis

    15 iulie, 2010 la ora 1:25 pm

    Atunci astept cu nerabdare 🙂

    P.S.: Poate arunci asa ca propunere la prerechizite sa includa cercetari, achizitii ceva mai dificil pentru cei care vin de la alte facultati gen Litere sau Filosofie. Eu nu am nimic cu ei….dar eu care am terminat MKT pentru un 8 trebuia sa muncesc poate de 2 sau 3 ori mai mult ca ei :).

    Răspunde
  16. An0nim a zis

    15 iulie, 2010 la ora 1:28 pm

    Nu ma plang, dar ne-am simti si noi, care am terminat MKT, mai bine. Sa vedem cum se chinuie si ei putin….pana la urma nu este numai comunicare este si MARKETING, care implica, cum ai spus si tu cand eram in anul 2, la sem la TP mai multe, nu este reclama aia frumoasa la Altex :).

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d