An de an ma intalnesc in semestrul de toamna cu studentii de la programele de master in marketing de la facultatea de economie din Iasi si discutam despre branding, pozitionare, comunicare de brand si alte subiecte inrudite. La inceput imi faceam griji ca n-o sa gasesc subiecte de discutii insa pana acum n-am dus deloc lipsa.
Unul dintre subiectele cu mare priza la public este, evident, comunicarea de brand. Asta pentru ca studentii studiaza in paralel si publicitate si sunt atrasi de ideea de a comenta spoturi. Si cum la publicitate si fotbal se pricepe tot romanul, discutiile se incing de fiecare data. E o metoda foarte buna de a scoate la suprafata erorile de branding si de comunicare facute de cei care se ocupa de aceste activitati.
Unul dintre exemplele pe care am de gand sa le folosesc anul asta este campania celor de la Neumarkt. Spotul e unul destul de funny si cred ca l-ati vazut cu totii. Nu e rau si are chiar potential de viralitate. De altfel prima varianta distribuita pe youtube a fost una filmata cu telefonul de pe televizor ceea ce inseamna ca lumea a placut-o atat de mult incat a facut un efort de a o sharui. Evident, iar nu inteleg de ce naibii nu dau ei prima data spotul pe youtube dar nu are sens sa mai comentez asta. 🙂 Iata spotul!
Probabil ca va intrebati ce e in neregula totusi. Aparent nimic. E vorba totusi de slogan si de pozitionarea comunicata. Berea cea mai bere este de fapt o bere la pet cu gust amar si alcoolizare slaba. E clar ca toti consumatorii de bere cam stiu asta dar chiar si-asa nu prea e bine cand ne jucam cu cuvintele. Ma gandesc ca ei vor sa se intoarca la origini si vor sa aduca gustul acela amar de demult, pe care si eu il retin inca de pe vremea cand mergeam la bere in parc cu colegii prin liceu si jucam carti pana se strangeau mesele de la terasa. 🙂
Berea cea mai bere nu ma duce cu gandul insa la ideea de traditie si gust care sa-mi aduca aminte de inceputurile consumului de bere. Berea cea mai bere mi se pare mai degraba un slogan potrivit pentru o bere cu alcoolizare puternica pentru cei care apreciaza cateva grade in plus. Tipii care apar in spot sunt distractivi prin comportament si sugereaza intr-un fel un comportament masculin pe final insa brand-promise-ul este fals. 🙂
andrei S a zis
„berea cu gust PUTERNIC si amarui” hmm „gust puternic”? pe mine m-a facut sa rad expresia asta ducandu-ma cu gandul ca publicul vizat este cel fara 12 clase. Pe langa asta pun pariu ca femeile urasc acest spot,”femeile stiu de ce !”. In rest berea e buna, mai ales ca gustul este cel apropiat heinekenului.
doru a zis
@andrei S: „publicul vizat este cel fara 12 clase” – nu esti departe, sa stii.
Neumarkt e in portofoliul Heineken Romania (e chiar cel mai nou membru al familiei). Din acelasi portofoliu face parte Heineken, Ciuc, Golden Brau, Bucegi si evident, Neumarkt. Le-am pus in ordinea asta in functie de profilul publicului tinta, de la „mare” la „mic”
Rila a zis
E destul de buna „berea cea mai bere”,si sa fim seriosi ca mai toti o beau pentru ca e printre cele mai ieftine :))
Alex-Filme online gratis a zis
Pentru romanu’ din ziua de azi, cel de toate zilele nu parlamentarii si altii cu bani, tot ce e ieftin e bun, cu cat mai ieftin cu atat mai bun, dar oricum nu-i rea 🙂
jocuri a zis
In general berea la sticla de plastic mi se pare de proasta calitate. Singura bere buna la sticla am baut-o in Germania si era cu putin mai scumpa decat rahaturile astea, dar muult mai buna
vlad a zis
Bună Ziua!
Eu sunt Vlad, unul dintre membrii Radio Whisper, un radio anti-manele dedicat bloggerilor şi nu numai.
Am vizionat cu atenţie blogul tău şi vreau să spun că am fost foarte fascinat de ceea ce am găsit. Am fost atras de subiectele interesante şi de originalitatea articolelor. Felicitări ! Încep să îl citesc cu drag.
Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău ; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doreşti, poţi să ne recomanzi orice articol şi noi îl vom promova.
Cu scuzele de rigoare pentru acest mesaj de tip spam,acest mesaj este dedicat tie si la cei care merita care ii citim aproape zi de zi.
Ne-ar face plăcere, de asemenea, să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piesele necenzurate, avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă numeroasă, de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că, poate, ai vrea să ni te alături şi să colaborăm, binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place. Dorim, de asemenea,sa iti acordam un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultătorilor noştri.
Îţi mulţumesc pentru timpul acordat, iar acum îţi propun să adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul radiowhispercom sau un email radiowhispercom@yahoo.com pentru a discuta mai multe.www.radiowhisper.com
Mulţumesc,Cu stimă Vlad!
cusu a zis
cu toate ca urasc spotul (tipul cu barba mi se pare enervant + tot zgomotul de pe fundal ma deranjeaza) am avut placerea sa iau contact cu una din strategiile lor de promovare. eram la un gratar la ciric si deodata au aparut niste fete frumoase de la Neumarkt si ne-au impartit cate o bere de om. actiunea mi s-a parut foarte faina, mai ales ca in ciuda aversiunii mele fata de spot, m-a determinat sa mai cumpar aceasta bere.
Filep M a zis
Buna ziua,nu despre gustul berii vreau sa vorbesc acum(nu e rau,cand ma duc in excursii este excelent si nu numai),dar problema mea este ca daca nu umbli la sala si nu ai puterea corespunzatoare nu o poti deschide!!! (0,5 litri plastic!) .Parintii mei,peste 80 nu au nici o sansa….sau pentru cine este facut??? Ne place dar asa ….ne mai gandim daca luam sau nu.